• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Manchester nekter å la seg presse av Ryanair

Re: Manchester nekter å la seg presse av Ryanair

Er det noen som helst drift bort fra topic her da (bortsett kanskje fra EBs siste innlegg, men som fortsatt toucher topic men med en litt annen vinkel)...?

Det var han jeg mente ... ;)
 
Re: Manchester nekter å la seg presse av Ryanair

Og for å fortsette tråden etter å nettopp ha kommet tilbake fra MAN - Manchester Evening News hadde en interessant artikkel i dag:

Airport: we couldn't let Ryanair `trash market'

MANCHESTER Airport refused to `prostitute' itself to keep low-cost carrier Ryanair.

It is understood the Dublin-based carrier had been demanding to land for free – at present it pays £3 per passenger – and in return would bring in 28 new routes next summer.

But managing director Andrew Cornish said the terms would `trash the market' and refused the deal, resulting in Ryanair's announcement yesterday that it would pull nine of its 10 Manchester routes with effect from October.

Mr Cornish said: "Ryanair made us a deal we could refuse. We are not prepared to prostitute ourselves to have the market trashed."

Hvis dere ønsker å lese mer - her er linken: http://www.manchestereveningnews.co...0_airport_we_couldnt_let_ryanair_trash_market
 
Re: Manchester nekter å la seg presse av Ryanair

Dette hadde endt slik:
FR hadde fått ønsket sitt oppfylt, og alle andre selskaper står i kø for å kreve det samme ... Og da, hva da?
 
Re: Manchester nekter å la seg presse av Ryanair

Ryanair svarer og kutter alt, med unntak av EN rute

Irske Ryanair fikk det ikke som de ønsket på Manchester Airport og svarer med å legge ned/flytte ni av sine ti ruter fra flyplassen.

Bare ruten mellom Manchester og Dublin fortsetter etter den 1. oktober, mens disse legges ned/flyttes: Barcelona (Girona), Bremen, Brüssel (Charleroi), Cagliari, Düsseldorf (Weeze), Frankfurt (Hahn), Marseilles, Milano (Bergamo) og Shannon.


http://www.boarding.no/art.asp?id=37808
 
Re: Manchester nekter å la seg presse av Ryanair

Men Jet2 har som respons allerede besluttet å opprette 3 nye ruter etter at Ryanair trekker seg.

Flyplassen i Manchester utropes herved til ukens helt! :)
 
Re: Manchester nekter å la seg presse av Ryanair

Men Jet2 har som respons allerede besluttet å opprette 3 nye ruter etter at Ryanair trekker seg.

Flyplassen i Manchester utropes herved til ukens helt! :)

Jepp, helt enig ^_^
 
Re: Manchester nekter å la seg presse av Ryanair

Det virker noe drastisk gjort av Ryanair. Tyder vel på at de driver med meget små marginer....som kanskje til og med er synkende?
 
Re: Manchester nekter å la seg presse av Ryanair

de har helt sikkert små marginer. Som alle andre i bransjen i disse dager.
Jeg trodde ærlig talt dette var tomme trusler, som de ofte er kjent for å komme med. Men jammen tok jeg feil.
 
Re: Manchester nekter å la seg presse av Ryanair

Ryanair driver med svaert smaa marginer. Veldig smaa marginer. Det er derfor det er saa viktig aa presse kostnadene koste hva det koste vil og derfor faar man situasjoner som dette.

Ryanairs noekkelord er volum, volum og volum. Fyll setene, saa soerger ekstrakostnadene for gode regnskapstall.
 
Re: Manchester nekter å la seg presse av Ryanair

Way to go, MAN! Det blir noe feil med ballspill på en "non-level playing ground".
Ble litt glad nå. Må si det, ja!^_^
 
Re: Manchester nekter å la seg presse av Ryanair

Jag är imponerad av att någon vågar ställa sig emot i dessa tider. KUDOS!
 
Re: Manchester nekter å la seg presse av Ryanair

Hvis de har noen, så er de ubetydelige. DUB-ruten er antagelig den eneste som de anser kommersielt drivverdig uten 'støttehjul' ..
 
Re: Manchester nekter å la seg presse av Ryanair

Og heller ikke Basel vil la seg diktere av bandittene i Dublin og Ryanair legger derfor ned rutene ditt 2/12, da de tydeligvis ikke klarer konkurere uten store rabatter. Hurra for Basel og måtte flere gjøre som dem og Manchester

http://www.nzz.ch/nachrichten/wirts...ch_vom_flughafen_basel_zurueck_1.3997005.html
Die Billigfluggesellschaft Ryanair stellt ab 2. Dezember alle sechs Strecken ab dem Flughafen Basel-Mulhouse ein. Der irische Carrier begründete den Schritt mit der Weigerung des Flughafens Basel, die hohen Flughafengebühren den krisenbedingt merklich reduzierten Ticketpreisen anzupassen.
 
Re: Manchester nekter å la seg presse av Ryanair

Passer vel utmerket det for easyJet med sin 20 destinasjoner ut fra EuroAirport (Basel-Mulhouse-Freiburg)
 
Re: Manchester nekter å la seg presse av Ryanair

flyplassene blir tøffe i trynet - dette hadde neppe MOL regnet med.
Når du har så stor markedsmakt som Ryanair etterhvert har - for end el flyplasser er det jo nærmest vinn eller forsvinn, så er det bra at noen tør sette dem på plass. Det er helt greit å være tøffe i forhandlinger, men da må man regne med å tape noen (det vet alle som har solgt og/eller kjøpt bolig)
 
Re: Manchester nekter å la seg presse av Ryanair

Kunne jo være helt sjovt og se hvordan FR reagerede hvis 1 eller 2 af de lufthavne
de flyver til i London område, havde det samme mod som MAN havde
Hilsen
Ole
 
Re: Manchester nekter å la seg presse av Ryanair

Jeg har hørt at MAN er en prøveklut og at en av London flyplassene avventer utfallet i Manchester for de kommer på banen.
Det er ikke utenkelig at FR sin markedsmakt kan bli noe redusert.
Hvis du har anledning til å tjene totalt 100kr på enten 10 eller 1 flybevegelse så går du for 1 eller...?
 
Re: Manchester nekter å la seg presse av Ryanair

Ja det er en lei utvikling at flyselskapene presser prisene sånn at enhver borger nå har råd til å fly. Det er en skremmende utvikling.
Nei, det var bedre i gamle dager. Da tok pensjonistene bussen fra Vestfold, Peter Wessel til Danmark og kjørte buss i et par dager før de kom frem til Moseldalen. Nå går de ombord i Ryanair fra Torp, og setter seg i bussen når de kommer frem en drøy time senere. Og de som vil imponere noen ved å si de var på weekend tur til Italia, risikerer at kassadama på Rimi sier: Det var jeg også!

Nei, sett avgiftene så høyt at det monner. La flyvning bli en luksus for eliten i samfunnet. La det koste å fly igjen. Slik det gjorde før.


IMM
 
Back
Top