Mange bilder fra Gardermoen

OSL Inside

ScanFlyer Blue
Dagen startet med øsende regnevær, men som man ser på noen av bildene stakk sola også frem ved få anledninger...

[Ingen relevant rekkefølge]

TF_FIN_19R.jpg

SE_REG_1_19R.jpg

SE_REG_19R.jpg

SE_DOT_19R.jpg

SE_DOR_19R.jpg

PH_BXT_19R.jpg

OY_KKG_19R.jpg

N604ST.jpg

LN_WIF_19R.jpg

LN_KKX_19R.jpg

LN_KKP_19R.jpg

LN_KKF_19R.jpg

LN_KKH_19R.jpg

LN_BRK_19R.jpg

G-ZXZX.jpg

Replying to Topic 'Mange bilder fra Gardermoen'

Mye bra... A321`n er nå wallpaper!!!

Som vanlig utrolig bra bilder!

Merkes når noen har kontroll over kameraet ja, og ikke omvendt...

Nydelige bilder :D

Bra bilder,men litt for mange kjedelige smågriser..

Flott :)

Stog på andra sidan lite tidigare på dagen, hade aldrig trott att 10D´n var vattentätt :D

Skikklig rått bilde av Norshutle som tok av så vannspruten sto :D

Ikke værst den av IceAir heller,men jeg hadde brukt LITT mindre zoom, så jeg hadde fått med hele flyet

Flotte bilder ja! Så et spørsmål: hva er det 737'n fra KLM har under hekken, like under den blå linjen?:)

Originally posted by LN-SSL

Flotte bilder ja! Så et spørsmål: hva er det 737'n fra KLM har under hekken, like under den blå linjen?:)

Kan minne om noe "anti_tail_strike_on_takeoff" sortof' greie :)

Ikke at det er så viktig, men det tviler jeg på at det er. Hvorfor er det kun denne Boeingen som er utstyrt med "dingsen", og ingen andre?

Originally posted by LN-SSL
Ikke at det er så viktig, men det tviler jeg på at det er. Hvorfor er det kun denne
Boeingen som er utstyrt med "dingsen", og ingen andre?
Såvidt jeg vet så har alle -900 en sånn dings, og jeg kan ikke se for meg at det skal være noe annet enn en tail-skid. -900 er jo slightly lengre enn -800 og har vel derfor mindre margin mellom hale og asfalt/betong under avgang.

Hvor-om-alt-ting-er..., det har iallefall ikke noe med størrelsen å gjøre:D
737-4K5 TC-MNI MNG Airlines, -400 PK-LIF Lion Air, -4B6 CN-RMF Atlas Blue og -4D7 HS-TDB NOK Air har denne dingsen...;)

Originally posted by LN-ATC Såvidt jeg vet så har alle -900 en sånn dings, og jeg kan ikke se for meg at det skal være noe annet enn en tail-skid. -900 er jo slightly lengre enn -800 og har vel derfor mindre margin mellom hale og asfalt/betong under avgang.

Helt riktigt, det är en Tail Skid som LN-ATC skriver...nu har jag inte 737´s AOM på jobben, men här kommer lite info från nett:

Tail Skid (Series 400/800/900 only)
Always worth checking the tail skid, especially when accepting an aircraft if only to prove that it was not you that scraped it ! Check that the decal on the skirt is showing plenty of green and that the shoe is not worn to the dimples. In this example, the operator has painted the bottom of the shoe red to help detect evidence of a tail strike.

Attachments

• tailskid.jpg
    tailskid.jpg
    7.7 KB · Views: 25
Back