Lufthansa Miles & More-tråden

Re: Lufthansa Miles & More-tråden

Det er flyselskapet (marketing carrier) som kjøper miles hos bonusprogrammet/FFP.

Operating carrier (den som flyr skuta) bestemmer opptjening.
For en tur hos Lufthansa med SK*G på boardingkortet er det LH som velger hvor mye poeng de vil gi deg til EuroBonus.

Konkurransesituasjonen i ulike marked mellom flyselskap/FFP påvirker hvor snille eller strenge aktørene er på å dele ut miles for å friste potensielle kunder.
(Mulig det også er differensiert prisliste avhengig av hvem som vil kjøpe miles).

Hos Miles & More er det forskjell på hvordan Status miles og Award miles opptjenes.

Supert om noen med bedre kunnskap kan fortelle mer om hvordan avregning mellom bonusprogram og flyselskap fungerer
– samt codeshare, betaling av lounges og mapping av bookingklasser.

Får man Miles&more poeng (ikke at jeg er medlem) når man reiser charter med Thomas Cook? Eller var det en eller annen bug som mikser inn Condor, som gjorde man kunne registrere Miles&more medlemskap da jeg sjekket inn hos Thomas Cook på OSL i morges?

Får man Miles&more poeng (ikke at jeg er medlem) når man reiser charter med Thomas Cook? Eller var det en eller annen bug som mikser inn Condor, som gjorde man kunne registrere Miles&more medlemskap da jeg sjekket inn hos Thomas Cook på OSL i morges?
Condor-tilknytningen som gjør at det dukker opp kanskje?

Hilton gir nå 2500 Lufthansa Miles and More poeng pr bestilling.
Disse kommer i tillegg til alle vanlige opptjente hilton poeng.
REGISTRER HER :
https://www.hiltonhonors.com/en_US/...W1XX2OLA3DA4Aff5Aff6MULTIBR7_67254168_1121915

Ubegrenset opptjening.
Gjelder alle hilton bookinger til 1 November 2018.
Må bestilles på Hilton.com
Husk og legg til LUFTHANSA kontoen din under "Preferences" og "travel partners" inne på hilton profilen din.

Noen som vet/har innsikt i hvorfor vi fra Norge ikke kan gjøre "Mileage Pooling" innen Miles & More til Lufthansa (Gruppen)?

Unfortunately, it is not possible to install a new Mileage Pool until further notice. We ask for your understanding.
og etter litt videre undersøkelser;

Miles & More members resident in Belgium, Germany, Austria, Switzerland, Luxembourg, the Netherlands, France, Italy, Denmark, Ireland, Greece, Portugal, Spain, Finland, Sweden, Estonia, Latvia, Lithuania, Malta, Poland, Slovakia, Slovenia, Czech Republic, Hungary, Cyprus, Bulgaria, Romania or Croatia can participate in Mileage Pooling. If the offer is extended to other markets, we will inform our members in due time.

https://www.miles-and-more.com/row/en/program/at-a-glance/mileage-pooling.html

Nyter godt av Senatorstatusen og er StarA gold et år til her, men kan´holde hardt å opprettholde neste år ser jeg.
Noen som har satt seg skikkelig inn i reglene og hva som virker ´enkleste måten å opprettholde Senator på ?

Nyter godt av Senatorstatusen og er StarA gold et år til her, men kan´holde hardt å opprettholde neste år ser jeg.
Noen som har satt seg skikkelig inn i reglene og hva som virker ´enkleste måten å opprettholde Senator på ?

Den enkleste måten er 4 return long haul business med connection eller 3 i First. Pluss et par short haul i hvilken som helst klasse

Billigste long haul (med unntak av TLV) biz i LH-gruppen vil være med Eurowings i "biz-class", typ eurobusiness i A320, til Dubai fra Berlin eller Stuttgart (er en til by også, men har glemt hvilken, sikkert DUS). Det kan du få fra rundt 400 EUR t/r, og det gir 400 qualifying points totalt.

De har også noen ganger relativt greie priser til Kina i business.

Da har man vært "Senator" i snart et år etter statusmatchen. Ser ut til at jeg greit klarer å fornye den også. Mulig jeg trenger en ørliten MR før jul men det er jo bare kos.

Men poengene... snart 100.000 poeng. Lekte med å bruke dem på short haul business i Europa. Men dææææven... det er jo nesten mer i skatter og avgifter enn billettene koster på full pris.

Hva er det folket her bruker M&M poengene sine på egentlig?

Hallais Fnate!

Jeg brukte "opp" mine LH-poeng på en enveis-reise fra Dubai til Oslo. Tror det bare kom seg på 25000 poeng i Premium Economy (med Swiss) og ca 1000 kr i skatter.

Kim

Hva er det folket her bruker M&M poengene sine på egentlig?

Jeg er i samme situasjon. Jeg ser en MR før jul i spåkula. Vi har en familiekonto og har nok også rasket sammen rundt 100.000 poeng i år. Vi bruker poengene til småreiser og posisjonering i Asia, på reiser hvor skatter og avgifter er lave. Innenriks i Japan og ellers intra-Asia. Kanskje ikke det mest sexy eller fornuftige i forhold til potensialet, men det funker for oss.

Jeg er i samme situasjon. Jeg ser en MR før jul i spåkula. Vi har en familiekonto og har nok også rasket sammen rundt 100.000 poeng i år. Vi bruker poengene til småreiser og posisjonering i Asia, på reiser hvor skatter og avgifter er lave. Innenriks i Japan og ellers intra-Asia. Kanskje ikke det mest sexy eller fornuftige i forhold til potensialet, men det funker for oss.
Ja, SQ på intra Asia er kanskje et hot tip? Og i Japan så klart ja.

Sent fra min SM-F741B via Tapatalk

Hvordan er erfaringene med å få brukt oppgraderings voucherene?

Hvordan er erfaringene med å få brukt oppgraderings voucherene?

Min erfaring er at det er ikke-eksisterende.

Men forstår det sånn at det kun kan brukes når man allerede kjøper billetten?
Har sett etter mulighetene for å oppgradere long haul-billettene som kjøpes hos reisebyrå, men ingen suksess enda.
Kun oppgradering med budrunde eller fastpris tillatt for meg :(

Last edited:

eVoucher til oppgradering testet jeg for første gang i år og funket som en drøm, bare husk at de gjerne må ringes inn og settes på venteliste. Min gikk gjennom tvert. Funker ikke på bonusbilletter.

Brukte min fra business til first på BOM-ZRH, er nok lettere å få til på disse kortere rutene som ikke selger ut F kabinen til vanlig. Brukte 2 eVoucher. Er nok mindre sannsynlig fra f.eks. LAX der de selger mye F.

For best verdi er det vel Prem eco til business vil jeg tro. Sjekk denne oversikten under.

Number of eVouchers needed per segment:
- Upgrade a shorthaul segment = 1 eVoucher
- Upgrade a longhaul segment (Longhaul= LH400-799)
- From Economy Class (other than K, L, T) to Business Class = 2 eVouchers
- From Economy Class K, L, T to Business Class = 3 eVouchers
- From Economy Class (other than K, L, T) to Premium Economy Class = 1 eVoucher
- From Economy Class K, L, T to Premium Economy Class = 2 eVouchers
- From Premium Economy G, E to Business Class = 1 eVoucher
- From Premium Economy N to Business Class = 2 eVouchers
- From Business Class to First Class = 2 eVouchers

De har jo også en funksjon på "my bookings" i vanlig web interface det du kan scanne igjennom bookingene dine for å se om noen er eligable for upgrade. Det er jo litt kult.

(Selv om jeg aldri har fått noen positive resultater.)

Sent fra min SM-F741B via Tapatalk

Back