Loungetilgang LHR T5 ved ankomst?

• Thread starter Thread starter TOS
  • Start date Start date

TOS

ScanFlyer Mile High Club
Jeg skal ut på tur og må bl.a. fly LIS-LHR i begynnelsen av september. Av diverse praktiske årsaker så må jeg vente et par timer på en kollega som ankommer LHR T3 (vi skal reise videre med tog eller annen egnet transport). Jeg funderte på om det kunne være fornuftig å fly BA business for å få tilgang til en lounge på T5. Er slik loungetilgang enkel og grei for ankommende passasjerer (fra Portugal) som skal ut av terminalen etter litt is, champagne og en matbit...?

Niks. Arrivals lounge er kun for passasjerer som ankommer fra en long haul flyvning.

Du kommer heller ikke til departures loungene ved ankomst.

Når du kommer ut av customs, så gå heeeeeeelt ned i høyre hjørnet. Det er det en koselig kafe. Har hatt møter der mange ganger.

Litt beslektet problemstilling. Om en ankommer T5 i F og har ny billett videre i Y til Norge, Kan en da bruke departurelounger på T5, eller bare arrivals?

Litt beslektet problemstilling. Om en ankommer T5 i F og har ny billett videre i Y til Norge, Kan en da bruke departurelounger på T5, eller bare arrivals?

Du skal kunne bruke departurelounger, ja. Til og med Concorde Room.

Edit: Forutsatt at billetten videre er med BA, selvsagt. Innboundbillett i F får deg inn i loungen, men du må ha ny utgående billett for å komme deg airside.

Du skal kunne bruke departurelounger, ja. Til og med Concorde Room.

Edit: Forutsatt at billetten videre er med BA, selvsagt. Innboundbillett i F får deg inn i loungen, men du må ha ny utgående billett for å komme deg airside.

Ja, og tja i grunn... Derfor jeg ikke turte svare.

Hadde inbound F til LHR T5 med BA i fjor høst. Deretter separat billett til OSL med BA i C.

Da ble jeg nektet entry på Concorde Room. Slapp inn den hemmelige døra ved å vise boarding card, men når de scannet var det stopp. (arrivals lounge har du jo uansett)

Imidlertid var det en av gangene jeg var i et episk godt humør og klarte å smile meg inn i Concorde room allikevel. Hadde også pratet meg til å bli geleidet opp en heis og forbi security køene - Så jeg var i stort slag den dagen.

M.a.o, Det kan hende du må stole på betjeningens gode humør. Men jeg er altså ikke bombensicher.

Hadde inbound F til LHR T5 med BA i fjor høst. Deretter separat billett til OSL med BA i C.

Da ble jeg nektet entry på Concorde Room. Slapp inn den hemmelige døra ved å vise boarding card, men når de scannet var det stopp. (arrivals lounge har du jo uansett)

Vel, det er feil.

Passengers arriving into LHR having flown in First Class with an onward connection on BA at T5 may use the Concorde Room providing:
- The incoming flight was operated by BA. This excludes BA codeshare on another oneworld partner metal
- And/or, the departing flight is operated by BA and the class of travel is First

http://www.flyertalk.com/forum/brit...club/1447371-ba-lounge-access-guidelines.html

Altså skal man slippe inn med innbound F-billett og videre billett i hva-som-helst, så lenge det er BA.

Har lest en haug med eksempler på FT at dragene tar feil her.

Altså skal man slippe inn med innbound F-billett og videre billett i hva-som-helst, så lenge det er BA.

Har lest en haug med eksempler på FT at dragene tar feil her.

Slik jeg leser betingelsene så står det "and" foran Class of travel F for the departing flight, noe som skulle tilsi en tilleggsbestemmelse (i tillegg til at arriving flight er F). Det som imidlertid forvirrer meg litt er at det også står "or", men har du F på connecting flight så har du vel uansett tilgang? Hadde det kun stått "or" så hadde jeg lest dette på samme vis som Martin her gjør.

Slik jeg leser betingelsene så står det "and" foran Class of travel F for the departing flight, noe som skulle tilsi en tilleggsbestemmelse (i tillegg til at arriving flight er F). Det som imidlertid forvirrer meg litt er at det også står "or", men har du F på connecting flight så har du vel uansett tilgang? Hadde det kun stått "or" så hadde jeg lest dette på samme vis som Martin her gjør.

Du har definitivt tilgang om du lander på T5 med BA F, og skal videre med BA på sammenhengende booking. Det har jeg gjort flere ganger.

Splittet booking har krevd smil og overtalelse for min del.

Har opplevd det samme i vanlig loungen også, at med splittet booking så må man ikke bare gi fra seg BP, men nevne at man har inbound i C/F

Du har definitivt tilgang om du lander på T5 med BA F, og skal videre med BA på sammenhengende booking. Det har jeg gjort flere ganger.

OK. Pussig formulering i kravene som Martin quoter da.

OK. Pussig formulering i kravene som Martin quoter da.
Det virker enkelt nok.. man har tilgang hvis man har ankomst eller avreise eller begge deler i F (og avreise må være med BA i alle tilfellene). Det siste er smør på flesk, men det er jo det som står.

Det virker enkelt nok.. man har tilgang hvis man har ankomst eller avreise eller begge deler i F (og avreise må være med BA i alle tilfellene). Det siste er smør på flesk, men det er jo det som står.

Ikke spesielt viktig, men om kun et av vilkårene var tilstrekkelig for å få adgang så ser jeg ikke hvorfor man skriver "and". La oss forøvrig la dette ligge, for det er ikke akkurat spesielt viktig om det rent faktisk er slik at man har tilgang om man enten ankommer med F og skal videre med BA, eller skal reise videre med F.;)

Det står vel at enten det første eller det andre eller begge vilkårene må være oppfylt. Hadde det bare stått "or", kunne en flisespikker trodd at man ikke hadde adgang hvis begge var oppfylt. ;)

Det står vel at enten det første eller det andre eller begge vilkårene må være oppfylt. Hadde det bare stått "or", kunne en flisespikker trodd at man ikke hadde adgang hvis begge var oppfylt. ;)

[Flisespikking]
Tja, denne flisespikkeren oppfattet vel "and" som at krav 1 og krav 2 måtte være oppfylt... Denne samme flisespikkeren ville trodd at om det stod kun "or" så ville jeg oppfattet det slik at enten krav 1 eller krav 2 var tilstrekkelig.;)

Hadde det derimot stått "If either of the two conditions are satisfied, the passenger will be allowed access" så ville det vært uproblematisk. Den siste betingelsen gir vel uansett adgang, så den virker overflødig i forhold til ankommende passasjerer.

[/flisespikking]

Last edited:
Tja, denne flisespikkeren oppfattet vel "and" som at krav 1 og krav 2 måtte være oppfylt... Denne samme flisespikkeren ville trodd at om det stod kun "or" så ville jeg oppfattet det slik at enten krav 1 eller krav 2 var tilstrekkelig.;)
Imponerende flisespikking. Hadde det stått "and" ett sted og "or" et annet hadde det kanskje vært grunn til å være usikker, men "og/eller" er jo en helt vanlig formulering. Skjønner helt ærlig ikke at noen i beste mening skal kunne tvile på det. At det kunne ha vært bedre formulert kan vi alle være enig om, men det trenger ikke å bety at det er tvil om den nåværende betydningen.

Back