Lufthansa vurderer å byttet ut SGS på OSL

Re: Lufthansa vurderer å byttet ut SGS på OSL

LH valde SGS i HEL efter en lång diskussion. Nu har man ju dock sålt SGS till ISS men LH har sagt att man fortsätter. En sak som gör saken svår för handling bolaget är att LH vill ha Pictures(egen c/i system) och då kan man inte lika flexibelt ha common check-in för alla STAR utan man måste ha separat c/i för LH(staffing issue). Så är det i HEL.
Pictures är mycket långsamt på CUTE terminalen i HEL och man har därför börjat byta ut dessa, och på detta vis kanske kunna köra 2 c/i system side by side för att kunna fortsätta Common c/i.
LH är en utmanande kund med höga krav för ett standard market pris.
Jobbat tidigare med dem och tycker fortfarande om dem men de kunde tänka lite mera med Star mössan på ibland.
 
Re: Lufthansa vurderer å byttet ut SGS på OSL

Problemet er vel bare at dette failer litt i overkant ofte SK-palco/Lufthansa-wise... At SK heller ikke får lagt inn APIer for LH (en stund benyttet de vel ICTS til å fikse dette på gate) - og dette må gjøres på transferpoint nå for å få boardingpasses videre - er utrolig upraktisk. Jeg ser bare for meg at ting ville glidd enklere om SGS eller en annen handling agent sjekket inn direkte i LHs system.

I tillegg ville ihvertfall jeg, om jeg var LH, foretrukket dedikert ckin. Dette er vel dog et "man får det man betaler for"-spørsmål, og tydeligvis ikke noe man har prioritert i sammarbeidet med SGS.

Men antagelig er det vel bare et rykte - men jeg vil påstå at jeg ser et poeng for LH i endringer i forhold til GH på OSL per i dag.

API på Lufthansa er nå implementert i PASC og ombordstigningskort videre får man som regel, dersom flyet ikke er forsinket.
SGS får SAS sitt nye innsjekkssystem Altea, som er det samme som LH bruker, en gang i 2010 og dette vil gjøre alt mye enklere forhåpentligvis. Lufthansa sitt innsjekkssystem kalles for Pictures, men det er et program som kjører oppå Altea etter det jeg har blitt fortalt, samme som PACS kjører oppå Palco.

Over til hva denne tråden dreier seg om.

Det er ikke så mange månedene siden at LH fornyet kontrakten med SGS for handling i Norge/Skandinavia. At de skal bryte ut nå etter kort tid er merkelig, men man vet jo aldri helt sikkert.
 
Last edited:
Re: Lufthansa vurderer å byttet ut SGS på OSL

da bør de jo kanskje vurdere å bytte fra SGS i hele Skandinavia da, og ligeså SAS vurdere å bytte fra LH i Tyskland, jeg tipper det finnes billigere alternativer begge veier, men at inntil nå og forhåpentligvis videre har man fokusert på service og ikke bare pris.
 
Re: Lufthansa vurderer å byttet ut SGS på OSL

Jeg fikk prøvd skrankeinnsjekk hos SGS med Lufthansa fra OSL til NCE via MUC og hos Aviapartner med Swiss fra NCE til OSL via ZRH for noen uker siden. Begge plasser ble boardingpass utstedt for hele veien og forbedring av plassering var heller ikke noe problem -og for å komme med litt Fred Olsenske uttalelser "begge skrankejentene, både på OSL og i NCE, var både hjelpsomme og en fryd for øyet". ;)
 
Re: Lufthansa vurderer å byttet ut SGS på OSL

Jeg fikk prøvd skrankeinnsjekk hos SGS med Lufthansa fra OSL til NCE via MUC og hos Aviapartner med Swiss fra NCE til OSL via ZRH for noen uker siden. Begge plasser ble boardingpass utstedt for hele veien og forbedring av plassering var heller ikke noe problem -og for å komme med litt Fred Olsenske uttalelser "begge skrankejentene, både på OSL og i NCE, var både hjelpsomme og en fryd for øyet". ;)

Dette er min erfaring også. Har aldri hatt noe problem med andre seter eller å få boardingkort hele veien.
 
Back
Top