Lufthansa dropper Bergen

Herlov

ScanFlyer Gold
Synd for bergenserne, men Lufthansa velger foreløpig ikke å starte opp fra Bergen.

http://forbruker.no/reise/article1636960.ece

:cry:

Men:

Mens Lufthansa dropper bergensruten, velger Icelandair å gå motsatt vei:

18. mai åpner de en fast direkterute fra Bergen til Reykjavik. Det vil da være tre ukentlige avganger til den islandske hovedstaden.

757? :D

-A :)

Kan man droppe noe som ikke finnes?

..jo etter fredagens bokdebut om Se og Hør kan vi nok alle lære litt om overskrifter som selger!:D

Originally posted by EB

Kan man droppe noe som ikke finnes?

..jo etter fredagens bokdebut om Se og Hør kan vi nok alle lære litt om overskrifter som selger!:D

Jeg startet ifjor en topic om Lufthansa som vurderte Bergen som ny destinasjon i Norge. Når det nå kommer fram at de velger å ikke starte denne ruten, synes jeg ikke begrepet "dropper" er feil å bruke. Det er muligens noe "uformelt" for enkelte. :cool:

Jeg hadde faktisk tenkt til å antyde at SAS hadde en finger med i spillet (som for eksempel med Thai), men det lot jeg være. :colgate:

Dette var synd !
Men det er ikke mange dagene siden jeg var inne å skjekket, og da lå de inne med HAM-BGO-HAM.

Er det andre som vil fly til Hamburg i sommer fra Flesland ?

Originally posted by G-COLE

Dette var synd !
Men det er ikke mange dagene siden jeg var inne å skjekket, og da lå de inne med HAM-BGO-HAM.

Er det andre som vil fly til Hamburg i sommer fra Flesland ?

Jeg tror ikke Hamburg-ruten blir rammet, men Lufthansa vurderte å opprette en feeder-rute til Munchen eller Frankfurt. Det er den som ikke kommer til å bli realisert (foreløpig).

Her er ivertfall rutetidene til Lufthansa til / fra Hamburg.

HAM BGO
14.25 15.55 LH2738

BGO HAM
17.15 18.45 LH2739

Ser ut til at de skal fly lørdag og søndag.

Her er ivertfall rutetidene til Lufthansa til / fra Hamburg.

HAM BGO
14.25 15.55 LH2738

BGO HAM
17.15 18.45 LH2739

Ser ut til at de skal fly lørdag og søndag.

De flydde da lørdag og søndag ifjor også.

Lufthansa hadde et vannvittig bra år i fjor

Lufthansa Chairman and CEO Wolfgang Mayrhuber announced record net profit and revenue at today’s press conference on the company’s annual result. During the last year revenue increased by almost ten per cent to 19.8 billion euros, setting a new record. Group profit after tax also climbed to a new peak at 803 million euros. The operating profit was up by 46 per cent to 845 million euros.

Det lønner seg tydeligvis å ikke installere PTV på økonomi-klasse!:wink

Hva var grunnen til at de foreløpig ikke velger å starte flygninger til Bergen da?
Trodde de ikke ruten ville bli lønnsom?
Pleier alltid å være med mange tyskere her i Bergen tror jeg. Føles hvertfall sånn. Hehe.
Spesielt om sommeren.

Originally posted by Pilot Alexi Kaivio

Hva var grunnen til at de foreløpig ikke velger å starte flygninger til Bergen da?
Pleier alltid å være med mange tyskere her i Bergen tror jeg. Føles hvertfall sånn. Hehe.
Spesielt om sommeren.

-Var det ikke flymangel som var en av årsakene ?

Spesielt om sommeren.

-Var det ikke flymangel som var en av årsakene ?

Skal ikke lufthansa kjøpe nye fly snart da?

har ein del på bestilling;)

7 x A340-600
15 x A380
5 x A319
20 x B747-8

noen andre som vett mer? noen B737 eller A320 kanskje??

Originally posted by Roxman

har ein del på bestilling;)

7 x A340-600
15 x A380
5 x A319
20 x B747-8

noen andre som vett mer? noen B737 eller A320 kanskje??

Når skal disse flyene leveres da?

Første B747-8 vil bli levert i 2010, og Airbus A380 vil bli levert en gang i 2008
A319 og A340 er under levering..

(kilder: Lufthansa)
;) ;)

Kanskje Lufthansa vil vurdere Bergen igjen når de får flyene fra denne bestillingen.
Ser gjerne en Lufthansa EMB på Fleland :smile2

Originally posted by BGO

Kanskje Lufthansa vil vurdere Bergen igjen når de får flyene fra denne bestillingen.
Ser gjerne en Lufthansa EMB på Fleland :smile2

Det hadde vært jævlig bra. Embraer 190 er stilige fly. Det kan jo godt hende de vurdere dette på nytt med de nye flyene??

Back