Lydhorn på sportsfly

Firelude

Newcomer
Lydhorn på sportsfly

Jeg hadde tilgang til å se nærmere på et sportsfly og benytte muligheten. Da oppdaget jeg noe som så ut som et vanlig bilhorn montert under i framkant. Dette var frakoblet men er det vanlig med lydhorn på slike fly?? Hvilken nytte har et slikt horn? Kan det være ved taxing på en flyplass med mye andre aktører?

Re: Lydhorn på sportsfly.

Nei det var et helt vanlig bilhorn , et slikt som er montert på alle biler i fronten. Noe slikt har jeg aldri sett på et fly før. Et slikt lite fly er vel kanskje lagret/parkert i hangar med mye annen trafikk rundt og at det da muligens kan komme til nytte?

Firkantet sak?
En liten generator. Kan til forveksling se ut som et bilhorn av den typen du beskriver.

Trasket rundt på tråkka på FBU og gikk forbi en BU B737-400 med en bekjent i cockpit som ville si «hei» og det gjorde han med et «tut-tut». Da lærte jeg at Boeing har lydhorn - er det fortsatt standard?

Da lærte jeg at Boeing har lydhorn - er det fortsatt standard?
Alle 737 jeg har vært borti har i hvert fall det. Hornet sitter i nesehjulsbrønnen og aktiveres ved en knapp i cockpit.
Det gir også lyd fra seg hvis IRU mister AC power når de er aktive:
External aural warnings are: The fire bell in the wheel well and the ground call horn in the nose wheel-well for an E & E bay overheat or IRS’s on DC.
http://www.b737.org.uk/warningsystems.htm#Aural_Warnings_

Back