• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Luftambulansen 7-09, LN-OOG

Novair

ScanFlyer Gold
Var en liten tur på Luftambulansen i dag, her kommer bildene:
Kommenter gjerne.

EC135.jpg


ec1352.jpg


ec1354.jpg


LN-OOG.jpg


ec1353.jpg


takeoff.jpg


takeoff2.jpg


retningsentrum.jpg


Takk for titten!

-Novair
 
Last edited:
Det jeg liker med 135 (og 145 for den saks skyld) er at det er så lite som ser løst ut, slik det gjør med de fleste andre helikoptre, med mye "leamikk" inne i rotordisken rundt rotorbladene.

Det gjør at helikopteret virker bunnsolid synes jeg. Selv om jeg er klar over at andre heli sikkert er like trygge, for all del :)
 
Leamikken er der likevel, dog pent pakket inn på en EC 135. Et rotorblad må kunne flappe, leade og lagge. Det kan selv de mest moderne rotorhoder desverre ikke gjøre noe med.
 
HEI, JEG HETER SVEIN OG JOBBER I TÅRNET PÅ TILLER DER LUFTAMBULANSEN HOLDER TIL OG VIST DU VIL KAN JEG ORDNE EN TUR I LUFTAMBULANSE BILEN VIST DU VIL?
 
Back
Top