Lufthansa Miles&more blir omsetningsbasert

Someone

Moderator
Staff member
Medlem
Da fulgte Lufthansagruppen etter blant annet Air France-KLM og gjør bonusprogrammet sitt basert på omsetning, og ikke distanser fløyet fra 12 mars 2018. Ved første øyekast virker det ganske likt som hva Air France-KLM har lagt seg på

https://www.miles-and-more.com/onli...2&mamid=web_mam_1217_earnkvfl__mmp&NOSSO=true
The Lufthansa Group airlines - Lufthansa, SWISS, Austrian Airlines, Eurowings and Brussels Airlines - are introducing a new system for calculating award miles. For flights booked from 12 March 2018, the basis of the calculation will be the fare, i.e. the ticket price plus any surcharges levied by the airline concerned. This figure is then multiplied by a factor dependent on the passenger's frequent flyer status to calculate the award miles given.
 
Kan man stadig opnå status ved fløjne segmenter, eller bliver det udelukkende beregnet udfra antal miles?
 
Ganske nøyaktig tre måneders varsel før endringer trer i kraft. I skarp kontrast til vårt eget bolag som innfører endringer og varsler i etterkant.

Juletider har for øvrig vært primetime for SAS og negative endringer i det stille, så har er det bare å feste setebeltet og se hva høytiden bringer.
 
Ganske nøyaktig tre måneders varsel før endringer trer i kraft. I skarp kontrast til vårt eget bolag som innfører endringer og varsler i etterkant.

Juletider har for øvrig vært primetime for SAS og negative endringer i det stille, så har er det bare å feste setebeltet og se hva høytiden bringer.

Mener det er klok av skade. Tror det var en ressurssterk kunde som dro dem for retten da de gjorde et "sas-stunt" for noen år siden. Endte med forlik,
 
Ganske nøyaktig tre måneders varsel før endringer trer i kraft. I skarp kontrast til vårt eget bolag som innfører endringer og varsler i etterkant.

Dette er en konsekvens av en kundeklage som havnet i retten etter en Miles & More devaluering for noen år siden, hvorpå Lufthansa påtok seg å varsle vesentlige endringer i kundeprogrammet minst 3 mnd i forveien.
 
Miles & More har ganske mye igjen foer de har bra kundeservice. Da kan jeg klippe det kortet i stykker. Hvordan funker det med opptjening fra partnere?
 
Til de som fulgte med i mattetimene og liker å regne seg frem til ting:

Vil et omsetningsbasert system være bedre eller verre (for oss forbrukere) enn slik det er nå, der en får miles for lengde som er flydd?

Det er vel sjelden at det blir laget noe som er til fordel for forbrukeren, så jeg frykter at det blir verre å oppnå nok poeng i fremtiden.

Har heldigvis ikke Miles&More, men frykter at dette kommer til Eurobonus også snart, så da er det vel bare å begynne å planlegge.
 
Det kommer helt an på hvilke billetter du kjøper. Største taperne her er billige billetter på longhaul.
 
Her er regnestykket for oss uten M&M-status:

For you, as a Miles & More member, this will mean: fare (ticket price + surcharges levied by the Miles & More partner airline) x 4 = number of award miles earned. For example, if you have paid a fare of 500 euros, this amount will be multiplied by 4. So you will receive 2,000 award miles for your flight.

Should you achieve frequent flyer status at some point in the future, you will also receive an Executive Bonus. This is worth 50% on flights operated by Lufthansa, SWISS, Austrian Airlines, United Airlines, Air Canada, LOT Polish Airlines, Croatia Airlines, Adria Airlines and Air Dolomiti, and 25% on flights operated by Eurowings, Brussels Airlines and all other Miles & More partner airlines.

Please note: the new system does not apply to status, select and HON Circle miles. These will continue to be awarded in the usual way in accordance with the present system.
 
Back
Top