Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Ja det er en lei utvikling at flyselskapene presser prisene sånn at enhver borger nå har råd til å fly. Det er en skremmende utvikling.
Nei, det var bedre i gamle dager. Da tok pensjonistene bussen fra Vestfold, Peter Wessel til Danmark og kjørte buss i et par dager før de kom frem til Moseldalen. Nå går de ombord i Ryanair fra Torp, og setter seg i bussen når de kommer frem en drøy time senere. Og de som vil imponere noen ved å si de var på weekend tur til Italia, risikerer at kassadama på Rimi sier: Det var jeg også!
Nei, sett avgiftene så høyt at det monner. La flyvning bli en luksus for eliten i samfunnet. La det koste å fly igjen. Slik det gjorde før.
IMM
Ja det er en lei utvikling at flyselskapene presser prisene sånn at enhver borger nå har råd til å fly. Det er en skremmende utvikling.
Nei, det var bedre i gamle dager. Da tok pensjonistene bussen fra Vestfold, Peter Wessel til Danmark og kjørte buss i et par dager før de kom frem til Moseldalen. Nå går de ombord i Ryanair fra Torp, og setter seg i bussen når de kommer frem en drøy time senere. Og de som vil imponere noen ved å si de var på weekend tur til Italia, risikerer at kassadama på Rimi sier: Det var jeg også!
Nei, sett avgiftene så høyt at det monner. La flyvning bli en luksus for eliten i samfunnet. La det koste å fly igjen. Slik det gjorde før.
IMM
Ja det er en lei utvikling at flyselskapene presser prisene sånn at enhver borger nå har råd til å fly. Det er en skremmende utvikling.Nei, det var bedre i gamle dager. Da tok pensjonistene bussen fra Vestfold, Peter Wessel til Danmark og kjørte buss i et par dager før de kom frem til Moseldalen. Nå går de ombord i Ryanair fra Torp, og setter seg i bussen når de kommer frem en drøy time senere. Og de som vil imponere noen ved å si de var på weekend tur til Italia, risikerer at kassadama på Rimi sier: Det var jeg også!Nei, sett avgiftene så høyt at det monner. La flyvning bli en luksus for eliten i samfunnet. La det koste å fly igjen. Slik det gjorde før.
IMM
Kan ikke være mere enig med dig, SteinGreit at Faudair betaler mesteparten av lønna di, men dette innlegget nærmer seg et FR lavmål. Når det koster mindre å fly Torp-Bergamo t/r enn vanlige jobbpendlere betaler for bussreisen Nærsnes-Oslo-Nærsnes med rabattkort hver dag hele uken, så er det noe fundamentalt galt med prisingen. FR, og delvis også DY, må hele tiden legge ut nye, fremtidige, destinasjoner for å hente inn penger til å betale dagens regninger. Det fins en grense for hvor mye luftrafikk luftrommet over Europa tåler, og den grensen er faretruende nær. Det vil være urimelig at "week-end" turismen skal føre til store restriksjoner for andre selskaper som i større grad enn FR driver mer samfunnsnyttig transport. En situasjon hvor luftrafikksystemet er mettet, så vil nok LCC'ene bli relegert til andre divisjon, og da spørs det om ikke boblen vil sprekke.
.... Faudair .....
Så du mener at jeg som SAS-passasjer skal subsidiere dine reiser med Ryanair? At Ryanair gir bort billetter gratis er deres problem, men du kan ikke la andre finansiere flyplassavgiftene for deg.
Så du mener at jeg som SAS-passasjer skal subsidiere dine reiser med Ryanair? At Ryanair gir bort billetter gratis er deres problem, men du kan ikke la andre finansiere flyplassavgiftene for deg.
Kan ikke være mere enig med dig, Stein
Hilsen
ole
Jeg ser heller ikke at de lar andre finansiere flyplassavgiftene for seg. Jeg tar Torp som det greieste eksemplet. Torp går med overskudd, har vokst betydelig og har i dag blitt en moderne flyplass. Veksten har vært formidabel de siste 10 årene. Dette ville ikke vært mulig uten det Ryanair har vært med å bidra med.
Alle må nok være med å betale for bruke av flyplasser, om ikke pølseboden på innsiden er villig å betale flyets avgifter etc. Som sagt ingenting i livet er gratis. Og vi som bor i Norge betaler i bøtter og spann via skatt, og vi har det da godt også
Men at en ikke vil betale/subsidiere annens fly bruk... det gjør vel de fleste av oss som flyr i dette landet, er vel bare OSL, SVG, BGO og TRD som går i +/0.
Men jeg er enig at om vi skal ha denne flystruktur i Norgesom vi har i dag, så må vi gjøre som i dag, men at FR skal komme å presse ned prisen, så er det mannen i gata som en dag må betale i dyre dommer for dette til slutt. At de i Moss har privat lufthavn, og kan prise seg en helt annen vei, er jo forsovet deres business, men de har da restriksjoner på flybevegelser, og det kommer oss alle andre til gode til slutt, om en ikke bor i Østfold.
Ser at FR reklamerer med billett til 5 NOK, sannheten at den kommer på over 500,- uten å kunne velge vekk noe, slik at en kan betale 5,- dette burde ikke være lovlig. Har aldri brukt FR, og kommer til å bruke de minst mulig slik praksisen deres er med gebyrer. Der synes jeg DY har funnet sin nisje, en kan velge bort/ta med det en vill betale ekstra for.
Greit at FR har tilført mer trafikk etc, la de som vil fly med FR fly. Men kom ikke her å press prisen på avgifter til 0,-. da er flyplassen borte lenge før flyet kommer....
En kan godt gi litt rabatt om en aktør vil prøve seg, en slags oppstartsrabatt el. men innen noen år så må en betale same as all.
Håper alle andre til slutt ser, at FR ikke er leveverdig selskap for oss dødlige, betaler gledlig none lapper mer, slik at jeg vet hva jeg må betale, og slipper å komme grytidlig på en flyplass. Jeg har aldri opplevd å måtte betale overvekt for bagsje en gang, enda da jeg sto i Melbourne på vei hjem med 27 kg, var ikke snakk om noe, de bare satt på en HEAVY lapp, og smilte![]()
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.