Lufthansa mangler vel fly pga sene leveringer og motorproblemer.Som nevnt i BLL tråden, så kutter Lufthansa på OSL-MUC kommende vinteren. Såvidt jeg ser med litt tilfeldige søk så ligger det da inne 2x daglig, og nattstoppet er borte vinteren 25/26.
Er Lufthansa allerede i ferd med å tape markedsandeler fra Norge?
Lufthansa mangler vel fly pga sene leveringer og motorproblemer.
På Check-in.dk er det ihvertfall det som er meldt om begrunnelsen for at MUC-BLL tar vinterpause, så det kan også være grunnen til reduksjonen på OSL.
Og jeg mener å ha lest at Lufthansa ønsker å styrke tilbudet til Skandinavia ikke svekke den, så disse reduksjonene er neppe fordi de ønsker det men heller tvunget seg frem pga flymangel.
Ved et raskt og tilfeldig søk ser det ut til at OSL-FRA ligger inne med 5 daglige på mandag, onsdag, fredag og søndag. 4 daglige på tirsdag, torsdag og lørdag.
Det er vel en liten kompensasjon, som på BLL?
ZRH ser riktignok ut til å kunne ligge inne med 1 daglig i starten av desember, men det kan vel endre seg. Finner ikke noe på GVA. VIE ligger inne mandag, onsdag, fredag og søndag. BRU med 2 daglige på mandag, tirsdag og fredag. Nattstoppet ryker de andre dagene, med unntak av lørdager, der ettermiddags avgangen ryker.
Blir dette realiteten skal det bli spennende å se om SK vil øke på BRU, ZRH, GVA og eventuelt MUC.
…
Blir dette realiteten skal det bli spennende å se om SK vil øke på BRU, ZRH, GVA og eventuelt MUC.
Lufthansa mangler vel fly pga sene leveringer og motorproblemer.
Og jeg mener å ha lest at Lufthansa ønsker å styrke tilbudet til Skandinavia ikke svekke den, så disse reduksjonene er neppe fordi de ønsker det men heller tvunget seg frem pga flymangel.
Lufthansa (LH, Frankfurt International) will temporarily suspend its services to Kazakhstan during the 2025/26 winter season due to the fleet shortages. The German flag carrier told ch-aviation that the routes from Frankfurt International to Astana Nursultan Nazarbayev and Almaty International will be discontinued between October 26, 2025, and March 29, 2026.