Max seter i en 747-rad??

staale

Born to run
Heisann

En kollega av meg påstår å ha flydd til Asia i en 747 med 10 seter i midtraden, i tillegg til de to radene mot vinduene, slik at det var 3-10-3 kofigurasjon...

Jeg hevder at så ikke kan være tilfelle, at det er maks 4 eller 5 som noengang har vært i midten. Har noen fasiten på dette??

Ehh. Det hørtes hvertfall trangt ut.

Mener forøvrig å ha hørt om, at en regel sier at ingen skal ha mer enn to seter mellom seg og en midtgang, av sikkerhetshensyn, ergo er 5 det meste som er lov.

Nei, 3-10-3 kan jeg ikke engang tenke meg at det er plass til i en flykabin. Var det midtganger mellom setene, eller?

Det er max 5 seter i sammen da regler tilsier at en ikke skal måtte krype over flere en 2 seter for å komme til en rømningsvei (midtgang)

Hm... da må dette være en ekstremt ultra widebody 744... Men det fins vel bare i noens drømmer?
Nei, har aldri sett mer enn max 5 på midten.

Std er vel
3-4-3
3-3-3
2-4-2

2-5-3 eller 2-5-2

Men jeg har aldri vært borti mer enn 10 seter pr rad, uansett layout.

Last edited:
Det var det jeg også mente, at det maks kan ha vært fem seter i midten. Takk for svar, får ta med denne dialogen til ham ;-)

Jeg vil med absolutt sikkerhet slå fast at det har aldri vært en 747 med 16 seter i bredden. Det kommer heller ikke til å bli det i fremtiden, med mindre RyanAir satser på 747!;)

BF:cool2

Back