Lurer SAS nye reklame uvitende kunder?

Hei ser på nett at SAS kjører en reklame for SAS + innenriks i Norge for bare 200 kr ekstra. Og så står det under få en bedre reise reis med SAS +. Men ærlig talt innenrisk og intraeuropeisk er vel dette for folk flest kun å kaste penger ut av vinduet. Så er ikke dette nærmest å lure uvitende kunder?

Re: Lurer SAS nye reklame uvitende kunder??

Hei ser på nett at SAS kjører en reklame for SAS + innenriks i Norge for bare 200 kr ekstra. Og så står det under få en bedre reise reis med SAS +. Men ærlig talt innenrisk og intraeuropeisk er vel dette for folk flest kun å kaste penger ut av vinduet. Så er ikke dette nærmest å lure uvitende kunder?

Nja, det er det vel faktisk ikke. Norwegian tar 100,- for bagasje og setevalg i sin LowFare+.

At SAS tar 200,- for Fast Track, setevalg og lounge (etter hvert mange steder, dog bare innenlands) kan knapt være å lure kundene. Så den synes jeg er helt innafor... på innenlands, altså

200,- NOK ekstra for setevalg, fasttrack, mat/drikke, to innsjekkede bags, plass fremme i bussen så en kommer kjapt av og dobbel poengopptjening er helt ok.

Verdien blir litt mindre hvis en allerede har EBG siden setevalg, fasttrack, ekstra bag innsjekket og 25% ekstra points inkludert. Med EBD blir drikke (utover te/kaffe, men eksklusiv alkohol) også gratis.

Så dette er helt greit. I tillegg er jeg fortsatt glad for at det nå er mulig for flyselskap som opererer domestic i Norge å gjøre forskjell på folk i kabinen. Husker jo ramaskriket når Braathens kom med sitt Best-konsept. Selv syntes jeg det var storveis å havne foran gardinen selv om kjøpt billett var av sjanse-typen. Fikk rødvin og en liten hamburger pakket i tinnfolie

Verdien blir litt mindre hvis en allerede har EBG siden setevalg, fasttrack, ekstra bag innsjekket og 25% ekstra points inkludert. Med EBD blir drikke (utover te/kaffe, men eksklusiv alkohol) også gratis.

Du får vel 25% ekstra poeng for plus også, så det punktet stemmer ikke. Ellers enig.

Okei årsaken til at jeg reagerte er jo at SAS + domestic og intraeuropeisk er jo ingen forskjell på selve flyturen. Altså samme seter, ingen bedre seteavstand eller noen ting. Plass forrerst i flyet men det er jo ikke bedre plass med unntak av rad 1.

Og innenlandslounge, jeg var på den i Trondheim i 2015, og det imponerte ikke. Ikke noe jeg ville betalt ekstra for ihvertfall.

Sas reklamerer ikke at for 200 NOK du skal få en business sete.
De sier det du faktisk får, mer opptjening av poeng, litt mat og drikke, sitter forran i flyet, mer bagasje, lounge og fast-track.
Hvordan kan dette være en lureri i dine øynene?

Klart kan vi diskutere om det er verdt det. Og vi kan være enig om at verdien endrer seg betydelig om turen er OSL-BGO eller OSL-TOS eller OSL-LYR for å så bli litt bedre for ting som OSL-AGP.
Men det er ingen svindel.

Okei årsaken til at jeg reagerte er jo at SAS + domestic og intraeuropeisk er jo ingen forskjell på selve flyturen. Altså samme seter, ingen bedre seteavstand eller noen ting. Plass forrerst i flyet men det er jo ikke bedre plass med unntak av rad 1.

l.

Nå har jo ikke SAS fly med ulike seter på kort- og mellomdistanse, så da bør det vel ikke akkurat overraske noen at det ikke inngår i SAS' Plus. Det er faktisk ikke en del av konseptet. Og hadde SAS hatt det, så hadde det vært færre seter i flyene - og dermed også blitt høyere priser.

Med mindre bagasjereglene har endret seg hos SAS det siste året, så vil vel en gull-kunde fremdeles kunne sjekke inn 4 bag i SAS + ? Mot 3 i SAS Go. Hvor de statusløse må nøye seg med 2 bag i + ...

Back