Lufthansa A380

Flott!
Den ligger ikke inne i Amadeus ennå? sjekket osl-nyc senest idag med LH i mars/april, visste ikke da at dette var bestemt, men jeg så ingen 388 der.

Igår ble nok en kjempe hval døpt. "Tokyo" ble navnet på D-AIMD. De 3 øvrige heter Frankfurt,Munich,Beijing. Tokyo ble døpt av Tokyos guvenør Shintaro Ishihara og Lh`s Christoph Franz. Datoen 24.1 var ikke helt tilfeldig. 24.1 1861 så signerte Tyskland og Japan vennskaps avtale og 24.1 1961 var datoen for LH første flygning til Japan. Så disse 150 år + 50 år jubileumene var en fin ramme rundt døpningen på Tokyo-Narita International Airport.http://presse.lufthansa.com/en/news-releases/singleview/archive/2011/january/24/article/1862.html

Tiden er inne for å booke an bonustur i F til San Francisco !

Generelt må man vel ha LH-kort og høy status for å få booket F-setene på A380 etter alle USAirways-stuntene (men det har du sikkert kontroll på?)

Joda , helt uten planlegging har vi lagt DEN-SFO til påsken 2012 og booket, uten baktanke om 380, hos CO, OSL-FRA-IAH-DEN-SFO-FRA-OSL.. til meget god pris .. Og frøktelig mye poeng...

Jauda, SFO-FRA blir med 380.. Fikk CO og UA ref hos CO ( ingen er dagens CO metall , kun UA + LH ), men ved å gå inn på UA eller CO sine sider, fant jeg heller ikke LH/Amadeus ref..

Men 810 nummeret til CO i Norge brakte meg til Houston under 10 sekunder, og fikk LH sitt og dereter mekket seter på 380'en hos dem...

Så lang tid i forveien intet problem med UA kremseter... Men 380'en var ganske godt fyllt opp allerede :8:, og jeg snakker om 6. april 2012..:exclaimation

Vet ikke om dette er nevnt før, men hvorfor slutter LH å fly A380 til JFK og SFO?

Lavere etterspørsel om vinteren så da settes de inn på ruter med større etterspørsel. Samme grunn til SAS reduserer på OSL-EWR om vinteren.

Er de ikke lastet opp i systemet enda da? LH400 ligger inne med 747-400 neste sommer ifølge lufthansa.com. Ser på turer til NY våren 2012, men LHs 747 frister ikke, det gjør derimot A380..

Det ska bli spännande att se vilka rutter som blir 747-8i för LH.
Varför blev avgångarna till PEK med A380 reducerade? Man tycker att det är på sommaren som efterfrågan är som störst på FRA-PEK-FRA.

Er det noen som har en oppdatert liste over Lufthansas A380 destinasjoner? :)

LH
Germany

New York (from 30.03.2014)
Shanghai
Houston
Johannesburg
Miami
Beijing (From end of March 2014)
San Francisco (From end of April 2014)
Singapore

LH
Germany

New York (from 30.03.2014)
Shanghai
Houston
Johannesburg
Miami
Beijing (From end of March 2014)
San Francisco (From end of April 2014)
Singapore

Noen av disse som blir sommerstenkt da? Miami??

Back