Lufthansa OSL/FRA/ROMA t/r

Cessna182

ScanFlyer Blue
Bestillte Lufthansa på strekningen Oslo/Frankfurt/Roma og retur. Da forventer man vel Lufthansa service hele veien, men neida. Det var Lufthansa hele veien på nedturen med gratis mat og drikke. Returen fra Roma var Lufthansa til Fankfurt og SAS fra Frankfurt til Oslo. Gratis mat og drikke fra Roma til Frankfurt. Frankfurt /Oslo med SAS MÅTTE JEG BETALE FOR BEVERTNINGEN. DET ER IKKE BRA. Bestiller jeg Lufthansa, forventer jeg Lufthansa service hele veien !!!
 
Bestillte Lufthansa på strekningen Oslo/Frankfurt/Roma og retur. Da forventer man vel Lufthansa service hele veien, men neida. Det var Lufthansa hele veien på nedturen med gratis mat og drikke. Returen fra Roma var Lufthansa til Fankfurt og SAS fra Frankfurt til Oslo. Gratis mat og drikke fra Roma til Frankfurt. Frankfurt /Oslo med SAS MÅTTE JEG BETALE FOR BEVERTNINGEN. DET ER IKKE BRA. Bestiller jeg Lufthansa, forventer jeg Lufthansa service hele veien !!!

Skal vi se. Hadde du fulgt med i bookingprosessen hadde du fått med deg at SAS fløy den siste leggen for LH. Og med litt bakgrunnsinfo kunne du gjerne på visst at servicenivået hos SAS ikke er helt det samme som hos LH. Og da hadde du hatt (minst) to alternativer.

1) Prøvd å booke en annen retur med LH hele veien.
2) Tatt med matpakke på SAS-flyet.

Dette kan vel knapt nok kalles en triprapport heller. Virker heller mer som et klagebrev. Det kan du jo kanskje sende deg videre til LH?
 
Last edited:
Ja huff. Enten feilplassert eller at jeg var noe deppa.

(forresten så er en flytur rett og slett jævlig kjedelig) kun en måte å komme seg fra A til B på.
 
Tror kanskje denne tråden hører til i et annet underforum ja ;)

Hvem bestilte du reisen hos? Under booking på Lufthansa sine nettsider står det ganske tydelig under flightnummer hvem som opererer flygningen dersom det ikke er LH selv, f.eks. "Operated by Scandinavian Airlines" med tilhørende Star Alliance logo istedenfor LH-logo.

På noen nettsider bør du være på vakt for fotnoter. Delta f.eks. bruker fotnoter på sine bookingsider til å angi at flygningen opereres av noen andre.
 
Last edited:
Jeg synes selv det er fryktlig irriterende hvis det er SAS som flyr og ikke LH, da SAS etter min mening ligger på et betydelig lavere service nivå ombord. Heldigvis er LH og de fleste andre søkemotorer flinke til å informere om at SAS opererer flygningen og ikke LH. Men jeg skjønner godt at mange reagerer over den elendige servicen SAS har i Eco på utenriksflygninger. Å komme fra LH hvor alt er gratis og servicen er god til et SAS fly som hvor det 20kr for en kopp kaffe er en ganske stor nedur...
 
Jeg synes selv det er fryktlig irriterende hvis det er SAS som flyr og ikke LH, da SAS etter min mening ligger på et betydelig lavere service nivå ombord.

På billig økonomi ja, men dyr økonomi og business er sk mye bedre. Moralen er: Billig eco pass på lh metall, dyrere billetter pass på sk metall.
 
Jeg synes selv det er fryktlig irriterende hvis det er SAS som flyr og ikke LH, da SAS etter min mening ligger på et betydelig lavere service nivå ombord. Heldigvis er LH og de fleste andre søkemotorer flinke til å informere om at SAS opererer flygningen og ikke LH. Men jeg skjønner godt at mange reagerer over den elendige servicen SAS har i Eco på utenriksflygninger. Å komme fra LH hvor alt er gratis og servicen er god til et SAS fly som hvor det 20kr for en kopp kaffe er en ganske stor nedur...

Dette var da voldsomt til generalisering. Dette er veldig avhengig av hvor i flyet du faktisk sitter. F.eks. skal du være ekstremt god til å argumentere for å overbevise meg om at Lufthansa har en bedre intra-europeisk buisness klasse enn SAS.
 
Dette var da voldsomt til generalisering. Dette er veldig avhengig av hvor i flyet du faktisk sitter. F.eks. skal du være ekstremt god til å argumentere for å overbevise meg om at Lufthansa har en bedre intra-europeisk buisness klasse enn SAS.

Støttes 110% - man kan si mye rart om SAS, men businessclass-servicen i lufta på Europarutene er vel noe av det beste man finner intra-Europeisk. hvertfall min erfaring ifht. AY, LH, BA siste året.
 
Hva slags servering man får på et fly kan no umulig vere det viktigste med heile flyturen som det faktisk til tider høres ut som her på forumet, enten man reiser forran eller bak gardina!
 
Dette var da voldsomt til generalisering. Dette er veldig avhengig av hvor i flyet du faktisk sitter. F.eks. skal du være ekstremt god til å argumentere for å overbevise meg om at Lufthansa har en bedre intra-europeisk buisness klasse enn SAS.

Jeg snakket bare om klassen bak gardinen, altså Economy. Har aldri resit med SAS i Biz, men har lest TripReports og etter hva jeg har hørt skal det være bra.

Men som sagt, jeg snakket om Economy på intra europeiske flygninger, og her synes jeg servicen ombord som SAS leverer er elendig. Mye dårligere enn hos LH.
 
Men som sagt, jeg snakket om Economy på intra europeiske flygninger, og her synes jeg servicen ombord som SAS leverer er elendig. Mye dårligere enn hos LH.

Jeg synes servicen er ganske lik, selv om man i et selskap maa betale for hva man blir servert, dessuten har jeg aldri skjont hvordan service er synonymt med gratis....isaafall foretrekker jeg restauranter med det du vil definere som elendig service da jeg maa betale mye for maten

LH sin fordelen er gratis drikke, men det de pleier aa gi av gratis mat innen Europa er ofte saapass stusselig at jeg heller velger SAS og kjoper meg det jeg har lyst paa
 
Bestillte Lufthansa på strekningen Oslo/Frankfurt/Roma og retur. Da forventer man vel Lufthansa service hele veien, men neida. Det var Lufthansa hele veien på nedturen med gratis mat og drikke. Returen fra Roma var Lufthansa til Fankfurt og SAS fra Frankfurt til Oslo. Gratis mat og drikke fra Roma til Frankfurt. Frankfurt /Oslo med SAS MÅTTE JEG BETALE FOR BEVERTNINGEN. DET ER IKKE BRA. Bestiller jeg Lufthansa, forventer jeg Lufthansa service hele veien !!!

Jeg opplevde på OSL - FRA med LH flight nummer, men SK maskin, at purseren var noe beklemt da hun forlangte kr. 20 for en kaffe av en amerikansk passasjer ved siden av meg, som skulle videre ut fra FRA med LH. Hun sa til meg at hun syntes det ikke var så hyggelig å måtte gjøre det, men at det ga mye penger i kassa til SAS. Og hun sa videre at hun visste jo godt at mange av passasjerne var LH bookete passasjerer som skulle videre. Akkurat her synes jeg SAS virker smålig. Det er jo mye bedre service på SAS innenlands til Nord-Norge om man tar et morgenfly, og til og med senere på dagen, blir man aldri avkrevd noe for kaffe.
 
Jeg opplevde på OSL - FRA med LH flight nummer, men SK maskin, at purseren var noe beklemt da hun forlangte kr. 20 for en kaffe av en amerikansk passasjer ved siden av meg, som skulle videre ut fra FRA med LH. Hun sa til meg at hun syntes det ikke var så hyggelig å måtte gjøre det, men at det ga mye penger i kassa til SAS. Og hun sa videre at hun visste jo godt at mange av passasjerne var LH bookete passasjerer som skulle videre. Akkurat her synes jeg SAS virker smålig. Det er jo mye bedre service på SAS innenlands til Nord-Norge om man tar et morgenfly, og til og med senere på dagen, blir man aldri avkrevd noe for kaffe.

Service på innenlandsreiser er bedre enn på utenlandsreiser fordi det bare er en klasse om bord. Hadde det vært klasseinndeling på innenlands, hadde man også måttet betale for frokost og kaffe.

SAS har sagt de skal gjøre endringer i konseptet, så regner med at det blir mer strømlinjeformet snart. Det letteste vil være å tilby det samme i Economy som man gjør på innenlandsreiser - altså frokost, kaffe og te.
 
Det letteste ville være at indlemme Economy Extra i Economy og nøjes med to serviceklasser på EU flights: Business og Extra/Economy. De mange fordele i Extrabilletten opvejer som oftest den højere pris.
 
Dette kommer litt an på. Jeg har bestilt fleksibel økonomi LH-billett, hvor man på et LH-fly får en baguett og litt drikke, mens man i et SK-fly får et kaldt måltid med alt av drikke til. Synes ellers at SAS´ økonomi ekstra er en av de aller beste øknomiklassene man får i Europa, til tider med en ganske så lav pris i forhold til alternativene (i alle fall på enveisbilletter).
 
Back
Top