• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Lurer på noe

jb1

ScanFlyer Rusty
Medlem
Lurer på noe

BA har en bedriten regel om at man må fly på minst Economy Plus (eller hva det heter) for å kvalifisere til medlemskap i deres bonusprogram, da kan man tjene poeng på de billigste billettene også (det er sikkert noen unntak). Det jeg lurer på er om denne kvalifiseringsregelen kan omgås om man melder seg inn i et annet bonusprogram i Oneworld, f.eks. Finnair Plus slik at man da kan tjene opp poeng på billigste billet på BA uten å ha fløyet Economy Plus. Finnair Plus gir deg også 50% poeng for billigste billetter, mens BA Executive Club kun gir 25%.
Håper noen kan svare!

Re: Lurer på noe

En kjapp telefon til Finnair eller BA vil sikkert gi deg svaret.

Originally posted by DY
En kjapp telefon til Finnair eller BA vil sikkert gi deg svaret.

Har sendt en mail til Finnair, venter på svar. Men jeg trodde kanskje noen visste det her, noen her har jo jobbet i Finnair. Uansett skal ikke fly med en gang.

Ja, det er vel meg det. Hvilken bookingklasse har du, så kan jeg finne det ut for deg?

Ellers er det ikke verre enn å logge seg på www.finnair.com og lete. www.ba.com har sikkert også et svar til deg.

Originally posted by The Ticketor
Ja, det er vel meg det. Hvilken bookingklasse har du, så kan jeg finne det ut for deg?

Ellers er det ikke verre enn å logge seg på www.finnair.com og lete. www.ba.com har sikkert også et svar til deg.

Hei, det var nok deg ja,hehe. Jeg har bookingklasse S. Det skulle gi 50% opptjening ifølge Finnairs nettsider. Fikk mail fra Finnair Plus de sa man kunne tjene opp. Prøvde å lete på nettsidene men jeg fant ikke noe svar der.

1. www.finnair.com/plus

2. Plus Information

3. Collecting Points

Scroll nedover, så har du alt sammen der.

takker, fikk svar fra Finnair på mail. Men det står da ikke svar på nettsidene der om man kan unngå regelen om å fly på en "kvalifiseringsbillett" først, men man kan det har jeg fått vite.

Back