OSL Lufthansa A350 21JAN23

Martin

Moderator
Staff member
Medlem
Ser ut som Lufthansa svinger innom OSL på veg fra DEN til MUC i morgen.

50e5a4df09a0c557eb4ecbed9adcff6b.jpg

Re: Lufthansa A350 til OSL 21/1

Åpen for booking DEN-OSL er den også .. Og OSL-MUC. Kanskje de skal sette av en gruppe?

Last edited:

Så det samme, men tolket det mer som gjetting enn at vedkommende visste det?

Helt riktig. Det var kun en gjetning fra min side. Det var jeg som nevnte syk pilot i DEN.
Hvis du leser Facebook innlegget så slutter 1. setning med ?. (Jeg har ingen inside info da jeg er kun en amatør flyinteressert).
Grunnen til det var at andre nevnte crew change, samt at jeg så flytiden kunne være for lang til 2 piloter. Flytiden de siste par dagene DEN-MUC har ligget på ca 9 timer.
Og hvis ruta ikke er daglig så er det enklere å fly halvveis for å så bytte crew.
Med været nå er vel ikke Irland og UK noe sikkert valg, så da er vel Norge og OSL det enkleste.
OSL pga det enkleste Ift deadheade crew fra MUC.

Ps Dette er vel mitt første innlegg her etter å ha snoket på forumet i flere år.
Kjekt å finne anledning og motet til å begynne å aktivt delta her og kanskje videre dele mine tanker om luftfarten i Norge og resten av verden.

Helt riktig. Det var kun en gjetning fra min side. Det var jeg som nevnte syk pilot i DEN.
Hvis du leser Facebook innlegget så slutter 1. setning med ?. (Jeg har ingen inside info da jeg er kun en amatør flyinteressert).
Grunnen til det var at andre nevnte crew change, samt at jeg så flytiden kunne være for lang til 2 piloter. Flytiden de siste par dagene DEN-MUC har ligget på ca 9 timer.
Og hvis ruta ikke er daglig så er det enklere å fly halvveis for å så bytte crew.
Med været nå er vel ikke Irland og UK noe sikkert valg, så da er vel Norge og OSL det enkleste.
OSL pga det enkleste Ift deadheade crew fra MUC.

Ps Dette er vel mitt første innlegg her etter å ha snoket på forumet i flere år.
Kjekt å finne anledning og motet til å begynne å aktivt delta her og kanskje videre dele mine tanker om luftfarten i Norge og resten av verden.

Hehe .. velkommen. Godt resonnoment uansett. Men uvanlig at en slik flight åpnes for salg på alle legs, så derav min tanke om en gruppe.

Velkommen til forumet!

Ser den nærmer seg OSL nå. Landing om ca. 14 minutter.

Sånn rent teoretisk. Hadde en pax med gjennomgående billett DEN-MUC-OSL fått muligheten til å gå av flighten i OSL i dette tilfellet? Vil tippe ja. Men innsjekket bagasje hadde kanskje fått seg en ekstratur?

Sånn rent teoretisk. Hadde en pax med gjennomgående billett DEN-MUC-OSL fått muligheten til å gå av flighten i OSL i dette tilfellet? Vil tippe ja. Men innsjekket bagasje hadde kanskje fått seg en ekstratur?

Ved en diversion, ville det nok kommet an på hve bakkepersonalet kunne få til, men normalt nei, ihvertfall for bagasjen.
I dette tilfellet, hvor maskinen var reroutet på forhånd, burde det ikke ha ført til noen problemer.

Om ingen hadde booket OSL som destinasjon så kanskje ikke. Den kunne vel fort havne på fjernparkering uten buss og personell til å ta i mot?

Bagasjen man trenger ligger jo alltid nederst i den inneste containeren, men her ville det jo vært mulig å planlegge og legge eventuell OSL-bagasje i bulk, sammen med crewbagasjen.
Å få et par pax inn til passkontrollen er ikke så vanskelig.

Back