Mandag

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
Ny uke og sammen skal vi skape nye muligheter en eller annen gang. I dag går mange kollegaer ut i permitteringer og uvisshet - ikke vet jeg hvor lenge jeg er i jobb fremover. At Kongen taler til oss på en vanlig søndag viser jo bare at det er alt annet enn vanlig. Ta vare på hverandre...vær rause.

Bedre morgen ønskes fra en eller annen senator lounge på FRA. Her blir det 3 timer venting så videre til CPH. Svært lite passasjerer her, kun ca 60% av normalen, ref han som fulgte meg fra flyet og hit til loungen. Fortsatt er det fravær av antibac her på FRA, det undrer meg stort og kontrastene til Bangkok er stor.

God morgen fra en nesten tom buss i retning Oslo. Bussfører har munnbind og det er ikke så hyggelig. Men man må på jobb i et laboratorium. Godt å ha jobb i disse dager. Tenker mye på alle de som ikke har det. Ta vare på hverandre og ha en så fin dag som mulig.

God morgen fra prærien. Her er det gjort klart for første økt av hjemmeskole. Prøver å få på plass gode rutiner denne uken før kona skal forsøke å kombinere jobb/hjemmeskole neste uke mens jeg reiser på jobb. Ser for meg hjemmeskole frem til sommeren... Får se hva slags fysisk fostring vi skal få til i løpet av dagen også. Skiforholdene regnet vel bort i går.

Spent på fremtiden selv om jeg er fast ansatt, føler med alle de som står uten inntekt. Hørtes dramatisk ut for han unge kabinansatte i sas som skal leve på 67% av 18000kr. Skal vel i tillegg betales noe skatt.

Morning fra Hvalstad. Heldigvis er kona hjemme i dag, slik at jeg faktisk får gjennomført de 4 video og telefonkonferansene som er planlagt utført fra hjemmekontoret. Ha en fin dag

God morgen! Her skal vi dra i gang hjemmekontor og hjemmeskole, det blir en interessant erfaring. Masse fin nysnø utenfor huset så den fysiske fostringen skal nok gå greit, også for meg som må svinge snøskuffa :) Ha en fin dag i disse merkelige tider, alle flypratemakere.

Hallo fra first class lounge i Frankfurt.
Helt full flight med Lufthansa airbus 380 fra Bangkok i natt (inklusiv noen italienere i etasjen under som ikke slapp inn i Thailand og måtte returnere).

Service ombord hos Lufthansa virket helt normal - ingen synlige Koronatiltak.
På innenlandsflighten med Thai i går kveld var det munnbind hos hele crewet og antibac både før og etter serveringen til passasjerene.

God morgen fra hjemmekontoret og her er det Corona fritt og det skal vi prøve å være til alt er over.

Spennende dager hvordan flybransjen greier denne situasjonen hvor folk har neste sluttet helt å fly grunne restriksjoner.

Bare å følge med fra kl 10:00 på www.stortinget.no for å se på hva som blir vedtatt av penger og løsninger til næringslivet.

Ha en flott dag der du er .

Jan

Hallo fra first class lounge i Frankfurt.
Helt full flight med Lufthansa airbus 380 fra Bangkok i natt (inklusiv noen italienere i etasjen under som ikke slapp inn i Thailand og måtte returnere).
.

Der skulle jeg faktisk sittet akkurat nå.. En virituell skål fra meg.

Her fungerer (så langt) hjemmekontor x2, hjemmeskole x2 og barnahage x1 meget bra. Ser ut som det blir en belønning til alle i dag - barna imponerer med måten de takler det på og skjønner at i dag er det ikke helg men alvor.

I ettermiddag skal grillen introduseres for våren og jeg skal våge meg utt på litt shopping. Tre til fire ganger fem serveringer om dagen gir et brutalt inhugg i kjøleskapet. Spennende å se på Trumf poengen som renner inn har noen verdi når støvet legger seg.:D

God formiddag fra TOS. Her er det unntakstilstand og Sivilforsvaret spør alle som kommer av flyene om hvor de har vært, allmenntilstand etc. Videre til BOO med WF863 via ANX, siden SK4571 ble offer for kuttene til SAS. Samme med WF926/927 på fredag, som ble offer for kuttene til Widerøe, så her må jeg reise sent på kvelden for å komme hjem.
Ellers fikk vi beskjed fra kommuneoverlegen at alle som har vært sørpå siden 10. mars må i hjemmekarantene. Dette ville normalt ha gjeldt meg også siden jeg var i Skien forrige helg, men siden allmenntilstanden er bra og jeg har en samfunnskritisk arbeidsoppgave som bussjåfør er jeg unnlatt restriksjonene. Så når jeg kommer til Bodø er det bare å ta på seg gummihansker, evt munnbind, og kjøre buss... Regner med at det blir sikkert normalt etter hvert jo mer man gjør det. Merkelig situasjon vi er oppi nå uansett, og ser fram til den dagen da ting normaliseres.
Ha en fin mandag til alle, og fint å se så mange lydige mennesker som tilpasser seg krisen vi er i nå. Det blir deilig når alt er over!

Hei og hå fra Lillestrøm. Hjemmekontor her også. Mest med rydding i papirer, ordning av reiseregninger og nå straks i gang med å kansellere reisene mine de neste par ukene. Det inkluderer ymse forsikringsselskap claims. Så det er jo knall.

Det er pussig å tenke på at jeg vel nå går mot lengste perioden på bakken på henimot 20 år. Regner ikke med spesielt mye reising i verken April, Mai eller Juni.

Så håper varmen kommer og at de ikke stenger Polet.

Ha en så god dag som mulig, alle sammen.

Hei fra Stavanger. Her fortsetter man indretjenesten for å klargjøre leiligheten man bor i for fotografering. Så blir det interessant å se om det er lett og selge leiligheter i disse Korona-tider. Kanskje det kommer til å ta en stund. Men foreløpig har jeg ikke fått signaler fra eiendomsmegler om at det er lurt å legge det på is.

God dag fra jobben. Her er 2 av 25 på plass. Jeg liker ikke hjemmekontor, for sitter nok inne i leiligheten, og trenger i grunnen to større skjermer for å jobbe effektivt. Ekstremt stille i gatene - Karl Johan var som tidlig en påskedag ved 10-tiden. Skal holde ut noen timer her, prøve å få sikre litt ekstra inntekter for selskapet og så ta det generelt med ro og bare vente. Som alle aldre. God mandag !

Påskestemning i Bygdøyskogen og.
Slettes ikke så verst inneeksiltilværelse, og i dag vippet staten opp støtteordninger til frilansere og.
Litt vin og champis er bestilt fra gode matleverandørvenner, Netflix igjen abonert på, sånn sett bare velstand.

En etter forholdene fin dag ønskes alle.

Last edited:
Hadde ventet ekstraordinære tiltak ved ankomst OSL i dag.
Kom inn fra Frankfurt med dagens eneste direkteavgang (nesten full 737-800).
Eneste uvanlige på OSL var passkontroll for alle ankommende.
Ingen heimevern, ingen beskjed om karantene - i det hele tatt helt normal ankomst + ekstraordinær passkontroll.
På flyet var tiltaket som andre også har opplevd ingen servering og stengt toalett foran.

Back