Det blir uten makrell-i-tomat på meg hjem til London søndag. Den orginale boksen er 170g, de litt mindre er 110g. Nå vet jeg ikke om vakum-hodene i avinor automatisk omgjør g til ml., men vil tro det.
Her er i hvertfall svaret:
"<navn>" to me
show details 11:27 AM (6 hours ago)
Hei!
Så lenge boksen er under 100 ml kan den tas med ombord. Siden innholdet i boksen her er smørbart faller den inn under regelverket for flytende væske.
Med vennlig hilsen
<navn>
Kvalitetskontroller Sikkerhet Terminal
Oslo Lufthavn AS
Kan du ikke ta med et stk 110 g, legge den i håndbagsjen.. Blir den tatt, rekk ut hendene å si Sorry.. Så får vi rapport uansett... Du startet det og vi ønsker svar...
Hvorfor ikke ta med småboksene? De veier bare 110 gr, og vil sikkert lettere passere gjennom security?
Bodde selv i Australia en periode og fikk tilsendt makrell i posten og selvfølgelig ved besøk hjemmefra. Man kan bli ganske drittlei syltetøy, kjedelige skinker og oster for ikke å snakke om Vegemite ...
Kan du ikke ta med et stk 110 g, legge den i håndbagsjen.. Blir den tatt, rekk ut hendene å si Sorry.. Så får vi rapport uansett... Du startet det og vi ønsker svar...
Det blir uten makrell-i-tomat på meg hjem til London søndag. Den orginale boksen er 170g, de litt mindre er 110g. Nå vet jeg ikke om vakum-hodene i avinor automatisk omgjør g til ml., men vil tro det.
Jeg hadde tidligere en sardinboks som lå i ytterlommen på laptop-bagen min (glemte ut den lå der) og gled rett gjennom sikkerhetskontroller på SVG, TRD og OSL uten at noen kommenterte noe.
Det jeg mente er at de nå om dagen, uten noen nylig terror, kun leter for væske...
Aner ikke hva makrell ser ut på skjermen, men i våre store håndbagasjer om dagen, er det mye rare bokser og duppeditter som sklir igjennom ( selvfølgelig ufarlige ).