Lufthansas nye businessclass

Kanskje vi skulle starte en ny poll med hvem man vil dele G+D sete med i Lufthansa new Biz?

Er det ikke verre å bli vekket midt på natten fordi sidemannen skal på do? Eller måtte vekke sidemannen fordi man selv må på do?

Er det ikke verre å bli vekket midt på natten fordi sidemannen skal på do? Eller måtte vekke sidemannen fordi man selv må på do?

Enn å benflørte med Jan Thomas i Lufthansa C-klasse? Hadde vekket selveste Supermann før det.

Da skal første A380 være rekonfigurert med ny C, samt jeg antar maskinen som ble levert ny fra Airbus i går også har den nye C-klassen

Oppe er det vel bare 32 seter, så det kan gi en litt roligere følelse. På den annen side ser jeg for meg at sannsynligheten for ledig nabosete er større nede.

Hvor burde jeg velge seter på 747-8? Oppe eller nede?

Har reist oppe en gang og synes det virket mer som å fly en narrowbody enn en stor jumbo. Forestiller meg at det virker mer luftig nede. På en annen side er jo cabinen oppe ikke så stor og det er jo positivt på sin måte.

Har reist oppe en gang og synes det virket mer som å fly en narrowbody enn en stor jumbo. Forestiller meg at det virker mer luftig nede. På en annen side er jo cabinen oppe ikke så stor og det er jo positivt på sin måte.

Hvi sman vil ha liten kabin er jo da den bakre businesskabinen nede med 12 seter den minste, i versjonen med 80 C-seter. Eller er det jo 32 seter oppe vs 36 seter i den store businesskabinen nede, så er ikke veldig stor forskjell. 2-2 seating med en midtgang eller 2-2-2 med to

Skal selve en tur med LH 748 i påska og har booka i 2.etg. Det er vell i hovedsak pga at en aldri har vært i fly med flere etasjer;)

Når jeg flyr 747 med BA sitter jeg alltid oppe. Mindre og smalere kabin og ikke minst mindre løping fram og tilbake, særlig om natten. (BA har ikke crew-rest til kabinen i 2. etasje, og cockpit har crew-rest innenfor låst dår)

Synes også det er fint med vinduskarm, det gir litt mer armslag til veggen og er fint til å legge ting i og sette fra meg glass o.l. Vet ikke hvordan det funker hos LH med nye seter.

Det er fint med vinduskarm med oppbevaring og god plass mot vinduene oppe på LH sin 748. Er vel stort sett litt roligere også. Men ettersom det er 2+2 oppe vil du alltid skritte over naboen eller vice versa om man skal opp og gå. Nede kan man i det minste få sete i midten (2+2+2) slik at man slipper evt. uønsket nærkontakt med sidemannen - kan være praktisk om man reiser alene.

Personlig syns jeg der er litt luftigere nede enn oppe.

Back