Marseille som reisemål

Bergern

ScanFlyer Dusty
Marseille som reisemål

Da ryker jeg på to netter i Marseille neste helg. Hyggelig det altså, og et nytt bekjentskap i familien franske byer.
Men hvor i allverden skal man bo? Kjedene er selvfølgelig tilstede, men er det noen som har gode erfaringer fra noe mer spennende?
Og hvor bør jeg spise? Lunch med vin rundt 400 og middag rundt 1000 er innenfor budsjett for den turen.

Re: Marseille som reisemål

Liker meg i Calanque d'En-Vau rett øst for byen. Har teltet og klatret endel der, utrolig fin natur. I motsatt retning skal Martiques være idyllisk, men har ikke klart å somle meg innom den landsbyen.

Ellers har jeg ikke helt sansen for selve Marseille.

Marseille er et ganske fint reisemaal, men som det nevnes er det stedene rundt som er de fineste. Les Calanques, Cassis, Aix en Provence. Du boer ogsaa besoeke Chateau d'If (et gammelt fengsel som er med i handlingen i "Greven av Monte Christo" paa en liten oey en kort baattur fra havnen. I selve Marseille er Notre Dame de la Garde-kirken verdt et besoek. Den gamle havnen har mange restauranter i naerheten. Omraadene Le Panier og Noailles er spennende og multietniske. Ditt budsjett for maaltider virker mer en romslig nok, er det per person? Naar det gjelder hoteller er jeg ganske blank.

Back