Re: Lufthansa saksøker passasjer som ikke fullførte reisen
Det er ikke fullt så enkelt.
Her har vi jo masse historie og LCC'enes inntog har jo allerede ført til store endringer i den tradisjonelle prissettingsstrukturen. Rimelig enveisprising har jo erstattet tur-returprising i mange markeder. En dom her vil nok erodere dette ytterligere. Men dette vil få sideeffekter.
Jeg tipper vi på sikt vil se at prisstrukturen vil 'jevne seg ut' og at forskjellen blir mindre mellom de forskjellige markedene, noe som f.eks. vil føre til at en t/r fra Atlanta til Oslo som i dag koster $1000 og en t/r fra Oslo til Atlanta som ofte koster under $400, vil bli splittet opp (ja, det er så stor forskjell). Vi vil da i tilfelle kunne få store ujevnheter i utreise- og hjemreisepriser mellom markeder hvor prissettingen er forskjellig.
Vi får se hvor dette ender ..
Haha, ingenting sier "god kundeservice" som at du saksøker kunden din for å få dem til å betale mer for mindre.
Det er ikke fullt så enkelt.
Her har vi jo masse historie og LCC'enes inntog har jo allerede ført til store endringer i den tradisjonelle prissettingsstrukturen. Rimelig enveisprising har jo erstattet tur-returprising i mange markeder. En dom her vil nok erodere dette ytterligere. Men dette vil få sideeffekter.
Jeg tipper vi på sikt vil se at prisstrukturen vil 'jevne seg ut' og at forskjellen blir mindre mellom de forskjellige markedene, noe som f.eks. vil føre til at en t/r fra Atlanta til Oslo som i dag koster $1000 og en t/r fra Oslo til Atlanta som ofte koster under $400, vil bli splittet opp (ja, det er så stor forskjell). Vi vil da i tilfelle kunne få store ujevnheter i utreise- og hjemreisepriser mellom markeder hvor prissettingen er forskjellig.
Vi får se hvor dette ender ..