Tenker på en CT om en 10-11 mnd til Malaysia, godt og varmt. Bade/snorkle/dykke samt kanskje litt jungel? Noen som har erfaringer derifra, steder? Hvor flyr man til ?? Håper å finne noe first class med Singapore... Borte en 10-14 dager....
jeg tenkte Singapore til Kula Lumpur, det burde vel gå?? Så håpet jeg å finne noe Star alliance også til Langkawi ?
Noen som har erfaring med taxi fra KUL til sentrum? Vet at toget er veldig effektivt, men siden vi har endel bagasje er det langt enklere og ta en taxi (van). Hva må man regne med og betale og hvor lang tid tar det? Ble ikke så veldig mye klokere av hjemmesiden, annet enn at muligheten er der
Taxiopplegget på KUL er ganske håpløst. Man må kjøpe kupong fra en bod mellom bagasjehallen og ankomsthallen (lett og overse, og krøkkete og komme tilbake til hvis man først har gått forbi). RM75 for de minste og RM100 fastpris for de største taxiene, men det er fortsatt sedan. Det kryr av touts i ankomstområdet som kjører uoffisielle drosjer. Noen av dem har van, så så lenge man har peiling på det offisielle prisnivået er det mulig å avtale en brukbar pris med en av dem.
Hmm, det var endel rimeligere enn hva som er opplyst på diverse sider?
Noen som har erfaring med taxi fra KUL til sentrum? Vet at toget er veldig effektivt, men siden vi har endel bagasje er det langt enklere og ta en taxi (van). Hva må man regne med og betale og hvor lang tid tar det? Ble ikke så veldig mye klokere av hjemmesiden, annet enn at muligheten er der
Hmm, det var endel rimeligere enn hva som er opplyst på diverse sider?
Uansett, krøkkete eller ei, det er også og frakte et lass bagasje fra stasjonen til taxiene der, så derfor tenkte jeg ta taxi rett fra flyplassen. Og med to store kofferter, prampack og over grensen mye håndbagasje, så funker heller ikke sedan
Vi ankommer også innenriks, så basert på den litt dårlige beskrivelse på KUL sine sider, virker det være greit og komme seg tilbake der, hvis man bommer på skranken der
Er det noen som har erfaringer med hotel I kuala Lumpur, tenker enten på Shangri-La eller Hilton.. Rom med lounge tilgang... har ikke vært I byen tidligere og usikker på "beliggenhet" standard..