Da er det vel på tide med en oppsummering:
CPH:
Prognose 2008 - 22,6 millioner passasjerer
Gjennomsnitlig antall passasjerer pr. flight til nå i år: 80
Økning i passasjerer til nå i år: +5,5% / +257 101
Utenlandsandel til nå i år: 90,2%
ARN:
Prognose 2008 - 18,8 millioner passasjerer
Gjennomsnitlig antall passasjerer pr. flight til nå i år: 79
Økning i passasjerer til nå i år: +4,8% / +196 447
Utenlandsandel til nå i år: 70,0%
OSL:
Prognose 2008 - 20,2 millioner passasjerer
Gjennomsnitlig antall passasjerer pr. flight til nå i år: 84
Økning i passasjerer til nå i år: +6,0% / +247 203
Utenlandsandel til nå i år: 51,8%
Så har jeg foretatt beregninger med basis i at det skuddår i år og at påsken kom i mars. Av de tre flyplassene er det med å titte på tallene for de to foregående år OSL som er mest følsom overfor plasseringen av påsken. Med andre ord er den bakenforliggende økningen følgende for de tre første måneder:
CPH: +6,7%
ARN: +6,2%
OSL: +9,4%
En fasit på dette vil vi først se med april-tallene.
Av øvrige kommentarer kan sies at det med de siste tallene, så kan det se ut til at OSL vil feire åpning av T2 sommeren 2012 med et passasjerantall på 29 millioner siste 12 måneder og dessuten ha identisk passasjerantall med CPH. OSL har definitivt forlatt prognosen som Avinor/OSL la til grunn for utbyggingen av T2 (ved åpningen vil det være nesten 4 millioner mer passasjerer i året enn OSLs grunnlag og T2 vil være sprengt når det åpner). Jeg henviser til en annen T2-tråd hva jeg har ment om den saken (
http://forum.scanair.no/showthread.php?t=21495&highlight=LN-KGL&page=7)
Legger ved en illustrasjon over de 12-måneders rullerende tallene.