Lufthansa første europeiske 5-stjernes Skytrax flyselskap

Cecilie

ScanFlyer Crusty
Medlem
Lufthansa første europeiske 5-stjernes Skytrax flyselskap

Lufthansa er blitt tildelt 5 stjerner av Skytrax, og markerer dette med å foliere D-ABYM (B747-8i)

Bildet fra Lufthansas Facebook-side:

24774941_10155905459709004_1538021159254327539_n.jpg

Re: Lufthansa første europeiske 5-stjernes Skytrax flyselskap

Nå har jeg delvis sansen for Lufthansa, men dette sier vel mer om hvor meningsløs og på vidda Skytrax er enn hvor bra Lufthansa egentlig er

Nå har jeg delvis sansen for Lufthansa, men dette sier vel mer om hvor meningsløs og på vidda Skytrax er enn hvor bra Lufthansa egentlig er

Nja... om noen skulle bli det så måtte det vel være nettopp Lufthansa?

Med Freddie Awards ville det vel blitt Norwegian

Kan ikke se at LH er 5* i verken Eco, Biz eller Prem eco.
First kanskje. Iallefall på bakken. I luften synes jeg de mangler litt på maten for å nå helt opp. Men nå er kanskje ikke kriteriene så sterke.

Men enig med Espen, Skytraxx er vel som alle de andre som kårer best/dårligst ikke helt etterrettelige?

WTF:

A key factor behind Lufthansa gaining 5-Star Airline Certification is the recently announced new business class cabin and seat that will be delivered when the airline receives their first Boeing 777X aircraft.

Altså de får 5 star rating for noe de først lanserer flere år frem i tid og som det kun finnes et par tegninger av så langt? Så useriøst som det kan bli.

Helt enig med at Lufthansa ikke har noe å gjøre som et 5* selskap hvis man ser bort i fra First.

Nja... om noen skulle bli det så måtte det vel være nettopp Lufthansa?

Tja, hvis det er andre ting en førsteklasse som er med i en slik beregning, er det svært mange selskaper som skulle hatt 5 stjerner

Skytrax er jo ikke veldig mye mer pålitelig enn alle disse ymse kåringene ellers.

WTF:

Altså de får 5 star rating for noe de først lanserer flere år frem i tid og som det kun finnes et par tegninger av så langt? Så useriøst som det kan bli.

Litt som fredprisen til Obama.....så mulig Skytrax har Jagland i juryen? :hoho2

Litt som fredprisen til Obama.....så mulig Skytrax har Jagland i juryen? :hoho2

Jagland har tidligere entusiastisk argumentert for at Erdogan burde få fredsprisen. Hvis han er i Skytrax-juryen er det kanskje håp for Air Koryo også? ;)

En fellesnevner for de fleste 5-stjerneselskapene er at de kommer fra land der menneskerettigheter, ytringsfrihet eller kvinners rettigheter stort sett havner langt ned på listen (EK, EY, QR og SQ blant annet). Derfor synes jeg det er synd at LH legger så mye i denne kåringen.

En fellesnevner for de fleste 5-stjerneselskapene er at de kommer fra land der menneskerettigheter, ytringsfrihet eller kvinners rettigheter stort sett havner langt ned på listen (EK, EY, QR og SQ blant annet). Derfor synes jeg det er synd at LH legger så mye i denne kåringen.

Men når EK, EY, QR og SQ faktisk er 5 stjerners sammenlignet med andre så er det jeg på sin plass.

Hvis du skal kåre verdens beste kebab kan du ikke utelukke Tyrkisk kebab, bare pga Erdogan.

EK, EY, QR og SQ tilbyr fantastisk service i luften og på bakken (så sant ikke noe går galt). Og det er det de kårer.

Hadde Aeroflot vunnet hadde det vært mer merkelig.

EK, EY, QR og SQ tilbyr fantastisk service i luften og på bakken (så sant ikke noe går galt). Og det er det de kårer.

.
Really EY "fantastisk service på bakken"! I MAA er priority boarding for C-klasse at man kommer sidst ombord med en meget meget omstændelig bording procedure. I AUH er der end ikke monitorer der viser flyinformation i gateområdet.

Men ja ombord er det topnotch.

Really EY "fantastisk service på bakken"! I MAA er priority boarding for C-klasse at man kommer sidst ombord med en meget meget omstændelig bording procedure. I AUH er der end ikke monitorer der viser flyinformation i gateområdet.

Men ja ombord er det topnotch.

Halla. Har bare fløyet EY en gang så jeg har ikke gode nok data. Men på de 3 andre har jeg nok erfaring til å kunne uttrykke min personlige mening.

Men når EK, EY, QR og SQ faktisk er 5 stjerners sammenlignet med andre så er det jeg på sin plass.

Hvis du skal kåre verdens beste kebab kan du ikke utelukke Tyrkisk kebab, bare pga Erdogan.

Sist jeg sjekket var det ikke Erdogan som hadde eierskap i den lokale babb-sjappen

Er Aeroflot så ille da? Har selv fløyet med dem et par ganger, riktig nok bare i Eco, men synes produktet er på linje med f.eks Lufthansa. Og på kort- og mellomdistanse tilbyr Aeroflot skikkelig Biz med 2+2 konfigurasjon, fremfor bare blokkerte midtseter, som Lufthansa og de fleste andre europeiske selskaper.

Hvis man sammenligne klasse mot klasse og ser hvilke ande selskap som er fem stjerner så synses jeg det ikke er helt på jordet. Jeg synes Lufthansa gir et all over godt produkt når man tar med reisen fra A til Å i alle fire klasser.

Enig med siste taler. Fortjent til LH :)

Jeg er ikke enig.
På long-haul har jeg bare erfaring med Business og First på LH de siste årene.

Sammenligner jeg for eksempel Lufthansa sitt Business-produkt til USA med SAS, Swiss og Austrian så er Lufthansa desidert dårligst av de fire.

Er Aeroflot så ille da? Har selv fløyet med dem et par ganger, riktig nok bare i Eco, men synes produktet er på linje med f.eks Lufthansa. Og på kort- og mellomdistanse tilbyr Aeroflot skikkelig Biz med 2+2 konfigurasjon, fremfor bare blokkerte midtseter, som Lufthansa og de fleste andre europeiske selskaper.

Enig i det. Har aldri forsøkt SU på langdistanse, men på europeiske ruter holder de god europeisk standard. Har ved et par anledninger blitt oppgradert til business, og setene er meget bra+at servicen og serveringen er meget bra til å være en såpass kort flygning som OSL-SVO.:up:

Enig i det. Har aldri forsøkt SU på langdistanse, men på europeiske ruter holder de god europeisk standard. Har ved et par anledninger blitt oppgradert til business, og setene er meget bra+at servicen og serveringen er meget bra til å være en såpass kort flygning som OSL-SVO.:up:

Tiltredes. Jeg har også hatt noen langturer med Aeroflot i business de siste årene og de er helt på høyde med de fleste andre, bortsett fra at de fremdeles har dobbeltseter på business. Ellers er det hvit duk, glass, porselen og stål.

Kommer en fra Kolbotn trives man overalt - en rask opptelling i "PAssbok" viser at jeg har passert vel over 300 timer ombord hos Lufthansa, 300 timer uten noen store forsinkelser, uten aa ha mistet bagasje, og 3 ganger ble jeg beroert av streikene og alle 3 gangene kom det alternative routinger med andre selskaper paa sms minutter etter at flyet var innstillt. Jeg har ogsaa lagt merke til at alle produktene - spesielt paa economy hvor jeg reiser mest har blitt jevnt og trutt bedre, 2 varme maaltider som har blitt 20% stoerre, USB lading fungerer. Jeg har naa reist i alle de 4 klassene og trives godt i alle. Det at ting fungerer og at det ordnes opp paa en ryddig maate, anar ting gear skeis er 5 stjerner for meg, jeg har "egen" flyvertinne hjemme og setter stoerre pris paa at Lufthansa bringer meg hjem til henne enn behov for aa imitere Roy Moore.

Back