Hæææ? Er det ikke lov å ha venner i USA heller nå da? Kanskje disse vennene blir beslaglagt av Homeland Security inntil du reiser hjem igjen. Ja, sånn for sikkerhets skyld?
BF:cool2
Jeg har gjort en del jule-smugling til Australia som har veldig strenge regler, og hovedereglen der er vel at så lenge det er industrielt pakket og har skikkelige varedeklarasjoner på pakken.
Jeg har tiltrukket meg en del oppmerksomhet med en litt varm brunost et par ganger i Brisbane, men bare humor og kommentarer fra tollerne.
-A
Hvem er 'vi'?Den beste laksen går til eksport. Vi sitter igjen med det som ikke når helt opp.
Røkelaks er lett tilgjengelig her birte, både norsk, skotsk, chilensk og fra Alaska, så ser ikke helt behovet.
Men det er tillatt, i en mengde ‘til personlig bruk’, og du må deklarere det. Går du på ‘grønt’ og blir stoppet, får du bot.
Jeg har hatt med meg både knekkebrød og leverpostei i innsjekket bagasje uten å ha blitt stoppet. I tillegg glemte jeg det når jeg fylte ut immigration-skjemaet...
Men da kunne de ikke stoppe deg pga. maten om de ikke visste om den?
Hvis de hadde gjennomlyst kofferten (gjøres ikke det automatisk hver gang, eller?), hadde de jo sett det.
Det hender (men ikke automatisk som du nevner). Ankom LAX en gang, og alle ble sendt til gjennomlysing av koffert i tollen.Toll ved ankomst gjør det ikke.
Tørrgjær, go eller no-go? Ser på CBP sine sider at "bakery items" er tillatt på et generelt grunnlag men vet ikke om tørrgjær faller inn under denne kategorien.
Tørrgjær, go eller no-go? Ser på CBP sine sider at "bakery items" er tillatt på et generelt grunnlag men vet ikke om tørrgjær faller inn under denne kategorien.
TSA-regler og plutselig må man putte det i innsjekket bagasje.Ble spurt om jeg hadde med "pulver" da jeg skulle på fly til USA. Regner med at det ville omfattet tørrgjær.
Starting June 30, 2018, if you are traveling from an international last-point-of-departure to the U.S., powder-based substances in carry-on baggage greater than 350mL or 12 oz. may require additional screening at the central checkpoint.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.