Lufthansa A380

Nå er denne nok en gang på vei imot Sola, blå himmel har vi også.
Men lite contrails idag
men her er ihvrtfall beviset

Nok et bevis. Noen som vet hvor/hva den skal? Mellomlandinger på ferden?
 

Attachments

  • a380.jpg
    a380.jpg
    20 KB · Views: 1,099
Der har AF en fordel med toseter 10BC 10JK som vi benyttet oss av
til JFK i mars. Helt herlig og like bak La Premiere og like ved døra..:up:

Så vi kom først til immigration uten en i kø foran oss på JFK, lenge før C-gjengen upstairs..^_^ Du verden hvor lang kø noen minutter senere...:drunk:
 
DÆVEN så mange seter det er nede! Ser jo ut som en fotballstadium. Tror ikke jeg helt klarer å begripe størrelsen på det flyet jeg :eek:
 
Der har AF en fordel med toseter 10BC 10JK som vi benyttet oss av
til JFK i mars. Helt herlig og like bak La Premiere og like ved døra..:up:

Så vi kom først til immigration uten en i kø foran oss på JFK, lenge før C-gjengen upstairs..^_^ Du verden hvor lang kø noen minutter senere...:drunk:

AF har 2x 2 setere på 380 på kjipklasse, akkurat det samme har LH
 
Der har AF en fordel med toseter 10BC 10JK som vi benyttet oss av
til JFK i mars. Helt herlig og like bak La Premiere og like ved døra..:up:

Så vi kom først til immigration uten en i kø foran oss på JFK, lenge før C-gjengen upstairs..^_^ Du verden hvor lang kø noen minutter senere...:drunk:

75 AB HK skulle vel gjøre nytten ?
 
Kunne tenkt en snarlig tur til, men LH har ikke noen fristende destinasjon.

Men heller vel tilbake til AF sin. tittet på toseterene på øvre dekk på turen i mars. Litt greit med et sted til å putte ting og tang mellom setet og veggen. Og rad 81 frister. Får se hvilke andre destinasjoner dukker opp.. Har fortsatt sansen for AF på longhaul. Har tidligere brukt ordet "snert"...

Har også en venn som flyr Biz og han har hatt to turer til BKK i den senere tid. En med en av de eldre 744 til AF ( gamle seter etc ) og en 772 med TG fra OSL. Han mente TG var kun OK mens AF var mye bedre.....
 
Når får LH flere A380 slik at vi kan se flere destinasjoner?

Er LAX sannsynlig?

Neste A380 levering til LH er juni, MSN 041, så følger MSN 044 i Juli, så en siste i år, oktober, MSN 048...(Alt er jo relativt så noen forsinkelser kan/må beregnes med dette prosjektet, er vel ikke første gang det skjer isåfal :8: )
Produksjonen følges på: http://a380production.com/

Neste destinasjon blir Beijing, start 25.august så følger Johannesburg 25.oktober (http://www.lufthansa.com/us/en/Lufthansa-A380-the-new-fascination-of-flight)
merkelig ikke USA rutene begynner ennå, men kanskje de er smikk fulle, så ikke LH bryr seg med å bruke A380 på dette enda...
 
Last edited:
Noen lekkasjer/rykter fra Flyertalk:

As everyone already knows First class will not have overhead bins, but separate very nice closets, and they will be placed as follows:

Seats 1A and 1K will have theirs in front of the seats before toilets, and the rest of them will be placed between cabin and galley, 3 on each side. Closets are very nice and they will have some sort of garment bag or something for clothes that each guest will be able to take home.

Toilets are huge and will have urinals, toilet bowls as per normal and a separate couch. There will be cloth towels (and pls. if you want this to remain so, refrain from throwing those into toilet bowls, otherwise it will be back to paper towels, and yes, many stupid people do this!). The mirror will be huge too and the faucets are coming from the mirror. Also there will be separate storage for male's and female's necessities.
As far as IFE system in all classes is concerned:

As you all know it will be a Panasonic's platform eX2 the same that powers EK's ICE and SQ's Krisworld.
There will be a new airshow powered by LH Technik's NiceView, currently top of the class!
There will be outside camera
Possiblity of playing games with other pax on the plane.....and yes, Economy will have games too.
There will be USB ports for Economy seats as well with a possibility of playing your own content, except for full length movies.
Unfortunately there won't be any electrictiy ports in Economy seats(will be available on B748), but there will be a few available in galleys for charging...
There won't be any new product in C class on a first two batches of A380 . It is coming for a launch on B748i and then will be retrofited on rest of the fleet. The new C class will do away with current blue-gray-yellow colors and will go in direction of warmer colors like new First class.
A380 will have the FlyNet, but not right from the beginning, and certainly will not be the among first aircraft to get it.
Så da ser det ut som LH og AF ikke kjører helt flate og horisontale seter i C-klasse, mens de andre A380-operatørene gjør det. Så vidt jeg kan se er LH eneste A380-operatør som ikke har strømuttak ved setene i økonomiklasse. (Dersom disse opplysningene stemmer)
 
Och äntligen kommer världens bäst bevarade hemlighet: en bild på nya LH F
nGVP7.jpg
 
Back
Top