MAN-OSL, 30.09

TOS

ScanFlyer Mile High Club
Jeg sjekket en returreise fra MAN via OSL (til TOS) den 30.09 i går og fikk en grei pris i kombinasjon med utreisen til BRU (kostet vel rundt 5.600,-), noe jeg tenkte indikerte at det var en del plasser ledige (og flyet som var satt opp var en -600). I dag er SK4608 plutselig helt full - ikke et sete å oppdrive i noen klasser. Dette er en måned frem i tid og noe jeg har opplevd flere ganger tidligere fra MAN (eksepsjonelt fulle fly, og avgangen satt opp med -600). Har man ikke større maskiner å sette inn?

Du kommer deg fra MAN til Rygge for 700 med Ryanair den 30.09, men det går nok mot enkeltes religiøse overbevisning og mot andres behov for fly videre fra OSL samme dag.

Du kommer deg fra MAN til Rygge for 700 med Ryanair den 30.09, men det går nok mot enkeltes religiøse overbevisning og mot andres behov for fly videre fra OSL samme dag.

Lite praktisk å ankomme RYG når en skal videre til TOS kanskje?

Lite praktisk å ankomme RYG når en skal videre til TOS kanskje?

Det er helt korrekt!;) Jeg har ingenting mot å fly FR dersom det passer, men det blir litt mye styr å skulle forflytte meg fra RYG til OSL. I tillegg ankommer vel FR Rygge rundt 2230, så da må det bli en ekstra overnatting.

Last edited:
Så sent på kvelden er det selvsagt håpløst, men ellers går det jo flybuss fra dør til dør.

Så sent på kvelden er det selvsagt håpløst, men ellers går det jo flybuss fra dør til dør.

Nå er det ikke noe problem å komme seg til TOS også via CPH, DUS o.l. til OSL, men det jeg egentlig reagerte på var at flyet allerede nå er fullt og det er 1 måned til avgang og at avgangen var satt opp med en -600 maskin. Dette er heller ikke første gang jeg har sett dette, så det var mer et spørsmål om kapasitetsstyring.

FR til Rygge og buss til OSL er igrunnen ikke noe godt alternativ, selv om det hadde passet tidsmessig. Jeg er tilhenger av gjennomgående billett på slike reiser.:)

Last edited:
Nå er SK4608 tilgjengelig igjen, riktignok kun relativt dyre bookingklasser. Kanskje bare SAS.no som skurret i går...

Back