Lufthansa A380

Nye F ser absolutt bra ut, men er litt skuffende at de nå ikke kommer med en oppgradering av business class

Dette synes jeg så veldig bra ut, og synes faktisk den kremgule fargen passet bra. Første gang jeg har likt et Lufthansa-interiør, vanligvis synes jeg de fremstår som veldig kalde og kjedelige, men dette var stilfullt!

På filmene som ligger ute så ser det ut som de har delt av C-klasse-kabinen med en tynn gardin el.l. (rundt rad 15?). Kan være et smart trekk for å bryte opp det store rommet litt. Et av ankepunktene jeg hadde med EK A380 i 2- etasje når jeg testet den var at det ble veldig stort der oppe.

Synes den First Class kabinen så veldig bra ut. Veldig luftig og behagelig. Desverre er 7500 € t/r Tokyo også relativt stivt.

Har vurdert nye First fra BA og/eller Quantas OSL-LHR-SYD return, og selv den sabla turen koster noe mindre.

De lyse og friske fargene passer veldig bra i First :up:
Noen som vet hvor store de personlige TV-skjermene er?

På videoen ser det ut til at business-setene blir de samme som benyttes i dag på LH`s 747 og A340.

Hadde trodd de kanskje satset på en mer kreativ løsning à la den som Emirates har på sine A380-maskiner i business. Men for all del, dagens LH-seter er ikke dårlige de heller.

Hørte et eller annet sted at på A380 kommer de til å bli 180 grader, uten tjuvtriks. Pesonlig syntes jeg ikke Eks C-seter i A380 var så mye å rope hurra for.

Når jeg nevnte en mer kreativ løsning tenkte jeg mer på setelayouten i cabin.
Mange business-reisende "reiser alene" og setter pris på privatliv når de skal jobbe eller sove på en lengre tur.

Der synes jeg EK har funnet en utmerket løsning, der setene ute på siden er forskjøvet i forhold til hverandre så man ikke sitter direkte ved siden av noen:

500x333.aspx

Setene midt i cabin er plassert slik at på annenhver rad er setene enten tett sammen ( for de som reiser sammen med noen) eller langt fra hverandre for de som ønsker mer privatliv.

2761574571_4decda6e47.jpg

At disse setene skal være dårlige å sitte i har jeg ikke hørt, min kollega som har flydd
business med EK 380 var iallefall godt fornøyd.

Men denne løsningen blir nok mer plasskrevende enn tradisjonell 2+2+2 slik LH og AF har valgt på business.

Legger ved et bilde fra Seatguru som viser layouten på EK biz:

Attachments

• Skjermbilde 2010-05-22 kl. 06.50.13.jpg
    Skjermbilde 2010-05-22 kl. 06.50.13.jpg
    19 KB · Views: 786
Jepp, ikke akkurat strålende vær når den tok turen innom her..., men det er jo BSSW vant med :p

A380VIE_2.jpg

Ikke akkurat noen gunstig posisjon å få med seg avgangen fra.

A380VIEtakeoff.jpg

A380VIEtakeoff_2.jpg

Noe nytt om destinasjoner ??.. Har sett på Beijing neste år, men kunne tenkt meg vestover ??:angry:

Jepp, ikke akkurat strålende vær når den tok turen innom her..., men det er jo BSSW vant med :p

A380VIE_2.jpg
Hehe, ja ;)

Men hvor stod den parkert mens den stod på bakken da? Rett ved fuelanlegget ved 16/34 eller borte ved hangarene?

Den stod parkert ved "H" posisjonene, naermere bestemt H48 like ved fuelanlegget. Var mange spottere i parkeringshus 4 og det ble ogsaa organisert ekstra turer med visitairbussene

Noe nytt om destinasjoner ??.. Har sett på Beijing neste år, men kunne tenkt meg vestover ??
Ikke vestover, men østover. LH A380 går Frankfurt-Tokyo i september. Prispåslag for å fly denne fremfor andre flytyper.

Back