Mange bilder fra Gardermoen

OSL Inside

ScanFlyer Blue
Dagen startet med øsende regnevær, men som man ser på noen av bildene stakk sola også frem ved få anledninger...

[Ingen relevant rekkefølge]

TF_FIN_19R.jpg


SE_REG_1_19R.jpg


SE_REG_19R.jpg


SE_DOT_19R.jpg


SE_DOR_19R.jpg


PH_BXT_19R.jpg


OY_KKG_19R.jpg


N604ST.jpg


LN_WIF_19R.jpg


LN_KKX_19R.jpg


LN_KKP_19R.jpg


LN_KKF_19R.jpg


LN_KKH_19R.jpg


LN_BRK_19R.jpg


G-ZXZX.jpg
 
Replying to Topic 'Mange bilder fra Gardermoen'

Mye bra... A321`n er nå wallpaper!!!
 
Replying to Topic 'Mange bilder fra Gardermoen'

Som vanlig utrolig bra bilder!

Merkes når noen har kontroll over kameraet ja, og ikke omvendt...
 
Replying to Topic 'Mange bilder fra Gardermoen'

Nydelige bilder :D
 
Replying to Topic 'Mange bilder fra Gardermoen'

Bra bilder,men litt for mange kjedelige smågriser..
 
Replying to Topic 'Mange bilder fra Gardermoen'

Flott :)

Stog på andra sidan lite tidigare på dagen, hade aldrig trott att 10D´n var vattentätt :D
 
Replying to Topic 'Mange bilder fra Gardermoen'

Skikklig rått bilde av Norshutle som tok av så vannspruten sto :D

Ikke værst den av IceAir heller,men jeg hadde brukt LITT mindre zoom, så jeg hadde fått med hele flyet
 
Replying to Topic 'Mange bilder fra Gardermoen'

Flotte bilder ja! Så et spørsmål: hva er det 737'n fra KLM har under hekken, like under den blå linjen?:)
 
Replying to Topic 'Mange bilder fra Gardermoen'

Originally posted by LN-SSL


Flotte bilder ja! Så et spørsmål: hva er det 737'n fra KLM har under hekken, like under den blå linjen?:)

Kan minne om noe "anti_tail_strike_on_takeoff" sortof' greie :)
 
Replying to Topic 'Mange bilder fra Gardermoen'

Ikke at det er så viktig, men det tviler jeg på at det er. Hvorfor er det kun denne Boeingen som er utstyrt med "dingsen", og ingen andre?
 
Replying to Topic 'Mange bilder fra Gardermoen'

Originally posted by LN-SSL
Ikke at det er så viktig, men det tviler jeg på at det er. Hvorfor er det kun denne
Boeingen som er utstyrt med "dingsen", og ingen andre?
Såvidt jeg vet så har alle -900 en sånn dings, og jeg kan ikke se for meg at det skal være noe annet enn en tail-skid. -900 er jo slightly lengre enn -800 og har vel derfor mindre margin mellom hale og asfalt/betong under avgang.
 
Replying to Topic 'Mange bilder fra Gardermoen'

Hvor-om-alt-ting-er..., det har iallefall ikke noe med størrelsen å gjøre:D
737-4K5 TC-MNI MNG Airlines, -400 PK-LIF Lion Air, -4B6 CN-RMF Atlas Blue og -4D7 HS-TDB NOK Air har denne dingsen...;)
 
Replying to Topic 'Mange bilder fra Gardermoen'

Originally posted by LN-ATC Såvidt jeg vet så har alle -900 en sånn dings, og jeg kan ikke se for meg at det skal være noe annet enn en tail-skid. -900 er jo slightly lengre enn -800 og har vel derfor mindre margin mellom hale og asfalt/betong under avgang.

Helt riktigt, det är en Tail Skid som LN-ATC skriver...nu har jag inte 737´s AOM på jobben, men här kommer lite info från nett:

Tail Skid (Series 400/800/900 only)
Always worth checking the tail skid, especially when accepting an aircraft if only to prove that it was not you that scraped it ! Check that the decal on the skirt is showing plenty of green and that the shoe is not worn to the dimples. In this example, the operator has painted the bottom of the shoe red to help detect evidence of a tail strike.
 

Attachments

  • tailskid.jpg
    tailskid.jpg
    7.7 KB · Views: 25
Back
Top