Lukking av tråder

BGO

TurbopropFlyer
Lukking av tråder

Lukking av tråder; Ref BU662/Eksrasjekk av mulimer

I og for seg greit nok at den tråden ble lukket siden diskusjonen der ikke handlet om luftfart lengre.

Men jeg må få reagere litt på sensureringen her. Legg merke til at den første som ledet diskusjonen inn på det sporet den er nå, er faktisk CK som valgte å trekke inn sine personlige meninger som helt klart har en politisk retning og som ikke har noe som helst relasjon til luftfart.

Dere som har muligheten til å stenge tråder på den måten bør være eksta varsom når det gjelder å komme med uttalelser som dere ikke liker å bli mot-argumentert på. Velger dere å komme med sånne ”slevspark” er det bare rett og rimelig at de med andre synspunkter slipper til.

Stort sett gjør dere en god jobb, men denne gangen bommet dere litt.

Re: Lukking av tråder

Vi er ogsaa mennesker og jeg slenger selv med leppa innimellom, saa jeg tar selv litt av ansvaret her. Det endrer imidlertid ikke faktum at vi stort sett er voksne mennesker som boer kunne holde oss til forumets retningslinjer uten for mye gjeting.

Let's move on.

Sensurering er det imidlertid ikke naar man redigerer bort 'upassende' materiale....

Det var veldig greit å få en forklaring på hva og hvorfor, særlig når man føler at man blir "dratt med i dragsuget" under sletting av enkeltposter. Synes dette var god kotyme, og håper dere moderatorer følger opp slik videre i så måte ved neste korsvei. :up:

Originally posted by LN-MOW

Sensurering er det imidlertid ikke naar man redigerer bort 'upassende' materiale....

Når meningsytringer som ikke samsvarer med ens engne bli karaktrisert som ”upassende” matreiale er vi vel svært nært opptil sensurering.

Oppforder alle til å unngå å vinkle trådene bort fra luftfart, (det finnes nok av politiske diskusjonsforum på nettet) men er det først gjort må man tåle at ikke alle er enige med deg.

LN-MOW tar opp en viktig poeng. At en tråd blir stengt eller en post slettet betyr ikke nødvendigvis moderatorn er uenig med deg, men det betyr at moderatorn synes at den ikke er passende på forumet eller at ting risikerer å skli ut og bli enda verre.

Som dommer må jeg av og til dømme for ting som jeg selv synes burde være tillatt, men jeg har en jobb å gjøre. Samme sak her.

Edit: Skriveleif

Det er forsåvitt greit, men bare sørg for at man ikke sensurerer forde en ikke er enig andres ytringer, jeg har selv en tendens til å bruke litt skarpe ord. Men dette skal og bør ikke være gunn for stenging av tråden, da skal moderator skrive HVORFOR tråden er stengt og at dette er av annen årsak meningsytringer.

Det er også galt å stenge en tråd etter forespørsel fra en som ikke liker eller er enig hva andre folk mener. Hvis det har vært direkte personangrep mot vedkommende er dette naturligvis en annen sak. Men en skal som nevnt aldri sensurere eller stenge en tråd pga meninger, da dette vil være i strid med Norsk lovgivning om ytringsfrihet. Det er også straffbart å gjøre slikt.

Diskusjoner som går på relgion og poletikk er ofte følsesladet,men skal også taes på lik linje med alle andre. og en skal respektere andres meninger og oppfatninger uansett hvor galt det virker på en selv. Disse diskusjonene bør også være urørt av moderatorer så lenge det ikke er direkte personangrep mot de som er involvert i debatten. , selv om de går utenfor topic for forumet. Det eneste som bør gjøres er å modifisere topic med O/T eller noe i den retning.

Originally posted by LN-MOW

Originally posted by BGO

men er det først gjort må man tåle at ikke alle er enige med deg.

Har jeg sagt at jeg er uenig med deg?

Hehe, nei den var ikke siktet til deg personlig, men ser at den kunne oppfattes slik.

Tycker att BU662 förklarade det:
Som jeg skrev tidligere er CK ansvarlig for alt som er skrivet inn i denne forum. Hets mot enkelte personer eller religioner er ikke tolerert pa Scanair-Forum!

Det enda "rapportören" gjorde var att ge oss en reminder om det och vi var helt eniga

Voltaire skal i sin tid ha sagt noe sånt som "Jeg er kanskje uenig i det du sier, men jeg vil til min død sloss for din rett til å si det" Nå er moderatorkorpset mitt og jeg ikke like edle som den avdøde franskmann og det er visse ting vi slår ned på - det er ikke lett å gi noen fasit up-front, det har noe med magefølelse å gjøre, men vit at det er noen ting som ALLTID betyr inngripen: personangrep 8utover det vi i hyggelig lag kan kalle "lun trakassering"), rasisme og hets basert på etnisk tilhørighet, kjønn, politisk oppfatning og seksuell legning og innlegg som inneholder sensitiv informasjon som vil skade flysikkerheten (ref. en tidligere diskusjon om skuddsikre dører ombord) og innlegg som er direkte skadelig for min arbeidsgiver Widerøe og SAS-konsernet (drittkasting og synisng er helt ok, oppfordring til å boikotte SAS eller lekasje av forretningshemmligheter (herunder bookingtall) er f.eks. ikke lov). Håper på forståelse for at jeg som ansvarlig, og resten av korpset, må bryte inn en gang i blant. Vi skal forsøke å gi begrunnelse der det er nødvendig.

Back