Malaysia - tips og anbefalinger

Shangri La er meget bra. Gangavstand til alt. Hilton ligger litt utenfor det hele, så jeg ville ikke bodd der.

Støtter innlegget om Jalan Alor, men anbefaler i tillegg:

-Skybaren på Traders hotell etter solnedgang, da ser man rett inn i Petronas Towers
-Fonteneshow for KLCC om man liker den slags
-Batu Caves

Jeg har bodd på Hilton og ja det er litt utenfor det hele, men transportsystemet fungerer sånn ca ok der nå. Ellers ikke KL den mest spennende byen jeg har vært i - mye asfaltjungel. Gatematen i Jalan Alor støttes!

Jeg pleier å booke transport hos hotellet. Bor vanligvis på Shangri La, der koster det 300RM. Toget anbefaler jeg kun om du bor ved sentralstasjonen. Bruk de blå drosjene i KL, de er litt dyrere, men sikrere og nyere.

Tja man kan jo alltids ta toget inn og taxi derifra, også på togstasjonen har man prepaid boots som ikke lurer deg.

Bodde på Traders og syntes det var bra. Svømte om dagen og koste meg med fin utsikt om kvelden i 33.(?) etasje.

Traders ja, prøvde du loungen der? Er det ev verdt de ekstra kronene? Serverer de frokost I Traders Club Lounge?

Sessong og regntid og slikt.... Vi får endel motstridende meldinger ang OM og hvor vi bør dra.... Dette pga været(regn...) planlagt opphold er fra 5/9-17/9. Er det noen steder/områder som er å anbefale med tanke på at vi vil unngå masse regn?? Redang/langtinga/penang/langkawi??

Vi kan ev bytte slik at vi reiser i siste halvdel av November... Er det tryggere? Kan vel uansett bli litt regn i tropene??

Last edited:
Vel, Doubletree har jeg vært tre ganger. Ikke som Shangri-La i luksus med meget trivelig med en hel etasje for makan ( spising ). Sist i fjor betalte jeg hver natt med kun HH poeng.. 10.000 pr natt. Vanlig pris også meget rimelig. Midt i sentrum, like ved Petronas.

Trøbbel, Norske ambassade i samme bygget....:colgate::colgate:

Jeg har jo noen Hilton poeng som jeg kan benytte på Doubbletree... Om det ligger "sentralt" kan det hende vi går for et vanlig rom der da..

Grand Hyatt kan definitivt anbefales. Rett ved Petronas Towers og flott utsikt. Ganske hyggelige priser i forhold til kvallitet, og blant de bedre hotellene jeg har bodd på. Resepsjonen og restaurant/bar er i toppen av bygget og rommene i øvre halvdel.

Om de har lounger etc hverken vet jeg eller bryr meg om, men topp for også statusløse og bo der

Erfaringer fra Redang, Malaysia?

Er det noen som har noen erfaringer/anbefalinger på overnatting på Redang i Malaysia? Jeg ser de ulike resorter spriker veldig i feedback på Tripadvisor. Er på jakt etter sydhavsparadis, strand og vann og slaraffenliv....

Starwood salg, opptil 50% avslag.noen som har erfaringer/ anbefalinger blandt de hotellene i Kuala Lumpur? Westin, le Meridien eller Sheraton imperial?.

Er det noen som har erfaringer med E&O Residences i Kuala Lumpur?
Jeg syns det ser bra ut, med 105m² leiligheter med balkong, utendørs basseng og flott beliggenhet.
Alternativet er nok Traders, hvor man får et ca 30m² rom med utsikt til Tårnene for litt høyere pris.
Syns det trekker litt ned at de ikke har utendørs basseng, da det skybar virker som en kul gimmick, men kanskje ikke så brukervennlig.

Er det noen som har erfaringer med E&O Residences i Kuala Lumpur?
Jeg syns det ser bra ut, med 105m² leiligheter med balkong, utendørs basseng og flott beliggenhet.
Alternativet er nok Traders, hvor man får et ca 30m² rom med utsikt til Tårnene for litt høyere pris.
Syns det trekker litt ned at de ikke har utendørs basseng, da det skybar virker som en kul gimmick, men kanskje ikke så brukervennlig.

Jeg lå på Pacific Regency Suites hvor alle rom var leiligheter med egne soverom,kjøkken og store bad. Beliggenheten var inntil KL tower og prisen lå på 450kr natta. Jeg stor trivdes her

http://www.booking.com/hotel/my/pacific-regency-suites.no.html

Likte meg gode der oppe både med svømming på dagtid og med lounge om kvelden. Rett over bassenget var det ikke tak mens man sitter under tak rundt. Når det regnet om kvelden var det helt magisk stemning der oppe med en vannvegg som gikk rett ned i bassenget og utenfor mens man satt helt tørt og så utover.

De hadde imidlertid et lite område der oppe med boblebad og planter som de ikke hadde fått helt til. Regner med at det må være drastisk endret siden 2009.

Utsikt fra rommet på Traders:
1918657_168899798977_1705704_n.jpg

Det har blitt endel hotell med basseng, men dette er ett av de jeg husker. Men det er ikke akkurat familievennlig for de som må tenke på denslags.
1915186_173761448977_5278789_n.jpg

I forbindelse med en jobbtur til Kuala Lumpur om ikke lenge, ser det ut som jeg trolig får en kveld uten program. Er det noen tips til steder innen gåavstad fra KLCC hvor man før man "spiser lokalt"?

Stravasegmenter i 30 garder klarer jeg sikkert finne selv :p

I likhet med Someone har jeg også bodd på Grand Hyatt i Kuala Lumpur.

Dette var i begynnelsen av mars 2020 mens børsene raste og folk hamstret dopapir!

Veldig flott utendørs basseng, store og behagelige rom.

Back