Lufthansa med nye farger

Re: Lufthansa med nye farger?

Gul trane i halen ble tydeligvis for fargerikt for monokrome designere. :drunk:

Men du verden så fort den gamle logoen ble seende ut som noe fra 70-80-tallet etter at vi fikk se den nye. Tyskland skal jo ikke være spennende - men bra. Bare se på bilindustrien

Visst kan man si at blått er flott, men med innslag av gult kunne det blitt enda mer kuult...

Ved første øyekast hadde jeg lyst til å rive meg i håret og tenkte noe i retning av "opportunity lost". Platt og enkelt, med ett av bransjens kanskje mest velbrukte grep; hel-lakkering av halen med vinkel etter halefinnen. Nesten litt ramaskrik at den dype gulfargen er fjernet helt. Men, hva skjer? Jo, jaggu oppleves ikke den nye dekoren sakte men sikkert som noe mer elegant enn den utgående - som nevnt allerede flere ganger tidligere her.

Ut fra all kommunikasjon fra LH kan man tolke det dithen at gulfargens er ofret til fordel for "The Crane" som bærebjelke i den nye profilen. Hvis noen kommer over artikler som utdyper resonnementene og idéene bak den nye dekoren, hadde det vært stas om det linkes.

Gleder meg til en tur innom Lufthansa World Shop for å handle en kopp i den nydelige blåfargen.

Ser det er en del folk på Twitter som deler min misnøye :p

Personlig syns jeg dette hadde vært en mye bedre løsning.

Attachments

• DVJO00AWkAUXLi1.jpg
    DVJO00AWkAUXLi1.jpg
    47.8 KB · Views: 1,052

Inspirasjon:

Kilde:https://flic.kr/p/mR1dfR

13681684893_aef62c3b6b_b.jpg
[/url]N194UA by Dave Subelack, on Flickr[/IMG]

Nå vil sikkert noen grafiske designere argumentere at det er noe heeeeelt annet siden haletuppen ikke er blå hos Lusthansa...

video med en av designerene bak den nye profileringen, faktisk ganske mange endringer man faktisk ikke legger merke til med første øyekast https://www.youtube.com/watch?v=_puSnvKy_ak

ganske interessant at akkurat 13 min inn i filmen blir vi presentert for det som visstnok skal være en LH 747, men som vel egentlig er en LAN 787:drunk:

...og gulfargen blir ikke borte - selv om flyene ikke lenger har gulfargen som en del av designet.

video med en av designerene bak den nye profileringen, faktisk ganske mange endringer man faktisk ikke legger merke til med første øyekast

De er viktige, de endringene kun designere kan se!

Ja, han fyren med det dumme skjerfet var ikke så dum som han så ut. Det er nok mange grunner til at man trenger en oppgradering. Blåfargen er jo veldig fin, og det høres overbevisende ut det andre han sier også. Men jeg blir bare ikke helt fortrolig med "haleløsningen" som man har sett så mye før. Det er kanskje ikke mulig å få det til å se bra ut på andre måter.

Mørke blå tepper og en varm gul sofa i "studio" - mer tydelig går det vel ikke an å gjøre det. :)

Back