Lufthansa K klasse

Hypern

ScanFlyer Rusty
Har booket en billett i skikkelig Kuklasse på Lufthansa. Miles&More gir meg 50% poeng, men for Eurobonus virker det ikke helt klart for meg hvor mye de gir i %. Det står bare minimum 150 for interkontinentale ruter. Kan det da være den kjipe 25% klassen? Isåfall vil jeg vel få mer ut av poengene ved å kreditere dem til M&M kontoen. Joda jeg vet at K klasse betyr Kuklasse så det holder i både betignelser og poeng, men jeg ønsker å få mest ut av disse. Så kort og godt hvor bør disse krediteres? US Airways er uaktuelt da det betyr 0%.

Ok jeg er litt idiot når det gjelder opptjenign av poeng, men det skyldes som oftest at jeg kjøper poengene på US Airways og bruker dem og vel flyr ellers lite langdistanse på ordentlige betalklasser, trivels vel best i O og I på *A. Glemte å si at dette faktisk er snakk om OSL-FRA-IAH og retur.

Last edited:
Kan kun legge til at K hos LH er bånn i bøtta... LH har bevisst nå redusert muligheten for poeng på andre program. Kun på billigste billetter... K gir null poeng på UA MP også... Gjelder flere "bokstaver" :(

I CO tider raste poeng inn, K ga 100% hos CO. En kamerat booket mens det var 100% hos CO , men da det ble UA ble det null. Så vidt jeg forstår bruker de kun K på longhaul...

Jeg fløy NRT-FRA med LH i K-klasse i fjor, og ble kreditert 1500 poeng i Eurobonus. Med M&M ville man ha fått ca 3000 miles.

Jeg fløy OSL-DUS-EWR-DUS-OSL i mai. Opptjente 175 EB-poeng hver vei OSL-DUS og 950 EB-poeng hver vei DUS-EWR. Kunne kreditert det til M&M, men har ikke planer om å fornye SEN-statusen, så der krediterer jeg ikke noe....

Lite trolig til at jeg vil få noe nytte om jeg krediterer til Miles&More allikevel. Kreves jo 100k for SEN status, selv om statusjaget ikke er det viktigste.

Back