• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Lounge på Værnes?

kimpe

Jet-setter :)
Medlem
Lounge på Værnes?

Heisann!

Med så mange utenlandsdestinasjoner må det da snart være marked for en Lounge på Værnes?

SAS har jo mange avganger om dagen til CPH, samt Stockholm og div spanske destinasjoner. Icelandair og KLM har sine og Norwegian har en rekke.

Kanskje en kontraktlounge hadde vært drivverdig, evt om SAS/A* kan finne åpning om da TK starter rute dit og evt LH kommer tilbake igjen?

På tide med en Lounge på Værnes snart spør du meg... Den kafeèn på utland er ikke akkurat drømmestedet å sitte å jobbe på til til enhver tid.

Hva tror dere?

Kim

Re: Lounge på Værnes?

Så vidt jeg vet er det ingen lounge på andre hovedflyplasser en OSL i Norge? Jeg har ikke sett noen lounge på BGO å de har vel flere utenlandsdestinasjoner en TRD? Er det plass til noe sånt?

SAS har sakt at de på sikt/om noen år vil åpne lounger på de største flyplassene i Norden, da inklusiv BGO, SVG og TRD...

Åsså, har du ikke fått med deg at Avinor denne uka har stengt alt unntatt Taxfree på utland på Værnes, i Oktober/November åpner en ny kiosk som heter Pronto Pronto, kaffe/restaurant som heter Simply Good og en bar som heter Barometer , alle disse skal bli større en dagens størrelse, samt utvidet Taxfree....

Hei Myhrair!

Har ikke fått med meg at de hadde stengt det meste nei. Var der sist forrige onsdag, og da var vaflene og lunken pølse på plass i disken.. hehe. :)

På tide med litt forbedringer i servicetilbudet på utland gitt! Skal ut igjen fredag, satser da på kaffe på innland i stedet! :)

Kim

En lounge vil vel være mest aktuelt på flyplasser med stor andel transitt trafikk, noe verken TRD, BGO eller SVG har av betydning. BGO og SVG vil kanskje ha en del offshore arbeidere i transitt på vei hjem, utenom dette vil de aller fleste reisende møte opp senest mulig før avgang med dertil begrenset behov for lounge.

En lounge vil vel være mest aktuelt på flyplasser med stor andel transitt trafikk, noe verken TRD, BGO eller SVG har av betydning. BGO og SVG vil kanskje ha en del offshore arbeidere i transitt på vei hjem, utenom dette vil de aller fleste reisende møte opp senest mulig før avgang med dertil begrenset behov for lounge.

Uenig. Det er da mange som f.eks benytter seg av lounge på OSL ved utreise og ikke bare transit. En del reisende liker å være ute i god tid og for de som måtte ha status eller reiser på business-billetter er jeg sikker på ville satt pris på å kunne slappe litt av i rolige omgivelser i stedet for i en travel og bråkete avgangshall.

Liten sidenote: Det har faktisk vært lounge på Stavanger tidligere. http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=101972&highlight=lounge+sola

Liten sidenote: Det har faktisk vært lounge på Stavanger tidligere. http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=101972&highlight=lounge+sola

Jeg husker denne! Var en del i den som ungdom sammen med faderen. Den var vel ikke så imponerende, ganske så liten, men med gode stoler og jeg kunne drikke så mye brus jeg bare orket :D Jeg var jo imponert da selvsagt.

Mener den forsvant ifm med ombygging av Sola en gang. Husker ikke i farten hvor den lå, men mener det kunne ha vært på innenriks? Forsovet fløy både SAS og BA flere daglige til LHR den gangen (gjør de jo nå igjen også), men jeg mener at vi ikke hadde lounge da vi fløy BA hvertfall.

SVG er jo ett sted som kunne ha hatt bruk for lounge, mye forretningsreisende her. Eneste problemet jeg ser at det ikke finnes nok plass på Sola, det er jo så trangt.

Jeg husker denne! Var en del i den som ungdom sammen med faderen. Den var vel ikke så imponerende, ganske så liten, men med gode stoler og jeg kunne drikke så mye brus jeg bare orket :D Jeg var jo imponert da selvsagt.

Mener den forsvant ifm med ombygging av Sola en gang. Husker ikke i farten hvor den lå, men mener det kunne ha vært på innenriks? Forsovet fløy både SAS og BA flere daglige til LHR den gangen (gjør de jo nå igjen også), men jeg mener at vi ikke hadde lounge da vi fløy BA hvertfall.

SVG er jo ett sted som kunne ha hatt bruk for lounge, mye forretningsreisende her. Eneste problemet jeg ser at det ikke finnes nok plass på Sola, det er jo så trangt.

Ifjor snakket jeg med lufthavnsjefen i SVG og han sa at de jobber med saken med å få en lounge i SVG. KAnskje til neste år. Who knows.

Det er jo massevis av plass der "sydenloungen" har vært i sommer. Ulempen er at det er langt borte fra businessflightene som vanligvis går fra gatene nærmest innland.

SAS har sakt at de på sikt/om noen år vil åpne lounger på de største flyplassene i Norden, da inklusiv BGO, SVG og TRD...

Åsså, har du ikke fått med deg at Avinor denne uka har stengt alt unntatt Taxfree på utland på Værnes, i Oktober/November åpner en ny kiosk som heter Pronto Pronto, kaffe/restaurant som heter Simply Good og en bar som heter Barometer , alle disse skal bli større en dagens størrelse, samt utvidet Taxfree....
... og dette betyr at det ikke finnes ett serveringstilbud på Værnes???
Håper i så fall at det er godt skiltet før man går inn i utenlandsseksjonen slik at folk ikke blir sittende med skjegget i postkassa!

... og dette betyr at det ikke finnes ett serveringstilbud på Værnes???
Håper i så fall at det er godt skiltet før man går inn i utenlandsseksjonen slik at folk ikke blir sittende med skjegget i postkassa!

Periodevis i Terminal B, ja.

Foto: Avinor Værnes.

Back