Lufthansa på Sola (24/1)

EK 007

ScanFlyer Silver
Lufthansa på Sola (24/1)

Lufthansa landet på Sola for en times tid siden, med en A321.
Det var LH856 på vei fra FRA til KEF som gjorde en heftig u-sving uti Nordsjøen og gikk til SVG.
Grunn ukjent.

Attachments

• IMG_3270.jpg
    IMG_3270.jpg
    81.7 KB · Views: 837
  • LH turn.jpg
    LH turn.jpg
    72 KB · Views: 827
Last edited:
Re: Lufthansa på Sola (24/1)

Tydeligvis dårlig vær på øya, men disse kunne da i det minste sagt fra ombord ...

https://www.vg.no/nyheter/innenriks...-bagasje?utm_content=row-3&utm_source=vgfront

– Derfor ble det fylt vesentlig mer drivstoff enn vanlig, slik at flyet eventuelt kunne returnere til Norge og Stavanger, forklarer kommunikasjonsdirektør Karin Nyman i SAS.

– Dermed ble det besluttet å fjerne all bagasje og cargo (last) fra dette flyet. Det var årsaken til at passasjerene må vente på sin bagasje, ifølge SAS-direktøren.

Tydeligvis dårlig vær på øya, men disse kunne da i det minste sagt fra ombord ...

https://www.vg.no/nyheter/innenriks...-bagasje?utm_content=row-3&utm_source=vgfront

Er det ikke ganske vanlig at crew ikke gidder informere fordi de ikke vil krangle med passasjerer og derfor overlater problemet til handlingagenten?

Opplevd det noen ganger.... Morsomste hendelsen var når en av passasjerene spurte crew om hvorfor man lesset av bagasje. Etter mye fram og tilbake kom de tilbake og informerte om samme årsak som i denne saken, men at man prioriterte bagasje for de som hadde videre forbindelse. Når samme karen så påpekte at det gjaldt han, men at hans bagasje akkurat hadde blitt lesset av ble de bare sure og forsvant.

Tror du blander å «ikke gidde» og «ikke min jobb».

Slike problemer oppstår jo fra tid til annen, og vanskelig å gjøre noe konkret med når det er få eller ingen gode alternativer å gå til.
Utrolig kjipt å da gå uten bagasje.
Når slikt skjer er det absolutt crew sin jobb å informere dette, skulle bare mangle. De gangene jeg har opplevd noe lignende så har det stort sett gått greit. Ingen som synes dette er morro, men de fleste har forståelse og tar en handlerunde.
Dette fordrer naturligvis at crew har fått korrekt informasjon.

Slike problemer oppstår jo fra tid til annen, og vanskelig å gjøre noe konkret med når det er få eller ingen gode alternativer å gå til.
Når slikt skjer er det absolutt crew sin jobb å informere dette, skulle bare mangle. De gangene jeg har opplevd noe lignende så har det stort sett gått greit. Ingen som synes dette er morro, men de fleste har forståelse og tar en handlerunde.
Åja leste din forrige post feil. Får skylde på dårlig inntak av kaffi på morgenen

BU ein eller anna gang på tidleg 2000-tal på BDU. Captn sa noko slikt som at "Det er fredag, og vi reknar med alle vil heim, så vi hiv av bagasje heller enn folk. Vi må ta av mot fjellet, og vil gjerne komme over det." Trur folk var greitt happy med den informasjone, og tok seg ein burger og vin då vi var komne i lufta :).

Er skjelden så sabla mykje som skal til for å få folk til å i allefall forstå/godta situasjonen.

Åja leste din forrige post feil. Får skylde på dårlig inntak av kaffi på morgenen

Du har nok ikke svart på min post, men en annen SAS kar.
Jeg bør nok bytte nick da jeg ikke jobber i SAS noe mer. Var for øvrig helt enig i dine kommentarer :-)

Du har nok ikke svart på min post, men en annen SAS kar.
Jeg bør nok bytte nick da jeg ikke jobber i SAS noe mer. Var for øvrig helt enig i dine kommentarer :-)
i dag er det jaggu blåmandag :lol:

Back