dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
Re: Lovforslag åpner for skattejakt på flybonus
Klart at man bruker alle verktøy for å øke inntektene og for min del er hvordan jeg velger reiser (og som vår reisepolicy er bygget opp for å støtte) er et helhetsbilde, for meg er forskjellen mellom billigste alternativ og det jeg har valgt er rundt USD 200.00 t/r (har mye statistikk), som er det samme som 45 minutter jobb fakturert, så når jeg har valgt de dyrere billettene er det fordi jeg har vært på plass klokken 08:00 hos kunden som gir 2-3 timer mer fakturerbar tid og en betydelig bedre økonomisk balanse (investert USD 200.00 gir USD 600-900 i mer inntekt).
Så tid og effektivitet er en del av helhets bildet. Av poeng (jeg får betydelig mer poeng enn hva SAS vil gi meg) har den flotte turen så langt vært en vei Seattle Portland for den lille Italienerinnen - verdi USD 189.00).
For meg er det et poeng at selskapene jeg benytter har et greit økonomisk resultat og kan investere i produktene de tilbyr, en ny Premium Economy med god benplass(det viktigste for meg), prioritert boarding som virker, og en at de byr en mikrobrygget øl hjem på fredag kveld er hyggelig.
Du (SC) hopper glatt over at reise I jobb er en stor belastning, jeg skriver 35-40 timer til reise i måneden, det er nesten en hel ekstra uke som 90% er ut av min fritid (skriver også 160 fakturerbare timer) - dette er ikke uvanlig - og jeg ser mange av mine norske venner og kollegaer nærme seg disse forholdene.
Nå er det vel en nokså blå regjering som står bak dette ? Uansett tror jeg vi må bevege oss mot en realitet der også flyselskap er endel av markedet og de ønsker å tjene penger, enten det er SAS, Norwegian eller Alaska Airlines på linje med det firmaet jeg jobber for (og som jeg har en andel av i form av aksjer (som jeg ønsker skal øke i verdi lik aksjer eierene i Norwegian og SAS).Som vanlig er det nok ikke DC8 (eller SudCaravelle) som er snittet. Jeg vil tørre å si at mer eller mindre alle jeg kjenner (og da i Norge hvor dette gjelder) velger en dyrere reise en nødvendig for å få poeng. Noen ganger bare hundrelapper og. Men ganger mer.. De fleste også med samme mønster privat.
Dette vet selvfølgelig SAS og prøver å skremme forbrukerens. Og ja - det er faktisk et frynsegode i de man booker seg fine turer på disse poengene og i det relativt røde Norge så skal slike ting skattes.
SC
Klart at man bruker alle verktøy for å øke inntektene og for min del er hvordan jeg velger reiser (og som vår reisepolicy er bygget opp for å støtte) er et helhetsbilde, for meg er forskjellen mellom billigste alternativ og det jeg har valgt er rundt USD 200.00 t/r (har mye statistikk), som er det samme som 45 minutter jobb fakturert, så når jeg har valgt de dyrere billettene er det fordi jeg har vært på plass klokken 08:00 hos kunden som gir 2-3 timer mer fakturerbar tid og en betydelig bedre økonomisk balanse (investert USD 200.00 gir USD 600-900 i mer inntekt).
Så tid og effektivitet er en del av helhets bildet. Av poeng (jeg får betydelig mer poeng enn hva SAS vil gi meg) har den flotte turen så langt vært en vei Seattle Portland for den lille Italienerinnen - verdi USD 189.00).
For meg er det et poeng at selskapene jeg benytter har et greit økonomisk resultat og kan investere i produktene de tilbyr, en ny Premium Economy med god benplass(det viktigste for meg), prioritert boarding som virker, og en at de byr en mikrobrygget øl hjem på fredag kveld er hyggelig.
Du (SC) hopper glatt over at reise I jobb er en stor belastning, jeg skriver 35-40 timer til reise i måneden, det er nesten en hel ekstra uke som 90% er ut av min fritid (skriver også 160 fakturerbare timer) - dette er ikke uvanlig - og jeg ser mange av mine norske venner og kollegaer nærme seg disse forholdene.