• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

OneWorld Malaysia Airlines - status og flåte

  • Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date
Re: Malaysia Airlines vurderer å bytte navn og restrukturerer

Ser ut som Malaysian går for en ren Airbus flåte på longhaul etterhvert da de nå har inngått kontrakt med ALC om leasing på 4 A350-900 med levering fra slutten av 2017. Dette er vel første steg mot og erstatte deres aldrene 777-200ER. Itillegg til disse fire har de også en opsjon med ALC om ytterligere 2 A350-900, samt 2 A330-900neo. Og jeg blir ikke overrasket om at dette bare er starten og ytterligere fly av samme typer vil bli levert MH etterhvert

http://www.ausbt.com.au/malaysia-airlines-to-fly-airbus-a350-from-late-2017
Malaysia Airlines has settled on the Airbus A350 as a cornerstone of its future fleet, signing a lease agreement for four of the advanced jets to begin flying from late 2017.
 
Re: Malaysia Airlines vurderer å bytte navn og restrukturerer

I tillegg til nå nylig ha parkert en rekke eldre 777-200ER, så går nå "nye" MH inn for og forbedre produktet ved og oppgradere business på A330-300 til full flat

https://www.flightglobal.com/news/a...sia-airlines-to-introduce-new-busines-418524/
The new seats will feature a fully flat bed, measuring at 43in with a width of 20.6in. They will come in a 1-2-1 or 1-2-2 layout, and equipped with a 16in touch screen inflight entertainment system by Panasonic Avionics, says the carrier.

Setene er vel ganske like LX og AY på sine A330?
 
Re: Malaysia Airlines vurderer å bytte navn og restrukturerer

Da kuttes AMS og CDG

http://airlineroute.net/2015/12/03/mh-amscdg-jan16cxld/
Malaysia Airlines Cancels Amsterdam / Paris Routes from late-Jan 2016

Samtidig velger de også "gå i seng med fienden" og inngår en avtale med Emirates for og dekke Europa, utenom LHR hvorde fortsatt flyr selv

http://atwonline.com/airports-routes/malaysia-airlines-emirates-agree-extensive-codeshare-pact
Malaysia Airlines, Emirates agree to extensive codeshare pact

Så samme taktikk som Qantas og mange andre etterhvert: If you can't beat them, join them
 
Last edited:
Re: Malaysia Airlines vurderer å bytte navn og restrukturerer

Vi fløy MH DXB-KUL forrige uke og da var det 42 pax på en A333.
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    119.4 KB · Views: 362
Re: Malaysia Airlines vurderer å bytte navn og restrukturerer

Samtidig som de flyr A380 til Jeddah. Har de økt antall seter i A380 sine? Regner ikke med pilgrimmer kjøper First/Business class seter?
 
Re: Malaysia Airlines vurderer å bytte navn og restrukturerer

Det er veldig mange rike i det landet og de må vise seg at de er gode muslimer for å lykkes i forretningslivet . Dobbeltmoralen er stoor. Jeg vet dette godt fra min xfamilie der:D
 
Re: Malaysia Airlines vurderer å bytte navn og restrukturerer

Hørte dem på radioen med callsign MH8003. Det er ikke vanlig rutenummer for MH mellom KUL-JED. Det er vel helst B777 som har blitt brukt på vanlige flyginger?
 
Re: Malaysia Airlines vurderer å bytte navn og restrukturerer

Typisk charternummer. Den daglige ruteflyvningen er satt opp med A330.
 
Re: Malaysia Airlines vurderer å bytte navn og restrukturerer

Ser ut som salget av to A380 foreløpig er lagt i skuffen, samtidig som de er i ferd med og parkere 777-flåten

http://www.chinaaviationdaily.com/news/50/50841.html
Malaysia Airlines (MAS) has delayed plans to sell some of its Airbus A380 jumbo jets, and will now keep all six of them at least until 2018 after retiring its fleet of Boeing 777s, its chief executive told Reuters.
 
Re: Malaysia Airlines vurderer å bytte navn og restrukturerer

Ser nesten ut som MH har kuttet litt for fort og raskt i flåten, siden de nå mangler litt kapasitet når minst en A380 vil være opptatt i tyngre vedlikehold fremover. Så de har hentet frem en 747-400 fra møllposen, malt den i retrofarger og satt den i trafikk for og dekke opp for en A380

Photo: Firdaus Sinichi Mansor
C3281856-77E9-4793-B1BA-F4CD296D9987_zpso1edsqpa.jpg
 
Re: Malaysia Airlines vurderer å bytte navn og restrukturerer

Utrolig hva man kan finne i møllposen. Flott bilde!
 
Re: Malaysia Airlines vurderer å bytte navn og restrukturerer

Tror jeg hadde blitt temmelig grinete om jeg hadde en billett på førsteklasse på A380en, og endte opp på denne! ;) Men gøy med retrofarger.
 
Re: Malaysia Airlines vurderer å bytte navn og restrukturerer

Selv om Malaysia Airlines fortsatter taper penger og ikke vil gå i balanse før i 2018 i følge planen, så kunne de i februar for første gang på flere år vise til en måned med overskudd

http://www.seattlepi.com/news/world/article/CEO-says-Malaysia-Airlines-has-first-monthly-7231008.php
The chief executive of Malaysia Airlines said Wednesday that the carrier recorded a profit in February, its first positive monthly result in years, and is on track to return to the black by 2018.
 
Re: Malaysia Airlines vurderer å bytte navn og restrukturerer

Ser ut som Malaysian går for en ren Airbus flåte på longhaul etterhvert da de nå har inngått kontrakt med ALC om leasing på 4 A350-900 med levering fra slutten av 2017. Dette er vel første steg mot og erstatte deres aldrene 777-200ER. Itillegg til disse fire har de også en opsjon med ALC om ytterligere 2 A350-900, samt 2 A330-900neo. Og jeg blir ikke overrasket om at dette bare er starten og ytterligere fly av samme typer vil bli levert MH etterhvert

http://www.ausbt.com.au/malaysia-airlines-to-fly-airbus-a350-from-late-2017

Ser ut som Malaysia bygger flåten litt som Norwegian til tider har gjort med sine 787, ved at de bestiller A350 litt etter litt fra leasingselskapene, da de nå har tegnet en firm kontrakt med ALC om 2 A350-900 til

http://www.thestar.com.my/business/...laysia-airlines-to-add-two-more-airbus-a350s/
Malaysia Airlines Bhd is adding two new Airbus A350-900s with Air Lease Corporation (ALC) which will be delivered in 2018
 
Re: Malaysia Airlines vurderer å bytte navn og restrukturerer

Da har de iallfall noe å sette sine A380 til ...
Malaysia Airlines (MH, Kuala Lumpur Int'l) has signed Memoranda of Understandings (MOU) with two local travel agencies, Andalusia Travel & Tours Sdn Bhd and Rayhar Travels Sdn Bhd, for the provision of charter flights to Saudi Arabia beginning later this year.

Under the terms of the contracts, Malaysia Airlines will operate a total of fifty-three flights from Malaysia to Madinah and Jeddah between November 10, 2016 and July 6, 2017. Operations are on-board A380-800 equipment.
http://www.ch-aviation.com/portal/news/46908-malaysia-airlines-secures-a380-charter-contracts
 
Re: Malaysia Airlines går for 737MAX

Kommer disse til å bli levert i dagens design med dagens navn?
 
Re: Malaysia Airlines vurderer å bytte navn og restrukturerer

Ser nesten ut som MH har kuttet litt for fort og raskt i flåten, siden de nå mangler litt kapasitet når minst en A380 vil være opptatt i tyngre vedlikehold fremover. Så de har hentet frem en 747-400 fra møllposen, malt den i retrofarger og satt den i trafikk for og dekke opp for en A380

Da skal flyet være pensjonert igjen uten å ha flydd en eneste komersiell flight... Sikkert en fin måte å kaste penger man ikke har ut av vinduet

Over the summer Malaysia Airlines was going to operate the 747 twice per week between Kuala Lumpur and London… only that didn’t actually happen. As a matter of fact, the 747 didn’t operate a single commercial flight since it was brought back from retirement.

And guess what? Malaysia Airlines has now officially deactivated their reactivated deactivated 747. The plane didn’t operate a single commercial flight in the four months that it was “activated

http://www.theaviationnews.net/malaysia-airlines-deactivates-their-reactivated-deactivated-747/
 
Re: Malaysia Airlines vurderer å bytte navn og restrukturerer

Utrolig..... :-) Ikke rart de sliter med forretningene der i gården......

Espen
 
Back
Top