sirpjalle
ScanFlyer Mile High Club
Usikker på om dette er en 100% oversettelse, men fortryder blir vel noe ala' "angre på" dersom oversetter dette direkte til norsk..
http://politiken.dk/turengaartil/re...fthansa-fortryder-lav-billetpris/?trackId=jp3
Saken er at det var en teknisk feil som gjorde at denne tutta fikk seg en flybillett til Bogota for 1.904 DKK.
http://politiken.dk/turengaartil/re...fthansa-fortryder-lav-billetpris/?trackId=jp3
Saken er at det var en teknisk feil som gjorde at denne tutta fikk seg en flybillett til Bogota for 1.904 DKK.
Én af de berørte er Beatriz Villegas. Hun købte 2. april 2011 en returbillet til Bogotá i Colombia til en pris på 1.904 kroner. Hun fik købet bekræftet af Lufthansa, som også trak pengene fra hendes kreditkort uden yderligere kommentarer.
Hun var derfor glad for billetkøbet, men glæden blev spoleret af et anbefalet brev fra Lufthansa, der ankom cirka 14 dage senere. Her skriver flyselskabet blandt andet:
»Vi er sikre på, at De må have været overrasket over, at billetten var gratis. De har kun betalt for skatter og afgifter. Det skyldes en teknisk fejl«.
Lufthansa stillede derfor Beatriz Villegas over for to muligheder: Hun kunne annullere købet eller beholde billetten ved at indbetale 1.114 kroner ekstra - og det var ifølge Lufthansa et tilbud om en pris en del lavere end den normale billetpris.