Malaysia nedlægger KUL-ARN-EWR

• Thread starter Thread starter PP
  • Start date Start date
Re: Malaysia nedlægger KUL-ARN-EWR

Originally posted by PP

Du skal nok kun regne med et af overnstående - jeg tvivler meget på at der er en lufthavn i Skandinavien, som har grundlag for mere end et af de hastigt ekspanderende selskaber i mellemøsten - first one in gets the business!

Vi tager til at starte med Emirates hernede på CPH og må vi jo ser hvad der er tilbage til OSL og ARN :D

Emirates eller Etihad. Deras strävan att överträffa varandra gör båda bolagen likvärdiga i service och standard (antar jag) och då har det för mig liten betydelse vem som hittar först till ARN.

Kul att det finns intresse hos kinesiska bolag att öppna nya linjer till Stockholm. Sätter mitt hopp på att det blir något.

Originally posted by PP

"kroken" og "Ertingen"- der kommer vi altså derud hvor mit norske ordforråd ikke slår til...

Men i min danske verden er der altså ganske normalt at man må lægge øre til lidt spydigheder engang imellem - sådan er det privat og på arbejdspladsen, men det er måske en meget dansk omgangstone. At nogen her direkte lader sig provokere af det synes jeg er lidt ærgeligt og ikke formålet! Det er som sagt bare lidt små-drillerier og det er altså en del af min danske kultur og mentalitet, så i kommer nok til at leve med det... :D

Så lenge det går begge veger så er det jo greit.......:huh:

Originally posted by jikswoboB

Ja, det säger ju en del om kostnadsproblemen MH dras med och hur marknaden ser ut mellan Europa och Malaysia. Trots 80-90 procent beläggning kan man inte få ekonomin att gå runt.
.

MH har ett inntekts og ikke kostnadsproblem. Leste en rapport på det i våren hvor det kom frem at MH hadde lavere kostnader enn sine nærmeste konkurenter som SQ og TG, men at de hadde en mildt sagt elendig yield på flygningene sine

Originally posted by PP
"kroken" og "Ertingen"- der kommer vi altså derud hvor mit norske ordforråd ikke slår til...

"Kroken" = Hook på engelsk. "Å bite på kroken" er et norsk uttrykk som henspiller på å fiske, men som brukes når det ertes og noen misforstår eller lar seg provosere ganske fort.

"Erte" = Tease på engelsk. Ertingen blir ta the teasing.

Så det som var hele poenget mitt var at vi gjerne tar flere av de små, morsomme kommentarer. ;)

Originally posted by Someone

MH har ett inntekts og ikke kostnadsproblem. Leste en rapport på det i våren hvor det kom frem at MH hadde lavere kostnader enn sine nærmeste konkurenter som SQ og TG, men at de hadde en mildt sagt elendig yield på flygningene sine

Okej, de besparingsåtgärder man tidigare vidtagit verkar ha givit resultat i så fall. Bra det. Höja intäkterna är kanske inte lika enkelt.

MAS för diskusioner med skandinaviens största resebyråer chartertrafik över vintern... Säkert så är OSL och CPH aktuella utöver ARN. Vi får se vad som händer???

Back