Lufthansa med BER-BGO

Det gjenstar a se hvor lenge LH virkelig flyr BER-BGO. Jeg har mine tviler at man holder ut frem til slutten av OCT12...


Husk at BER apner den 3. Juni og det ville ikke overraske dersom ruten er en rene ferie-rute...
 
Det gjenstar a se hvor lenge LH virkelig flyr BER-BGO. Jeg har mine tviler at man holder ut frem til slutten av OCT12...


Husk at BER apner den 3. Juni og det ville ikke overraske dersom ruten er en rene ferie-rute...

Hvorfor skulle ikke den ruten holde? Det er muligens noe dumt å fly på en onsdag (?) men Berlin er populært og de skal jo kun konkurrere med Norwegians tre ukentlige avganger, så det skulle ikke overraske meg om de er marked for begge. Når det flys over 40 ukentlige avganger fra OSL/RYG-BER hver vei bør vel 5x fra BGO gå?
 
Tror BU662 har rett .. og 2205 er ikke noen god ankomsttid til BER for connection heller. Her er det tyske turister som er målgruppa og det er sikkert allerede sikret en avtale eller to med lokale turoperatører.
 
I motsetning til rutene til Düsseldorf og Hamburg, skal denne gå ut sommerprogrammet.

Ellers er det jo alltid håpløst med fritidsruter som går på lørdag kveld :skep

Norwegian har et mye bedre tilbud med tre ukentlige (blant annet søndagsavgang) og bedre rutetider.
 
Ruten gar til slutten av September, ergo ikke helt frem til slutten av sommerprogrammet.

LH gjorde en litt frekk PR stunt a la MoL da. Halvparten av deres "nye" ruter er exGermanwings som bare transfereres eller rene sommerruter som de flyr bare under hoy-sesongen...

Har en eksakt oversikt av rutene / flytyper etc pa jobben. Jeg er ikke imponert, det virker for meg som en frontal-angrep mot alle store LCC ved BER. Men strategisk er det dumt a kjempe pa flere fronter, selv en LH er ikke villige a tape store belöp maned etter maned. Jeg for min del kan ikke se at de vil klare a skape lönnsomheten i dette route-bundle...
 
Jupp 2x daglig og svaert naer til SAS sine tida... Slik ser sammenarbeid i Star-Alliansen ut. Den ene partner mot den andre. Spör SAS hvor mye de like denne nye konkurranse...

Er det ikke slik at alle ruter mellom Skandinavia og Tyskland er joint Venture mellom SK og LH, slik at kostnader og inntekter deles likt? eller er dette bare til FRA ? eller er jeg helt på viddene ?
 
Er det ikke slik at alle ruter mellom Skandinavia og Tyskland er joint Venture mellom SK og LH, slik at kostnader og inntekter deles likt? eller er dette bare til FRA ? eller er jeg helt på viddene ?

Sikkert er det slik.

Men dersom LH reduserer SK pa kjerne-ruter og SK ma trekke seg, sa ma SK uansett fine nye ruter for de flyene som flöy tidligere pa ARN-BER... Ellers star flyet og disse kostnader baerer SK selv, til 100%!
 
Den går til 6. oktober.

Hmm, litt komisk. Vi prövde a bestille billetter igar, sa ble det ingen flygninger vist pa LH sine websider i Oktober som gikk direkte. Men uansett...

Ellers er det svaert nevneverdig hva LH planlegger i bakgrunnen. For a kunne fa ned kostnader, sa skal alle ansatte ved BER flyplassen komme inn i en ny datterselskap. Og dette skal betale 20% mindre lönn. Alle ansatte som na har base ved TXL skal overföres til den nye selskap - og dermed til den nye lönnsbetingelser.

Jeg er veldig spent pa synspunkter !!!
 
Back
Top