Når jeg sjekker inn hos SAS på OSL og skal med LH til FRA eller MUC og videre derfra må jeg så og si alltid sjekke inn på nytt i Tyskland. Dette er irriterende, spesielt fordi jeg ofte har kort connection. Dersom en ny handling- agent tar hånd om dette er det gode nyheter.
Det er imidlertid ikke bra at man hver gang må få ombordstigningskort skrevet ut i Tyskland når man skal reise videre, og at man må sjekke inn på SAS' nettsider når man skal reise med Lufthansa fra Skandinavia.
Det at man kan sjekke inn på LH-flighter på nettet bør vel ikke være så vanskelig å få til? Eller er det SAS som setter kjepper i hjulene for LH?
Jeg har i dag fått vite fra flere kilder at Lufthansa vurderer å gå fra SGS til Menzies på OSL!
Sjekker ikke SAS inn i StarCheck? Skjønner ikke at man må hente nytt boardingkort i Tyskland - det er ikke så god service.
Nei.
Når SAS sjekker deg inn på PALCO, sendes det en IATCI (Inter-Airline Through Check In)-melding via SITA-linjene. Denne skal returnere en sjekkin-bekreftelse fra LH, og når det skjer, får du også boardingkort for neste strekning. Dette er indusrty standard, og brukes av de fleste selskaper. Innimelom feiler desverre meldingen, og i de tilfellene må man sjekke inn på neste stasjon. Etter hva jeg vet har SAS IATCI-avtale med LH på alle transferpoints.
Det gælder ikke fra hele skandinavien. Rejser du fra BLL med LH, kan du lave ind check på Lufthansa.com og udskrive boarding card til hele turen 23 timer i forvejen. Lufthansa oplyser selv når du ringer til dem, at det er SAS der forhindrer at man kan checke ind på nettet fra andre lufthansa destinationer i Skandinavien.Det er imidlertid ikke bra at man hver gang må få ombordstigningskort skrevet ut i Tyskland når man skal reise videre, og at man må sjekke inn på SAS' nettsider når man skal reise med Lufthansa fra Skandinavia.
Lufthansa oplyser selv når du ringer til dem, at det er SAS der forhindrer at man kan checke ind på nettet fra andre lufthansa destinationer i Skandinavien.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.