Loungemuligheter hos KLM

TGjr

ScanFlyer Blue
Flyr turistklasse med KLM til Newcastle - Har jeg da noen Lounge muligheter. Har både priority pass og Diamant kort med Eurobonus

Priority Pass er vel grei om de tilbyr dette på flyplassen.
Skyteam og StarAlliance er neppe villige til å betale for deg...

Siden trådens navn dekker mitt spørsmål, tar jeg det her:

Hvis man er SkyTeam Elite+ og reiser med KLM i Eco fra OSL, har man da tilgang til lounge på OSL? Samme spørsmål gjelder egentlig AMS og CDG, selv om jeg antar det skal gå greit i KLM/AF sine egne lounger(?).

Er snakk om ST E+ med China Airlines. Har ikke fysisk kort da det er mistet, og jeg tviler på at jeg mottar replacement før avreise. Har dog registrert nummer på KLM sine sider, i tillegg til at jeg vil ta med meg "utskrift" av kortet.

Edit: Og hvordan funker'e med fast track med disse SkyTeam-selskapene på OSL og CDG?

Last edited:
Siden trådens navn dekker mitt spørsmål, tar jeg det her:

Hvis man er SkyTeam Elite+ og reiser med KLM i Eco fra OSL, har man da tilgang til lounge på OSL? Samme spørsmål gjelder egentlig AMS og CDG, selv om jeg antar det skal gå greit i KLM/AF sine egne lounger(?).

Er snakk om ST E+ med China Airlines. Har ikke fysisk kort da det er mistet, og jeg tviler på at jeg mottar replacement før avreise. Har dog registrert nummer på KLM sine sider, i tillegg til at jeg vil ta med meg "utskrift" av kortet.

Edit: Og hvordan funker'e med fast track med disse SkyTeam-selskapene på OSL og CDG?

Lounge access policy er her:
https://www.skyteam.com/en/Airports-Services/SkyTeam-Lounges/Lounge-Access-Policy/

Så du skal ha adgang til OSL lounge.

Fasttrack-spørsmålet får andre ta seg av :-)

Lounge access policy er her:
https://www.skyteam.com/en/Airports-Services/SkyTeam-Lounges/Lounge-Access-Policy/

Så du skal ha adgang til OSL lounge.
Etter å ha vært SAS og *A-kunde i et par år, har jeg lært at hva jeg skal få ikke nødvendigvis er hva jeg får...

De to hovedgrunnene til at jeg spør er at jeg 1) ikke har det fysiske kortet, kun registrert nr på booking og utskrift av kort og at det 2) bare er en kontraktlounge. Det står egentlig ikke så veldig godt forklart på sidene der...

Etter å ha vært SAS og *A-kunde i et par år, har jeg lært at hva jeg skal få ikke nødvendigvis er hva jeg får...

De to hovedgrunnene til at jeg spør er at jeg 1) ikke har det fysiske kortet, kun registrert nr på booking og utskrift av kort og at det 2) bare er en kontraktlounge. Det står egentlig ikke så veldig godt forklart på sidene der...

I så fall er vel svaret at det ikke er annet å gjøre enn å prøve.... Loungen dukker opp på "loungefinderen" på SkyTeams sider, og Elite+ skal ha tilgang "independent of class travelled". Lykke til - sannsynligvis vil det stå Elite+ på boardingkortet ditt, og en utstkrift av kortet skal være tilstrekkelig. Det har funket for meg + gjest (Flying Blue Gold og KLM økonomiklassebillett).

Jeg kom inn i OSL Lounge med BA billett og utskrift av Airberlin kort.

I SAS lounge når man flyr KLM?

Hei!

På torsdag skal jeg ut på tur med KLM fra Oslo. Er det mulig å komme inn i loungen med et KLM boardingkort? Et annet mer etisk spørsmål, er det frekt eller ikke? Jeg mener, flyr jo SAS/Star Alliance når det er mulig og det er jo en grunn til at jeg har adgang til loungen. Samtidig se jeg at noen kan se på det som litt frekkhet.

Anyone?

Re: I SAS lounge når man flyr KLM?

Hei!

På torsdag skal jeg ut på tur med KLM fra Oslo. Er det mulig å komme inn i loungen med et KLM boardingkort? Et annet mer etisk spørsmål, er det frekt eller ikke? Jeg mener, flyr jo SAS/Star Alliance når det er mulig og det er jo en grunn til at jeg har adgang til loungen. Samtidig se jeg at noen kan se på det som litt frekkhet.

Jeg tror du må ha en reservasjon på Star-selskap for å få tilgang. Nå er jo OSL loungen ikke så verst og du kan kjøpe deg tilgang for rundt 200-250,-. Selv synes jeg vel at OSL loungen er bedre enn SAS sine lounger.

Hei!

Anyone?

Det er kun Pandion som har tilgang til SAS-lounger uansett billett. OSL-loungen er uansett et lite hakk bedre, og om du skal ha alkohol er vel de 200,- en grei deal.

I AMS kan alle kjøpe seg inn i KLM loungen mellom kl.12-17 i Schengen delen og fra kl.12 og utover kvelden i non-Schengen delen for 45 Euro. Da må man reise med noen av selskapene som er med i Skyteam eller som KLM har codeshare med.

Hei!

Anyone?

Du må ha en billett med SAS eller Star Allianse for å benytte vår lounge. Du slipper ikke inn med en KLM billett.

Back