Lufthansa tilbyr status match

Skal i gang å etterregistrere noen poeng for min kone som vil sikre henne Senator, men sliter med å finne ut hvilken M&M konto hun har brukt. På bekreftelsen på at søknaden er registrert står den en nummer serie som jeg ville tro er deler av M&M-nummeret hennes (først en avlang firkant så tallen 01805-5959 og deretter ***. Dette matcher imidlertid ingen av M&M kontoene hennes. Noen som vet hva disse tallene betyr? Har hun en tredje M&M-konto kanskje?

01805-5959 er det tyske telefonnummer til Miles & More.

Hei, et spm nå som jeg har blitt matchet. Har nå SK og LH *S og skal fly med LH neste uke. Må jeg registrere flyvningene på LH MM for å få lounge access, eller er det nok å vise kort og billett og opptjene poeng på SK? Er det dumt av meg å ikke registrere LH når deb lengste flighten er så å si full i economy, er det sjanse for op-up med LH ft?? Ber bare om råd. Kan man f.eks registrere LH kortet på kun en av flyvningene?

Lounge akkess for du uansett, om du viser EBG eller senator kortet. det er ikke noe problem. Reiser du med familie må du vise Senatorkortet for å komme inn. det spiller ingen rolle hvilket program du poster poengen til.

Mulighet for oppgraderinger.. Tja, usikker. Jeg har selv blitt oppgradert med Lufthansa fra Europa-USA 3 gager, en gang også med hele familien. Hadde da kun EB kort (Gull/Pandion). Så jeg er usikker på om det lønner seg, magefeelingen min er at de heller Oppgraderer en Senator medlem enn en EBG medlem..

Ser her at det er snakk om Frequent flyer status ja, det gir ikke så mange rettigheter i forhold til Upgrade nei...

Last edited:
Hei, et spm nå som jeg har blitt matchet. Har nå SK og LH *S og skal fly med LH neste uke. Må jeg registrere flyvningene på LH MM for å få lounge access, eller er det nok å vise kort og billett og opptjene poeng på SK? Er det dumt av meg å ikke registrere LH når deb lengste flighten er så å si full i economy, er det sjanse for op-up med LH ft?? Ber bare om råd. Kan man f.eks registrere LH kortet på kun en av flyvningene?

Med LH*S (FTL) har du kun adgang til Lufthansa FTL/Business lounges. Du har ikke adgang i Skandinavien. Du kan sagtens registrere dit EuroBonus-kort, hvis du ønsker at samle point til det program, men skal så blot vise dit fysiske kort ved lounge-indgangen.

Der er minimale chancer for upgrades for FTL's, der står bag HON, SEN og *G i køen...

Med LH*S (FTL) har du kun adgang til Lufthansa FTL/Business lounges. Du har ikke adgang i Skandinavien. Du kan sagtens registrere dit EuroBonus-kort, hvis du ønsker at samle point til det program, men skal så blot vise dit fysiske kort ved lounge-indgangen.

Der er minimale chancer for upgrades for FTL's, der står bag HON, SEN og *G i køen...

Du får vel ikke adgang til lounge i Oslo med FTL-status? Må det ikke være en M&M-family lounge?

Asked and answered. Du kommer kun inn i LHs egne Business Class lounger

En liten oppdatering fra min side... Hadde mine 2 segmenter i begynnelse av Juli. Ble matchet 10 dager senere, og fikk min velkomst pakke 4 dager etter å ha blitt matchet.

Jeg må si at hele prosessen var veldig lett.

Nå kan jeg sammenligne SAS, Air France og Lufthansa sine Velkomst pakker.

SK er selvfølgelig sist av flyselskapene. Pakken kommer i en enkel konvolutt holder kortet og bagasje lapper. Beltene og lappene er i dårlig tyn plastikk, og er derfor helt ubrukelige (har mistet mine SAS lapper så mange ganger allerede...)!

AF kommer på andre plass. Pakken kommer i en konvolutt og inkluderer kortet, bagasje lapper og en rabattkode. Beltene til bagasje lapper er i falsk skinn, og er sterke.

Det er ingen tvil om at LH er den beste. LH sender alt i en liten eske og det ser rett og slett eksklusivt ut. Skriften på kortene og bagasje lapper bidrar spesielt til dette (falsk gull)! LH sender også bagasje lapper holder. De er veldig tykke og gode. Dette blir bra! SAS: WATCH & LEARN!!!

P.S.: i hotell bransjen er det Goldpointsplus som er best med kortet og bagasje lapper (bedre enn A-Club og Hyatt som gir bare kortet, beder enn SAS fordi kvaliteten er bedre), vi får se hvordan det blir med Club Carlson, har fortsatt ikke mottatt kortet mitt...

Attachments

• IMG_0597.jpg
    IMG_0597.jpg
    37 KB · Views: 805
  • IMG_0598.jpg
    IMG_0598.jpg
    49.7 KB · Views: 802
  • IMG_0599.jpg
    IMG_0599.jpg
    44.1 KB · Views: 796
  • IMG_0600.jpg
    IMG_0600.jpg
    65.4 KB · Views: 794
Gratulerer. Da gjenstår det kun å fly 175.000 miles for å opprettholde statusen du har fått ;)

Gratulerer. Da gjenstår det kun å fly 175.000 miles for å opprettholde statusen du har fått ;)

Det er jo faktisk ganske mye... Mer ekstremt er jo de 7500 HONs som finnes. 600.000 miles i løpet av to år på integrerte Miles and More partnere. Avhenger vel av noen betalte F segmenter det der. :p

Det er jo faktisk ganske mye... Mer ekstremt er jo de 7500 HONs som finnes. 600.000 miles i løpet av to år på integrerte Miles and More partnere. Avhenger vel av noen betalte F segmenter det der. :p

Tror ikke noen her inne har helt forstaatt hva denne matchingkarussellen innebaerer. Det aa opptjene status er vanskelig, men det er ti ganger verre aa miste den. Dersom man ikke har planer om aa bruke statusen, samt fornye den (som ofte er ett one time exception) er det helt bortkastet IMHO.

Tror ikke noen her inne har helt forstaatt hva denne matchingkarussellen innebaerer. Det aa opptjene status er vanskelig, men det er ti ganger verre aa miste den. Dersom man ikke har planer om aa bruke statusen, samt fornye den (som ofte er ett one time exception) er det helt bortkastet IMHO.

Tja, jeg tok statusmatch med AF/KL ene og alene for å kunne ta ut miles til en 1.kl-reise. Det er umulig uten status. Siden jeg ikke har planer om å fly med den alliansen mer resten av livet, så er det helt greit at det er en one time exception. Nå slipper jeg dessuten å ta en flight med AF/KL hver 20.mnd for å holde kontoen i live. Fornye kortet skal jeg definitivt ikke :p
Derimot ser jeg det som bortkastet å ha to gullkort innen samme allianse, så noe SEN-kort ble det ikke på meg.

Tja, jeg tok statusmatch med AF/KL ene og alene for å kunne ta ut miles til en 1.kl-reise. Det er umulig uten status. Siden jeg ikke har planer om å fly med den alliansen mer resten av livet, så er det helt greit at det er en one time exception. Nå slipper jeg dessuten å ta en flight med AF/KL hver 20.mnd for å holde kontoen i live. Fornye kortet skal jeg definitivt ikke :p
Derimot ser jeg det som bortkastet å ha to gullkort innen samme allianse, så noe SEN-kort ble det ikke på meg.

Ja, da har du en grunn til det, det er noe helt annet.

Men når man matcher kun for å matche, bruker man opp sitt one time exemption, noe som ikke er spesielt lurt.

Men jøss, underholdende å se folk ha trippel status, i denne tråden ser man feks en som har EBG, Senator og FB Plat.

Da trenger man å fly 45K+100K+70K på ett år (PLUSS det man flyr på bonusbilletter). Det er det kun en eller kanskje to på dette forumet som gjør og som en av de, kan jeg soleklart si at det er litt av en utfordring. :D

Ja, da har du en grunn til det, det er noe helt annet.

Men når man matcher kun for å matche, bruker man opp sitt one time exemption, noe som ikke er spesielt lurt.

Men jøss, underholdende å se folk ha trippel status, i denne tråden ser man feks en som har EBG, Senator og FB Plat.

Da trenger man å fly 45K+100K+70K på ett år (PLUSS det man flyr på bonusbilletter). Det er det kun en eller kanskje to på dette forumet som gjør og som en av de, kan jeg soleklart si at det er litt av en utfordring. :D

Ja, dere gutter har ting å stri med....;)

Jeg sitter bare å venter på at EB skal degradere meg fra sølvstjernestatus til blått medlem siden jeg ikke klarte 20' poeng i forrige periode, og gruer meg fælt til det kommende året...:D

Ja, dere gutter har ting å stri med....;)

Jeg sitter bare å venter på at EB skal degradere meg fra sølvstjernestatus til blått medlem siden jeg ikke klarte 20' poeng i forrige periode, og gruer meg fælt til det kommende året...:D

Gremmes skulle du ;)

De sender deg til og med nytt kort :)

Back