Lufthansa OSL-MUC-FCO - servering i Business

kristian

ScanFlyer Blue
Har booket OSL-MUC-FCO og FCO-FRA-OSL i Business. Står at de serverer en snack selv på flyet 07:20 ut fra Oslo.

Hva kan forventes av servering ombord på disse flightene?

Hvordan skiller tilbudet på Air Dolomiti (MUC-FCO) fra tilbudet på de øvrige flightene?

Hvordan vil SK på siste leg FRA-OSL være i forhold til de andre flightene. Der står det brunsj selv om det er et sent ettermiddagsfly. Virker rart.

Tipper du får samme frokosten OSL-MUC som jeg fikk OSL-FRA for et par uker siden ... Savner gamle dager med omelett og annet digg ...

Attachments

• fro.jpg
    fro.jpg
    47.8 KB · Views: 441
LH er cold cuts spesialisten på intra-Europa i C, det er min erfaring på alle 1,5-2,5 times turer. Champis har de heller ikke, men det er kanskje ikke så interessant hvis det er jobbsom venter etter frokostturen ut.

Hmm.... takk for innspill så langt.... brått virket ikke LH så fristende lenger.... lenge siden jeg fløy med dem sist.

Kan man vente noe mer på Air Dolomiti flighten?

Ellers burde jeg kan sjekke rutetabellen til Swiss....

Hvordan vil SK på siste leg FRA-OSL være i forhold til de andre flightene. Der står det brunsj selv om det er et sent ettermiddagsfly. Virker rart.

De to siste gangene jeg har fløyet SAS Business Class (fra London og Paris på ettermiddagen), har jeg fått servert en varm middagsrett, begge ganger en stek, i tillegg til oster, dessert og konfekt. Det har vært langt bedre enn det jeg har fått på Lufthansa Business Class. På siste Lufthansa-tur fikk jeg dette:

15-15.jpg

Jeg tør påstå at serveringen i Business Class er bedre hos SWISS og SAS enn hos Lufthansa.

Last edited:

Dette fikk jeg sist jeg floey SAS FRA-OSL - det var ved lunch-tid ...

t05.jpg

Om man ikke får champagne, så frister det kanskje med sekt? Det får man gjerne på økonomiklasse, om man lyster.

Den siste varme frokosten jeg fikk på fly var SAS Charter (Comfort) fra Oslo til Agadir..

Da jeg tok morgen-avgangen til MUC i slutten av januar, så frokosten slik ut i biz.

lh_osl-muc_c.jpg

På SK4752 (FRA-OSL) en uke senere husker jeg ikke hva de serverte (tok ikke noe bilde dessverre). Mener det var noe som lignet mer på middag enn lunsj, selv om det er en flight som går rundt lunsjtider (12.40).

Har stort sett alltid vært fornøyd med maten jeg har fått på kortere turer med SK/LH/LX, med unntak av enkelte fiskeretter på SK. :cool2

Noe annet som overrasket meg veldig på turen med SK, var den formidable benplassen til sete 1F på 737-600(?). Hadde hele tre vinduer for meg selv.

sk_1f_736.jpg

:drunk: Ikke champis? Nå blir det krise i ekteskapet senere i dag.

De har masse Sekt da hvis det er noen trøst. Første gang jeg fløy med dem i C i Europa spurte jeg den unge damen om de hadde Champagne, noe hun bekreftet. Da jeg fikk noe søtt kliss i glasset mitt ba jeg om å¨se flasken, som hun omtalte som "German sparkling Champagne". Instant classic :colgate:

Dette så jo ganske bra ut tafpl...

Fortsatt ingen som vet noe om Air Dolomiti sin catering?

Fortsett gjerne med flere bilder av LH cateringen....

Fortsatt ingen som kan si noe om cateringen på Air Dolomiti? Jeg har tidligere hørt den skal være bra.

Også gjerne mer info og bilder fra LH og SK

Har du søk på Air Dolomiti? Det skal ligge noen TR med de, også foran gardinen så vidt jeg husker.

Som Hickok antyder: det ligger rapporter ute både på Scanair, Flyertalk og Airliners fra alle selskapene du etterlyser informasjon om. Fant også en del informasjon på denne siden:
http://airreview.911mb.com/SAS/index.htm. Noe er riktignok ikke helt oppdatert, men det finnes flere bilder fra måltider i Business Class.

Last edited:
Joda, jeg vet at jeg fikk mat og drikke fra FRA-VER og tilbake.. Fin våtserviett
og at jeg var meget fornøyd.. I samme standard som LH... Og trivelig tur...;)

Tror vel EB kan noe mer ???

Back