• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Lufthansa innfører bagasjegebyr fra 1.januar 2010

Status
Not open for further replies.

MartinL

ScanFlyer Dusty
Lufthansa innfører bagasjegebyr fra 1.januar 2010

Mulig denne har vært oppe før,men jeg har ikke fått det med meg.

Lufthansa klar til at opkræver ekstra for bagage
Ideen med at opkræve beløb for andet stk. medsendt bagage opstod i USA, og nu følger de europæiske selskaber efter.


Der er penge i ekstra gebyrer, når man nu ikke kan få tilstrækkeligt for selve flybilletten. Det har de store amerikanske selskaber fundet ud af med inspiration fra lavprisselskaberne.

Nu kommer også Lufthansa med på vognen. Fra 1. januar vil tyskerne opkræve 40 Euro for andet stk. bagage mellem Europa og USA og det samme den anden vej. Vel at mærke for economy class. Det ligner noget med 600 kr. retur. Første kuffert må veje op til 23 kg. og koster ikke noget. Ski er også friholdt.

http://www.takeoff.dk/news.cfm?nNewsWeekly=0&nNewsId=22266

Jeg vet der er som å banne i kirken, men jeg tror SAS har gjort noe svært dumt med å utelukke seg totalt fra disse mulighetene. Dette er desverre kommet for å bli og SAS kunne her hatt en mulighet til å få opp inntekten pr reisende. Det er nok ikke mange som deler dette med meg, men jeg tror at SAS kunne flyttet seg langt opp fra grøften med slike inntjenings muligheter.
Det viser seg jo at dette til nå desverre ikke har vært et spesielt stort konkurranse fortrinn for SAS. Nå blir det sakte med sikkert også innført over STAR fjøla.

Hvordan blir dette for Lufthansa reisende som har kjøpt billettene hos SAS?
 
Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back
Top