Dævven… da ble jeg nettopp ferdig med Første Excel ark med oversikt over Bonus opptjening og bruk i løpet av årets 2 første måneder. Dukker vel opp noe mer småtteri i Februar. Tidligere år har jeg jo egentlig bare tenkt at jeg bruker så mye på jobb upgrades og ting at dette går opp i opp og er et nullspill
Nå er jo verden en helt annen og jeg er nesten sikker på å bli plukket ut til kontroll så jeg er sinnsykt nøye. Syntes det ble litt vanskelig. Altså, jeg har jo nå begynt med egne kredittkort for jobb og egne for privat. Det hjelper.
Men så har vi det faktum at man jo tjener opp i mange ulike program. Det er jo åpnet for at poeng er poeng uansett når de er opptjent. Men jeg føler at jeg nesten må slå sammen OW, *A og FB. Bare kalle det "Fly" og lage et eget ark av det, der jeg skiller på privat og jobb opptjening/uttak.
Så har jeg et eget som har med hotell å gjøre. Der har jeg stort sett bare Marriott. Og stort sett bare jobb opptjening.
På fly har jeg brukt vesentlig mer på jobb enn jeg har tjent opp så langt, og har ikke brukt noe privat. Så der er jeg golden. På hotell har jeg ikke brukt noe, men har tjent opp en del jobb poeng.
Men hva hvis jeg vil ta ut en hotellnatt privat og ikke har ledige privatpoeng. Mens jeg bruker flypoengene mye mer i jobb enn privat. Det går jo ikke an å sammenligne fly og hotell poeng.
Dette ble rett og slett grusomt vrient synes jeg. Har opptjent ca 200.000 points i et virrvarr av små og store transaksjoner, og på 5 ulike program så langt i år. Altså... det er helt sinnsykt å holde styr på.
Noen andre som har begynt med dette og gjort seg erfaringer?