Malaysia nedlægger KUL-ARN-EWR

• Thread starter Thread starter PP
  • Start date Start date

PP

ScanFlyer Gold
Malaysia nedlægger KUL-ARN-EWR

Som det er blevet rygtet længe forladet MH nu Skandinavien og nedlægger linjen til ARN - trist at deres satsning på Skandinavien ikke er lykkes, men KUL er et low-yield marked og kombineret med et selskab der har for høje omkostninger, måtte det desværre gå denne vej...

Fra flygtorget.se:

Malaysia Airlines stänger Stockholmslinjen

Jeg ved fra gode kilder at MH de seneste par måneder har regnet på om det kunne betale sig at flytte stoppet på EWR linjen til en anden europæisk destination end Stockholm - men uanset hvilken løsning der regnes på er konklusionen, at de ikke vil kunne få økonomi i ruten.

PS: Hvis nogen (i ved selv hvem i er) føler trang til at komme en med mindre undskyldning omkring nogle beskyldninger som blev framsat tidligere på året i forbindelse med en MH diskussion, skal i være velkomne - jeg bærer ikke nag i længere tid af gangen ;)

Re: Malaysia nedlægger KUL-ARN-EWR

Originally posted by PP

Jeg ved fra gode kilder at MH de seneste par måneder har regnet på om det kunne betale sig at flytte stoppet på EWR linjen til en anden europæisk destination end Stockholm - men uanset hvilken løsning der regnes på er konklusionen, at de ikke vil kunne få økonomi i ruten.

Ja, det säger ju en del om kostnadsproblemen MH dras med och hur marknaden ser ut mellan Europa och Malaysia. Trots 80-90 procent beläggning kan man inte få ekonomin att gå runt.

Bye bye Malaysia Airlines. Dom på LFV Arlanda ska kanske inte vara allt för sorgsna. Med SAS nya Kina-linje och nya fraktbolag ser det ändå rätt ljust ut. Vem vet, inom några år kanske TAM, Vietnam Airlines, Emirates eller Etihad med flera hittat hit.

Originally posted by jikswoboB

Emirates eller Etihad med flera hittat hit.

Du skal nok kun regne med et af overnstående - jeg tvivler meget på at der er en lufthavn i Skandinavien, som har grundlag for mere end et af de hastigt ekspanderende selskaber i mellemøsten - first one in gets the business!

Vi tager til at starte med Emirates hernede på CPH og må vi jo ser hvad der er tilbage til OSL og ARN :D

Originally posted by PP

Vi tager til at starte med Emirates hernede på CPH og må vi jo ser hvad der er tilbage til OSL og ARN :D

Gidder ikke...

Originally posted by Hurum

Originally posted by PP

Gidder ikke...

Du lader dig hurtigt provokere kan jeg se - kan glæde dig med at det ikke på nogen måde var ment sådan ;) :-p :cool:

Det kan vara ett bolag på gång in till ARN fortfare än ni anar

Asiatisk eller amerikansk?

Noen arabere kanskje? Har ikke Etihad snust på ARN?

Originally posted by PP

Originally posted by PP

Gidder ikke...

Du lader dig hurtigt provokere kan jeg se - kan glæde dig med at det ikke på nogen måde var ment sådan ;) :-p :cool:
Nei det er aldri slikt ment selvsagt...

Originally posted by EB

One of the two. Som sagt, det är inte bekräftat ännu men fick höra det från en bra källa som 9/10 gånger har rätt

Originally posted by PP

Originally posted by PP

Gidder ikke...

Yeah right.:p

Originally posted by amatør

Originally posted by PP

Originally posted by PP

Gidder ikke...

Yeah right.:p

Tolk det som du vil - I don't care - og det må du godt tage som en provokation! :cry:

Originally posted by Savipix

Originally posted by EB

One of the two. Som sagt, det är inte bekräftat ännu men fick höra det från en bra källa som 9/10 gånger har rätt

China Southern mener du - lad os se...

Der arbejdes også på nye ruter fra CPH til Kina med et selskab som ikke er SAS - mere kan jeg desværre ikke sige om det på nuværende tidspunkt...

Originally posted by PP

Originally posted by Savipix

Originally posted by EB

Der arbejdes også på nye ruter fra CPH til Kina med et selskab som ikke er SAS - mere kan jeg desværre ikke sige om det på nuværende tidspunkt...

^_^

Nytt på gång mellan Stockholm-Kina!!??
Idag var flera höga representanter från China Southern på besök på jobbet(flygtrafikledningen ARN)!!! Vad jag kunde förstå så gäller det två linjer till ARN, från Shanghai och Guangzhou (vet inte hur det stavas!!). Dom tyckte t.ex. det var konstigt att det fanns flyg från Shanghai till Köpenhamn och Helsingfors ,men inte Stockholm . Otroligt trevliga var dom o deras titlar på visitkorten var låååånga
Vet inte om allt detta betyder nya linjer är på G, men när representanter kommer till oss brukar det betyda att det är klart, men den som lever får se.:wink

Originally posted by PP

Gidder ikke...

Hehe, kroken var såpass synlig at du burde ha sett den, Hurum. :cool: ;) Jeg synes ertingen PP serverer er ganske morsom, og er åpenbart ikke ment som annet heller, bare fortsett PP. :D Men vi skulle fryktelig gjerne sett flere IC-ruter fra OSL for det... :cry:

Originally posted by Trety

Hehe, kroken var såpass synlig at du burde ha sett den, Hurum. :cool: ;) Jeg synes ertingen PP serverer er ganske morsom, og er åpenbart ikke ment som annet heller, bare fortsett PP. :D Men vi skulle fryktelig gjerne sett flere IC-ruter fra OSL for det... :cry:

Helt enig, Trety! Jeg humrer iallefall - og som bosatt i Tromsø må jeg uansett mellomlande en eller to ganger så en ekstra stopp betyr ikke så veldig mye....:wink

Originally posted by Trety

Originally posted by PP

Gidder ikke...

Ja jeg ser da helt klart "kroken".....nytt ord for meg men.....

Ertingen fra pp ser jeg også.....selv om han påstår det er noe helt annet....

"kroken" og "Ertingen"- der kommer vi altså derud hvor mit norske ordforråd ikke slår til...

Men i min danske verden er der altså ganske normalt at man må lægge øre til lidt spydigheder engang imellem - sådan er det privat og på arbejdspladsen, men det er måske en meget dansk omgangstone. At nogen her direkte lader sig provokere af det synes jeg er lidt ærgeligt og ikke formålet! Det er som sagt bare lidt små-drillerier og det er altså en del af min danske kultur og mentalitet, så i kommer nok til at leve med det... :D

Back