Luftfartsmessige påvirkninger av Iran-Israel konflikten

Re: Luftfartsmessige påvirkninger av Iran-Israel konflikten

Qantas Perth-London (ikke motsatt vei) får nå så mye omvei de må stoppe i SIN for å fylle drivstoff

https://www.aviation24.be/airlines/...rth-london-flights-amid-middle-east-tensions/

Qantas has adjusted its Perth to London flight route due to rising tensions in the Middle East. The airline’s outbound QF9 flights will now be renamed QF209 to include a stop in Singapore for refuelling before continuing to London, ensuring they can carry a full load of passengers.
 
Re: Luftfartsmessige påvirkninger av Iran-Israel konflikten

Plutselig er det sett som et bedre alternativ å fly over Afganistan enn Iran.

b3b426bd6e5787139ac5c2d89898139c.jpg
 
Re: Luftfartsmessige påvirkninger av Iran-Israel konflikten

Flere har jo fløyet nord for Afghanistan i en lengre periode nå for å unngå Iran

Ser at en del Thaiflighter siste uke har fløyet inn over Kabul og nordre del av Afghanistan i stedet for å fly helt rundt på nordsiden, men på ingen måte rett over Afghanistan
 
Re: Luftfartsmessige påvirkninger av Iran-Israel konflikten

Snart kan man vel heller ikke ha med seg personsøkeren på noe fly....

https://x.com/qatarairways/status/1836782990715666674

Effective immediately: Following the directive received from the Directorate General of Civil Aviation of the Republic of Lebanon, all passengers flying from Beirut Rafic Harirl International Airport (BEY) are prohibited from carrying pagers and walkie-talkies on board flights. The ban applies to both checked and carry-on luggage, as well as cargo, and will be enforced until further notice.
 
Re: Luftfartsmessige påvirkninger av Iran-Israel konflikten

LH og LX ga opp fly til India og Midtøsten i dag.

45207ecc2ed5b9cee8077425da00c719.jpg
 
Re: Luftfartsmessige påvirkninger av Iran-Israel konflikten

Det er bare til å gjenopplive ANC-stopover.
 
Re: Luftfartsmessige påvirkninger av Iran-Israel konflikten

Det er bare til å gjenopplive ANC-stopover.

Trafikken sendes nok enten en mer sørlig rute over Saudi eller nord for Iran. LItt trangt og kø, mer er jo det mange flyselskaper allerede praktiserer.
 
Re: Luftfartsmessige påvirkninger av Iran-Israel konflikten

Trafikken sendes nok enten en mer sørlig rute over Saudi eller nord for Iran. LItt trangt og kø, mer er jo det mange flyselskaper allerede praktiserer.
Men hva gjør dem når Saudi, Iran og resten av Midtøsten trekkes inn i konflikten?
En real scenario.

Da er det meste den veien stengt for de europeiske selskapene i og med at man ikke kan fly over Russland heller og -stanene er vel også utelukket pga skvisen de havner i.
 
Re: Luftfartsmessige påvirkninger av Iran-Israel konflikten

Nord for Iran, Azerbaijan - Turkmenistan

En helt normal løype allerede
 
Re: Luftfartsmessige påvirkninger av Iran-Israel konflikten

Det må være interessant å jobbe i Operations i flyselskapene i Midtøsten. Ingen dag er lik og ingen vet hva neste dag bringer. Enten det er krangling mellom Shia- og Sunni-muslimer, rakettangrep eller noe annet som fører til flyforbud ..

Jeg ser MEA og et par småselskaper holder det gående over Libanon, Syria og Irak, men de gutta er vel ikke skuddredde.
 
Re: Luftfartsmessige påvirkninger av Iran-Israel konflikten

Jeg ser MEA og et par småselskaper holder det gående over Libanon, Syria og Irak, men de gutta er vel ikke skuddredde.

Det blir litt som om Widerøe skulle ha slutta å fly pga bykampene mellom Mo i Rana og Mosjøen, Ørsta og Volda, Molde og Kristiansund etc. - de flyr fortsatt.
Neida, litt OT den :).
 
Re: Luftfartsmessige påvirkninger av Iran-Israel konflikten

Jeg hadde en interessant opplevelse i Jordan sent tirsdag ettermiddag. Venter fortsatt på svar hva selskapet finner ut av skjedde.
 
Re: Luftfartsmessige påvirkninger av Iran-Israel konflikten

Altså, du kan jo ikke skrive A uten B og C. Hmpf.

Dessverre kan nok CFM skrive A uten resten av alfabetet, fra en som er minst like nysjerrig som deg ;)
 
Back
Top