Lufthansa tilbyr billigere biz-billetter uten lounge-tilgang og priority check in

Øivind

ScanFlyer Silver
Synes dette er et lite attraktivt tilbud.
Har man ikke status i LH og kjøper dette, så er det altså kun i lufta man kan nyte litt "ekstraservice". Nå har jo ikke LH de beste biz-setene heller, så dette var virkelig ikke noe å trakte etter. Lounge-tilgang og priority check-in er vel en viktig del av biz-pakka for de aller fleste?
De som ikke har lest det som står med liten skrift kan nok komme til å få seg en ubehagelig overraskelse når de kommer til biz- innsjekkingen og får beskjed om at "sorry, du må nok stille deg i economy-køen, og forresten så har du ikke lounge-tilgang heller".
Håper ikke andre selskaper innfører noe sånt.
Emirates prøvde det, men kuttet det ut etter få måneder. Håper LH gjør det samme.

Hvor fant du info om det? Og har du sett priseksempler?

En tråd på Flyertalk.
Priseksempelet var en billett fra UK til Orlando, der denne billetten var £30 billigere enn neste priskategori. Så ikke noen stor rabatt heller altså.

Ser nå at man ikke kan velge sete på forhånd heller med denne billetten.
Alt dette for en besparelse på hele 300 kroner...?

Ahaaa. Det var ikke rare besparelsen.

Da får jeg håpe det er veldig godt varslet når man booker. Ellers hadde jeg blitt rimelig skuffet tror jeg.

Mange av de som har en eller flere langturer i biz pr år, blir *A gold, og da har man de godene uansett.

For meg hadde mye av poenget med å reise i biz forsvunnet hvis jeg ikke hadde tilgang til lounge, fast track og priority innsjekk.

Så jeg hadde nok kjøpt en billett som hadde disse fordelene, eller valgt et annet selskap.

Synes dog dette er en betenkelig utvikling. Kan se for meg et scenario der kun fullpris billetter gir slike goder. Derfor håper jeg ikke dette blir en suksess for LH, eller evt andre selskaper som måtte forsøke noe lignende.

Tåbeligt tiltag - specielt når besparelsen ikke er større. Det bidrager kun til at gøre det endnu mere uoverskueligt hvad der er inkluderet i det forskellige billetklasser. Det er i forvejen umuligt for almindelige rejsende at overskue hvad der er med i prisen på de forskellige selskaber, hvor mange bonuspoint man optjener osv osv.

Det havde tværtimod været en fordele at gå den anden vej, så der ikke var så mange billetklasse så service, fleksbilitet, bonuspoint m.v. fulgte den klasse om var booket i ombord (Biz, Economy, Economy+). Det er disse klasser almindelige rejsende relaterer til og de har ingen anelse om billetten er Z, V eller X klasse.

Jeg kan kun forestille mig at LH for utilfredse kunder, som bliver sure når de opdager at det de troede var en almindelig biz-billet pludseligt ikke er det.

Back