Lounge på Newark (EWR)

Re: Senator LH lounge EWR ...

Det stemmer :) Men de nektet meg på Transferbussen fra C-B. måtte ut :D skjønne det de som kan...

Uansett, Senator loungen er rene himmelen i forhold til United Club.

Dvs at du slapp gjennom TSA inn til terminal B med boarding pass til avgang fra terminal C?

Re: Lounge i USA med StarAlliance

Prøvde meg å komme fra C til B nylig med bussen, men nektet fordi jeg fløy fra C..

Prøvde meg å komme fra C til B nylig med bussen, men nektet fordi jeg fløy fra C..

Da utgår vel den lure ideen... Får prøve meg gjennom TSA i TB og late som ingenting og håpe på det beste.

Ble tipset om det av vakten på bussen, men gadd ikke...:rolleyes:

Vel, i USA er det helt lov å gå til hvilken som helst gate så lenge du har gyldig boardingkort fra samme flyplass. Jeg byttet selv terminal på EWR (Prøvde meg også på bussen, men det gikk ikke) for noen mnd siden for å komme inn på Lufthansa sin lounge. Fikk bare ett vennlig spørsmål om hvorfor jeg byttet terminal.

Vel, i USA er det helt lov å gå til hvilken som helst gate så lenge du har gyldig boardingkort fra samme flyplass. Jeg byttet selv terminal på EWR (Prøvde meg også på bussen, men det gikk ikke) for noen mnd siden for å komme inn på Lufthansa sin lounge. Fikk bare ett vennlig spørsmål om hvorfor jeg byttet terminal.

Takk for nyttig oppklaring :D

Re: Lounge på Newark (EWR)

Hadde nylig transfer på EWR, inbound UA fra NAS og videre med SAS til OSL. Transferbussen fra terminal C til B fungerte utmerket, mere tid til lounge.

Var først på LH Senator, syns det var en ganske liten og trang lounge. Vi var heldig som fikk et bord og to stoler, dette var før avgang på 747-maskinen til FRA. Greit utvalg av kald og varm mat, samt drikke. Etter å ha spist godt og drukket litt Erdinger weissbier gikk vi over gangen til SAS loungen, ventet med det til boarding var godt i gang til ARN og CPH. Mye større og mer åpen lounge, og der har de en av mine favoritter, Broolyn Lager :drink

Har noen prøvd noen av dusjene i United Club på EWR? Hvordan er standarden? Er de rene?

Brukt de et par ganger og de er rene og fine. Kan være lang kø i rushen. Legger igjen litt tips etter bruk.

Lounge på EWR

Skal via EWR til BNA senere i juli, ankommer med SAS fra OSL til terminal B og skal videre fra terminal C. Har ca 4 timer transfer. Aldri vært på EWR før, hvilken lounge er best? (Reiser videre med United) Har EBG og skal ha med en statusløs gjest.

Re: Lounge på EWR

Skal via EWR til BNA senere i juli, ankommer med SAS fra OSL til terminal B og skal videre fra terminal C. Har ca 4 timer transfer. Aldri vært på EWR før, hvilken lounge er best? (Reiser videre med United) Har EBG og skal ha med en statusløs gjest.

På C mener jeg det står en hyggelig dame å sjenker drinker i en tilårskommen United lounge. Helt ok. Blir dritings.

De var hyggelige i resepsjonen også, fiksa litt bedre seter.

Re: Lounge på EWR

Da er det United Club som gjelder. Damene i skranken er meget hyggelig og kommentarene sitter løst. De nøler ikke med å tiltale deg med etternavn. Kan være overfylt til tider i rushet, men wifi fungerer bra og stort sett alltid god kapasitet på sitteplasser.

Husk det er to United Club, en med god utsikt mot flyene, de andre i annen etasje. Sjekk UA's terminal map. Vi velger alltid den nærmest boarding gate.

Hold alltid øye med mobile.united.com. Det kan raskt endre seg. God tur..;)

Jeg vil sterkt anbefale å heller gå inn i Terminal B og gå til Lufthansas senator lounge. Du må gjennom security 2 ganger (B og så tilbake til C), men i.o.m at du har 4 timer bør ikke det være noe problem. Åpningstiden er 14:00 - 21:45.

Kommer inn på terminal B med SK fra OSL, må jeg igjennom security for å komme til Lufthansa lounge da?

Og det har man lov til i dag? Tidligere var dette forbudt (flyplassregler).

Det har funket fint de siste gangene jeg har vært innom, selv om det er en stund siden nå, sist et par ganger i 2015. Fikk bare spørsmål om jeg hadde gått til feil terminal, sa jeg skulle til loungen. Det var ingen problem.

Lufthansaloungen er milevis bedre enn United Club hvor man må leke stol-leken for å få sitteplass. God mat har de også.

Lufthansa loungen har og et meget bra tonic water av lokal art på små glassflasker. Anbefales

Back